• Svar på tråden Tantvarning6
  • didis

Inte ovanligt, tyvärr.

Här, ta ett glas glögg o lite pepparkakor och så lyssnar vi på julsånger tills du somnar.

Fjosok skrev 2009-12-08 20:23:27 följande:
    Bröstsmärtor och hjärtklappning i natt. Dom sökte förgäves men hittade ingenting. Tvärtom var alla värden perfekta. Tror snarare det var en varningssignal för att jag stressat för mycket, tränat för hårt och ätit för dåligt ...
  • Sonja68

Tack för er positiva feedback ang. bilderna *överväldigad och lite generad*
    Onekligen roligt att se på dem så här ett bra tag efteråt. När gräl och tjafs blivit vardag igen... Nu har vi suttit och tittat på bröllopsbilderna och sett hur glada och lyckliga vi var och nu är vi som nykära igen

• Sonja68

Fjosok: Inge bra ! Du måste varva ner, det är förmodligen vad din kropp försöker säga dig.

• didis

Ja, man skulle gifta sig lite oftare!

Eller veckopendla o träffas på helgerna - då blir det också rajtantajtan (det i sådana här lägen maken tycker jag blir pinsam... ). Men allvarligt talat behövs det lite extra emellanåt när man varit tillsammans några år, livet blir lätt till slentrian.

Vilket påminner mig; Fjosok: erbjudandet om att sova här gäller gäller bara om du behåller pyamasen på, tänk på att jag är en gift kvinna (fast förvisso gift men en mycket o-svartsjukman).

Ärligt Fjosok, jag retas bara, du verkar vara en härlig kille - ta hand om dig!

Sonja68 skrev 2009-12-08 20:34:16 följande:
    Tack för er positiva feedback ang. bilderna *överväldigad och lite generad*Onekligen roligt att se på dem så här ett bra tag efteråt. När gräl och tjafs blivit vardag igen... Nu har vi suttit och tittat på bröllopsbilderna och sett hur glada och lyckliga vi var och nu är vi som nykära igen
  • Fjosok

Förstod att det var retning där Didis.

Härlig kille? Tja, räknas en tosse som musicerar, undervisar, vill predika, hoppas få jaga snart och dessutom har mc-kort men aldrig ägt en mc dit så, tack

• Aleta

Didis! Hur gör man knäck i micron? Kräver att få veta!

Fjosok, riktigt mörk choklad är bra för hjärtat och själen, men försök att stressa mindre är du snäll!

• lillabruden

tjenis! Har varit på "nätverksträff" med jobbet (vilket innebär nästan 4tim med diskussioner m.m om hur vi ska bättra oss i jobbet o sen är det ingen som gör det ändå....) sen träffade jag min bästis (lite fjortis varning på det ordet...kände mig ung där!) och vi hade en supermysig stund i stan! Nu är jag 1par jeans o en t-shirt rikare men inte mycket fattigare för jeansen var på rea 149kr o tröjan likaså 89kr! Super!!! Köpte ett par jeans igår me, 320kr....men det ingick bälte...bra pris tyckte jag.

imorgon är det tvättdag...blä.

sonja, jättefina bilder! töserna är lika dig

Fjosok, du får ta det lilla lugna!! Tror du behöver besöka oss lite mer *delar ut whiskey och chokladpraliner*

hur är läget med er andra? jag har inte läst ikapp.....*skäms*

• passionsblomman

*skriver upp "microvågsugn" på inköpslistan*

Jag tänker faktiskt koka knäck i år. Det blir första gången ever. Mamma hade knäckförbud hemma för hennes plomber for alltid all världens väg om hon åt och ät kunde hon INTE låta bliom det fanns.

Kola brukade vi ha istället och jag gjorde underbar sådan för några år sedan men det receptet lae jag på något bra ställe...

Fjosok! Vilken tur att allt verkade som det skulle ändå! Läskigt! Nu får du lugna ner dig och ÄTA ordentligt!

• didis

Hehe, om du skippar predikandet så - JAA!

Vem kan låta bli att gilla en kille vars passion är marängkläningar??

PS erbjudandet om glögg kvarstår!

Fjosok skrev 2009-12-08 20:45:55 följande:
    Förstod att det var retning där Didis.Härlig kille? Tja, räknas en tosse som musicerar, undervisar, vill predika, hoppas få jaga snart och dessutom har mc-kort men aldrig ägt en mc dit så, tack
  • didis

Som vanligt, med vanligt recept fast vill man ha hackad mandel i så lägger man i det när det kokat klart.

Välj en STOR microfast bunke (inte i plast - det försökte jag en gång med följd att botten smälte bort...) och koka några minuter åt gången, eller längre beroende på effekten. Rör mellan varven. När det har rätt färg (eller om man fuskar och gör kulprov)tar man ut det och häller i formar.

Busenkelt!

Aleta skrev 2009-12-08 20:50:23 följande:
    Didis! Hur gör man knäck i micron? Kräver att få veta!