Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Men hjälp didis!
Vad är det för hemska tandsjukdomar?
Cantaton, marsipan gjorde vi alltid när vi var små och syrran ska göra själva degen så ska vi göra figurer dan före dan när hon och alla barn har kommit.
Ett år stal granntjejen och hennes kompis båda brickorna med vår marsipan ur vår matkällare. Det var 1,5 kilo marsipan!
Bara mina små ihoppillade tomtar blev kvar åt oss i familjen för jag vägrade låta dem vara i källaren...
passionis o Aleta:
Haha! ja ni ser- ni måste vara allvarligt sjuka för det börjar med att man inte känner något alls!!
Idag har vi avhandlat olika cancersjukdomar som manifesterar sig i munhålan och faktiskt är det en del (blod)cancrar som först visar sig i munnen. Men innan ni blir alldeles nojjiga (som jag!) så - det ÄR väldigt ovanligt att 40-åriga kvinnor drabbas. Men nästa vecka blir jag *viskar tyst* ...38...
Fast vet ni vad?? I fredags fick jag visa leg på systemet igen!! *tada!* Fast maken, den glädjeförstörararen - "när det kommer in en halvsur kärring i medelåldern med påsar under ögonen så frågar de om leg bara för att vara göra henne glad igen". Ha! Maken har en blåtira nu...
Stal de er marsipan?
Vad fick de för straff?
Hemma igen efter sju timmar på akuten idag. Den ni ...
Vad har hänt?
*Gaaa* internettet fungerar inget vidare i kväll ("mobilt modem funkar lika bra som fast" jo, tjena!)
Vad har hänt Fjosok? Eftersom du fick vänta så länge var det väl inget livshotande kan jag tro - ett brutet ben??
Blomman mitt bästa julgodis som går snabt är mandelmassa/ nougat trianglar doppade i mörk choklad.
Man kavlar ut mandelmassa tunt och så hyvlar man nougat ovanpå, så forsätter man så tills man har en fyrkant( eller rektangel eller vad det nu blir) som är ca 1-2 cm hög. sen skär man trekanter och så doppar man dem i choklad. Easy peasy
Bröstsmärtor och hjärtklappning i natt. Dom sökte förgäves men hittade ingenting. Tvärtom var alla värden perfekta. Tror snarare det var en varningssignal för att jag stressat för mycket, tränat för hårt och ätit för dåligt ...