• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Plutten2010

Väldigt fin! Passar verkligen dig!

Kathiz å Kimmo skrev 2009-10-13 22:40:24 följande:

Ok, kolla om den syns nu.Den är väldigt enkel, så ville jag ha det. Är ju inte så mkt för en massa detaljer!
  • Plutten2010

Kan väl avlägga en liten allmän rapport.. =)

Vi har gjort i ordning Save-the-date-korten som nu ligger hemma och väntar.. =) Vi ska skicka ut dem inom någon vecka. Vi har fastnat för en stämpel med två hjärtan (den som är på inbjudan i mitt galleri) och den har vi beställt i två olika strl. Den med lite mindre hjärtan tänkte vi ha till placeringskorten.

Klänningen är ju halvt inköpt (handpenning betald) och den ska jag prova igen i april för att se hur mycket den ska läggas upp. Köpte även en tiara som jag är helt förälskad i.. Trodde nog inte att jag skulle vilja ha en tiara..

Vi har bokat en fotograf som är en arbetskompis till min sambo.. Priset är 3000 kr + 200 kr till cancerfonden.. Dock är jag inte säker på om jag vill ha honom.. =( Är inte helt nöjd med hans bilder.. Problemet är att min sambo inte vill betala mer än 5000 kr för fotografen.. *suck*.. Iaf så har jag prel.bokat Kajsa Fagerström så jag har i "back-up".. Får se hur det blir..

Har också bokat två hotellnätter på Hotel Svava.. De har ju en minisvit och den tänkte vi ha även natten innan bröllopet.. Förhoppningsvis bor våra gäster från Sthlm på samma hotell och då har de nära till tåget..

*puh* =)

Hoppas på mer fart i tråden framöver.. Är inne och kikar här alldeles för ofta.. ; )

Ha det så bra!

• Kathiz å Kimmo

Tack Plutten.
    Känns bra att ngn annan säger det. Den har hängt ett tag i garderoben nu och ibland blir man lite tveksam, "har jag verkligen valt rätt". Då ringer jag till min tärna som säger att jag valt rätt :).

Tråkigt att det hänt dåliga saker. Hoppas att det blir bättre och att allt löser sig.

• Plutten2010

Förstår dig helt! Är förvånad att jag vågade köpa en klänning redan nu.. Tänker tankar som att "tänk om det kommer någon ny modell inför 2010 som är finare" och bla bla bla.. men ska man tänka så så kommer man ju aldrig till skott.. =) Titta bara inte på den för ofta! Man ska inte "vänja" sig! ;) Vi har ju min vigselring hemma redan och den får jag inte titta på för min sambo.. (fast ibland kan jag inte hålla mig.. =P)

Tack! Tyvärr blir det inte bättre. Svärmor är sjuk i cancer och har inte lång tid kvar.. Känns så tungt att förlora henne, speciellt också innan bröllopet. (Förlåt! Inte meningen att skriva sorgsna saker i en tråd som är avsedd för positiva tankar!)

• Kathiz å Kimmo

Det är helt ok. Klart att det är tufft och att du får skriva det här!!!
    Tråden är ju till för sånt med! Jag vet hur det är när en närstående får cancer. Supertufft.

Hoppas ni finner glädjen ändå på något sätt.
    Kan absolut förstå att planeringen kan bli lagd på is, eller så är det sånt som gör att man orkar. Alla fungerar olika!

Nej, jag kollar inte på den så ofta, klänningen alltså. Men den blir bra. Den är enkel men känns gedigen och har ändå tyngd eller hur man nu ska säga!?

Nu ska jag nog gå och knoppa. Jobb imorgon, är inte alltför motiverad men man måste ju för att lönen ska trilla in.

Upp med hakan Plutten, tänker på dig!

• Linaaa

Katiz, klänningen ser jättefin ut på dig. Jag gillar det enkla:)

• bröllop i Uppsala  2010

Plutten: tänker på dig! Cancer är en hemsk sjukdom, vet alldeles för många människor som har haft den sjukdomen... =(

Hoppas du ändå orkar hålla humöret uppe och tänka på ert bröllop och det som ska fixas inför det, det vill säkert din svärmor också!

Annars här händer inte så mycket. Jag, min sambo och min syster ska gå en kortkurs på Papper om någon vecka för att få lite idéer och inspiration. Ser verkligen fram emot det! Sen ska jag försöka komma iväg och börja prova klänningar. Känns som det vore skönt att få det fixat innan jul... Jag håller med om att det är lite läskigt och att man kanske kommer fundera på vad som dyker upp i vår i butikerna, men tänk vad skönt att ha ett problem mindre!

Katiz: hur hittar jag klänningen på din sida? Såg inget galleri?

Förutom klänning så måste jag ta tag i det här med fotograf... Var inne på rafotos hemsida, men den var tyvärr under uppbyggnad just nu... Men det är ju helt klart ett bra pris! Har ni något mer tips?

Ha det bra, så hörs vi snart igen!

• Kathiz å Kimmo

Har tagit bort den och dolt galleriet. Är ganska skeptisk till att lägga ut bilder på nätet. Så den fick ligga ute ett dygn, sen räcker det! Dessutom vill jag ju inte att folk ska bli avundsjuka på min fabulösa kropp, hahahahahahaha (hoppas ni förstår ironin!!!!)

Den är inte så speciell. Enkel sjöjungfrumodell, ivory. Brodyr med små små glaspärlor högst upp på bysten (ca 1 dm från kanten och nedåt) som går hela vägen runt. Aningens sweetheartskärning vid bysten. Inget släp. Det är en Venus-klänning.

Den är väldigt enkel, inget krusidull och inget ryschpysch. Det är inte jag.

Hej hopp!

• Plutten2010

Tack för värmande ord och omtanke! Det är skönt att ha kommit en bit på vägen i planeringen, har ju inget som är akut just nu.. Skickade iväg både Save-the-date och inbjudan till svärföräldrarna så att hon får chansen att se dem. Känns skönt. Det är bara att ta till vara på tiden tillsammans och vara glad för den tid och de minnen vi har..

• frksmilla

Vi har skickat ut save the date-kort med ett monogram som jag har gjort själv. Stämpeln beställde jag från Gävle stämplar. Det funkade bra, men jag fick ingen bekräftelse på min beställning, så jag var tvungen att ringa och fråga. Lite synd, tycker jag.

Jag har köpt klänning för tre veckor sedan. Det berodde helt enkelt på att jag hittade en jättefin med spets som dessutom var på rea! Jag känner att jag inte hade kunnat välja någon bättre! Det var för bra för att missa! Jag har hört att det ofta är en av de tre första klänningarna man provar som man sedan väljer i slutändan.

Jag tänker vänta med att köpa ring och hoppas på att det blir rea någon gång. Det var någon, Plutten kanske, som hade sett att en butik i Kista hade rea på Schalins ringar i augusti och jag hoppas att det kommer fler möjligheter. Då tänker jag slå till!

Vi använder oss av Lönnbackafotograferna. Priser finns på deras hemsida.

-->> Plutten
    Det gör mig ont att höra om din svärmor. Vilken sorg!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2