• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Må vara intressanta tankar, men sluta tänka dem nu innan du börjar tro på dem

Sonja68 skrev 2009-12-07 16:19:49 följande:
    JO, men tänk om det är så att JAG har en snedvriden bild av mig själv som tror att jag är "normal" och alla andra egentligen tänker "Gud så opropotionerlig hon är upptill" . Inte för att man ska bry sig om vad andra tänker osv. osv. osv. Men det är ju samma om man går och tror att man är småmullig och egentligen är man smal som en pinne, men ändå mår fysiskt bra och så, men gärna skulle vilja gå ner i vikt lite grann. Ja då får man ju höra att man har snedvriden självbild och att man ska lyssna på andra. Alltså kanske inte samma sak, men ändå på något vis. Nu spelar det mig ingen större roll vad andra tycker, men tanken är onekligen intressant.Självklart är väl huvudsaken att man är nöjd själv och så!
  • Cantaton

Instämmer

Sonja68 skrev 2009-12-07 16:21:23 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-12-07 16:20:47 följande:Vad bra att du är nöjd
  • Aleta

Ja usch, det är ju fruktansvärt!
    Undrar hur många generationer det kommer att ta innan de har fått bort den "traditionen". Mandomsprov - det vore ett större mandomsprov att försöka förhindra sådant.

Panzerfaust skrev 2009-12-07 13:22:33 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article6247113.abJösses...
  • dfk

Slänger mig in i bröstdiskussionen. Jag har alltid haft liten byst och har alltid önskat mig större. Men nu är jag skapt såhär.
    Vet inte heller om jag skulle våga eller vilja göra en operation men jag tror att jag skulle trivas lite bättre med en större byst. Försöker att bara inbilla mig själv, att dom duger, söta och gulliga är dom. Ibland lyssnar dom men ibland inte!
    Beror också på vilken sinnesstämning jag är i och i vilket sällskap jag är har jag märkt.
    Har mellan a och b-kupa. Nu vet ni det också! Tänk vad man lämnar ut för detaljer....

• Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-07 16:26:02 följande:
    Må vara intressanta tankar, men sluta tänka dem nu innan du börjar tro på dem
    Ja, visst är det intressant?!

Jag har kämpat mycket för att kunna vara stolt, eller åtminstone något så när tillfreds, med min lilla byst må du tro. Men det är svårt i dagens samhälle med dagens "mall" om hur den idealiska kroppen skall se ut...

Ja,ja, de har i alla fall fungerat till det de var skapta för
  • Sonja68
    dfk skrev 2009-12-07 16:32:22 följande:
    Slänger mig in i bröstdiskussionen. Jag har alltid haft liten byst och har alltid önskat mig större. Men nu är jag skapt såhär.Vet inte heller om jag skulle våga eller vilja göra en operation men jag tror att jag skulle trivas lite bättre med en större byst. Försöker att bara inbilla mig själv, att dom duger, söta och gulliga är dom. Ibland lyssnar dom men ibland inte!Beror också på vilken sinnesstämning jag är i och i vilket sällskap jag är har jag märkt. Har mellan a och b-kupa. Nu vet ni det också! Tänk vad man lämnar ut för detaljer....
    *skakar hand* Precis så är det, för mig också!
  • Aleta

En bekant till mig gjorde mig jätteförvånad häromdagen när hon sa att hon ville göra en bröstförstoring.
    Hon ser jättebra ut och jag har aldrig tänkt på att hon har små bröst. Hon är snygg helt enkelt. När jag frågade lite mer varför så sa hon att hon inte kände sig kvinnlig. Jo, tjena, är det någon jag skulle kalla kvinnlig så är det just henne. Kläder, make up, manikyr, hur hon för sig - allt!
    Ofta inser man nog inte hur man ser ut när andra ser en. Om ni förstår hur jag menar.

• Cantaton

Förresten. Är det någon som har tänkt gå på Allt om Bröllopsmässan på Factory i Nacka 30-31 januari? Jag har nämligen rabattcheckar på inträdet om det är intressant...!