Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Oj vad ni har skrivit ikväll när jag legat och sovit på soffan... Trött.
Jag hamnade en gång på ett körrep i Murmansk. En gymnasieklass som övade inför ett uppträdande. Hallelujakören på engelska. De hörde att jag var körsångare, så jag fick hoppa in och sjunga med dem. STÅPÄLS! Musik förenar
Och sedan hade de konstert med sina instrument; balalajka, dombra mm. Glömmer det ALDRIG!!
Har turnerat i Murmansk med. Varit på nattklubben "Pyramid" och flörtat med söta Olga
MY GOSH, 9 år sen nu...
Murmansk som stad är ju till stora delar förfärlig men värmen hos folk kändes enorm.
Tja, hon går knappt att ha i möblerade rum men å andra sidan är hon den enda mamma jag har...
Förresten har jag också varit i Ryssland, eller rättare sagt Sovjetunionen, även om det knappt gills - vi var på kryssning till Leningrad och tillbringade ett par dagar där, gick på cirkus vill jag minnas och såg matroser med mössor bak i nacken (matroserna var väl mest intressanta - jag var i 13-årsåldern).
Pyramid var så sjukt. VI blev dittagna av två ryska tjejer som sett oss uppträda (vi var tre grabbar ur kören) och fick åka taxi i en gammal nedsutten Lada. Sen ut vid ett betonghus modell Breznjev och in. Där stod den ryska björnen personifierad och tog våra jackor. Sen en hiss med två knappar 1 och 8.
Man åkte till 8, gick genom en gång, en stor branddörr och DÄR var klubben. Helt sjukt ...
Didis: Du borde åka till St.Petersburg, som Leningrad heter idag, och kolla skillnaderna.