• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Birdie09

Cupcakes istället för tårta - är det något några av Er funderar på?

Jag tycker det är fint och lite roligt alternativ till bakelser. Inte alls samma sak men individuellt och ovanligt än så länge. Vad tycker NI????

• majsan801

Vi funderade på det men tycker de är lite tråkiga då det är en muffins med lite smet på. Jag vill nog gärna också få skära tårta så där töntigt som man ska på ett bröllop. Men om man har tänkt göra så mycket som möjligt själv är nog cupcakes ett kanon alternativ eftersom det är så enkelt att göra och frakta själv. Jag ska inte säga aldrig men jag tror att vi kommer köra på vanlig tårta. Var på ett bröllop med cupcakes i somras och hmm inte helt övertygad. En fördel med cupcakes är att man sbsolut inte behöver oroa sig för att det ska ta slut då alla tar sin cupcake, med tårta har man ju ingen aning hur stora bitar alla tar...tänk om den tar slut. Svårt det där.

• Linaaa

Ja, då har man gjort kvällens beskärda del av bröllopssurfande. DEt är otroligt vad man kan fastna!! Är det inte klänningar så är det dukningar, blommor eller nått annat. Men det är ju kul oxå.

• Plutten2010

Nu har det löst sig med vår vigseltid!! Balingsta ringde idag och sa att de fått en avbokning så nu kan vi få gifta oss kl 16 som vi ville.. Blev verkligen superglad, nu slipper vi stressa till festlokalen! =)

• majsan801

Skönt plutten.

Kom och tänka på är det någon som gifter sig innan mig dvs 28/5 som kommer ha några dekorationer i färgerna vitt, äppelgrön eller cerise som kommer vilja sälja sina saker. Är ju smart om man kan dela lite. Är intresserad i sånt fall. Är smidigt då man bor i samma stad och kan slippa frakt med. Dukar är jag intresserad av. Eller om nån har tips på var jag kan köpa hyra billiga vita dukar.

• Tattoo82

majsan - Jag tänkte köra på knoppalakan som dukar (och ev stolsöverdrag). Ska försöka fynda några begagnade tror jag. Dock blir det svårt för oss att "dela" då vi gifter oss dagen efter er!

Jag är intresserad av dekorationer i vitt, svart, rött och silver om nån har!

• majsan801

Haha kan bli lite halvstressigt att hinna få de levererade och tvättade kanske.

• majsan801

Mm lutar åt knoppalakan iaf som stolsöverdrag. Men dukar skulle jag gärna ha riktiga. Kolla nån som hyrde ut i knivsta men de tar 80kr duken och det tycker jag känns hutlöst. Då köper jag hellre och säljer igen sen.

• majsan801

Just det ja nån som har erfarenhet av höglunds catering. De har ju kanon pris på maten men är den god och hur är upplägget?

• Kathiz å Kimmo

Tja,

på auktioner säljs det mkt billiga dukar. Det brukar annonseras i UNT om var de hålls, auktionerna alltså. Min mamma har köpt 15 st under sommaren. Ett tips om man vill hålla ner kostnaderna.

Ett annat tips. Var ner till Vingåker förra veckan. Där är det billigt med kostymer. OM er blivande nu ska ha kostym. Min har bestämt sig för det. Vi hittade en Fillipa K-kostym för 2300 och skor till. Dessutom lade en sömmerska upp byxorna direkt så det är klart. Nu fattas bara väst, slips å näsduk. Dessutom var personalen supertrevlig och hjälpsam.

Jag var till Sumpan, Mathildasfest å beställde skor. Hon var också väldigt trevlig och hjälpsam. Det är också ett tips. Har man inte vägarna förbi så kan man ju beställa på nätet. Men med skor är det svårt, tycker jag så jag åkte dit. Och 450:- för ett par satinskor är billigt tycker jag.
    Återstår att se hur de kommer att se ut :)

Ett till tips, vet ej om jag skrivit det förut. När ni fixar till texten i inbjudningskorten. Läs noga, tänk på allt. Vi glömde bort att skriva att det var vi som gifte oss, därav köp av en extra stämpel. Trots att vi var 4 pers som läste igenom. Det var så självklart att det gällde oss så det missades.

Ha det gott så länge och förlåt för ett inlägg långt som en roman!!!
    Hej hej

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2