• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • majsan801

Ja sambons kläder kommer också var betydligt dyrare än mina. Trodde det skulle vara tvärtom men fyndar man så fyndar man.

• Sörön10

Ja, jag trodde också att det var min klänning som skulle kosta massor! =)

Hur har ni gjort med musiken? Är så himla känslig eftersom jag håller på med det själv.. Kanske ska be vänner och inte bry mej om om det blir "perfekt" eller ej.. Så att man slipper vara på helspänn och kommentera för sig själv..

• Fårävvör
    majsan801 skrev 2009-10-28 16:59:42 följande:
    Fårävvör: Dela gärna med dig om du får reda på pris mm
    Absolut, men jag är ju liten utav en outsider i den här tråden och gifter mig inte förrän maj 2011, så det tar nog ett bra tag innan vi kollar på kostym till sambon...

Men jag håller på Vingåker, grymt utbud på kostymer i massor av längder och bredder och faktiskt bra personal som hjälpte oss att förstå hur storleksystemet fungerade...
  • FruHögstadius

Hej tjejer, nu var det ett tag sedan och skrev i tråden.
    efter ett par månaders bröllopsuppehåll har nu arbetet satt igång igen.

är det någon av er som har haft erfarenhet att Leif på hörnet ( catering)?
    vi fick kanonpriser av dem, har inte bokat eller smakat än, ville bara höra mig för.

har ni några tips vilka butiker som har snygga kammar till håret?

• majsan801

Fruhögstadius: Vad har ni fått för priser är nyfiken jag letar med ljus och lykta efter en bra catering med bra priser. Kan vi inte vara schyssta och dela med sig av priserna.

• Linaaa

Ni som beställt slips, näsduk o manschettknappar på ebay kan väl meddela vad ni tyckte om de när ni får dom vore det super:)

• Linaaa

Ooo var just in på nätet o kollade på skor o väskor på matildas fest. Vad mycket de hade. Var det så att alla skor kostar 450 kr? Katiz- du som vart där är det en stor butik? Är det svårt att ta sig kommunalt dit? Såg att det låg en t bana nära.

• Kathiz å Kimmo

Linaaa; vi körde bil dit, men det kan inte vara så svårt att hitta om T-banan ligger nära, kolla eniro. Det är som en butik m sytillbehör, inte stor. Men boka tid på hennes hemsida så att hon kan ta sig tid med dig, då det kommer in andra kunder. För mig tog det ca en kvart att bestämma mig. Visste att jag ville ha en sko med rund tå eller en sandalett då jag har stl 39. Ville inte ha en spetsig modell, då ser ju fötterna större ut. Hade kollat hemsidan innan så jag visste på ett ungefär vad jag skulle ha. Ville dit för att kolla storlekar.

Som jag har förstått det kostar alla skor 450 sek.

Är det ngn som varit på Master Arnes för att fixa väst mm till m2b?
    Om inte, var kan man annars få tag på det, min m2b är RIKTIGT kräsen å det är ett måste att prova så nätet känns uteslutet!!

Återkommer med tips om catering nästa vecka. Har lite känningar å ska höra mig för.

På återskrivande!???

Ha det gott!

• Sörön10

Kolla på Ateljé champagne! Vi var in på Arne och blev nästan rädd för personalen! De kändes så högtravande och konstlade att vi bara blev obekväma!

• bröllop i Uppsala  2010

Men Champagne har väl i stort sett upphört? Jättetråkigt tycker jag...

Igår var jag, min syster och min sambo på Papper på en kortkurs. Jättekul att få pyssla lite och få lite idéer och tips. Nu ska vi bara enas om färgtema och sen gå och välja ut vad vi ska ha för papper till inbjudningskorten.

En fråga: kommer ni ha ett genomgående tema från inbjudningskort, bordplaceringskort, ev. menyblad, till tackkort? Jag skulle gärna vilja ha det, men jag och min sambo är lite oense. Han vill gärna ha ett helt avvikande inbjudningskort och sedan ha ett tema under middagen. Vill bara ha några synpunkter!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2