• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Plutten2010

Det finns ju ett ställe som heter Bridaloutlet i Sthlm. Det är väl närmast, vad jag vet..

Serafine skrev 2009-10-28 17:23:57 följande:
    Vingåker låter ju bra, tack för tipset! Nån som vet om de finns nån slags outlet med brudklänningar häromkring?
  • Plutten2010

Fint! =)

majsan801 skrev 2009-10-28 19:56:10 följande:
    Passade på att köpa matchande slips till sonen nu så han kommer se ut som pappa. Hot pink där med 71kr helt ok pris. Gud så söt han kommer vara.
  • Sörön10

Hej!

Jag bor i Uppsala och ska gifta mig nästa sommar! Dock inte i Uppsala! Får man hänga med er ändå? =)

• Linaaa

Oj, här har det hunnit skrivits mycket:) Vilka super bra tips!! Vingåker ska vi absolut besöka för att titta på kostym till killen. Fast han är lite mer dämpad o tycker att det kan vi ju göra i vår...ja, o det är ju ett tag kvar till augusti så han har väl rätt.

Var även inne på ebay o såg att det fanns slips, näsduk o maschettknappar i lila, härligt värre! Vill beställa nu, men det är väl bäst o vänta till kostymen är inköpt fram i vår.

Hur ska era killar bestmen vara klädda? De beöver väl inte ha samma kostym eller? Är väl ok om de går i samma färgskala? Vilka färger ska era blivande män ha på kostymen? Vi är lite inne på nått i ljusare grått.

• Linaaa

Sörön 10, du är så välkommen här!

• Sörön10

Tack Linaaa! =)

Jag gifter mej 7/8!
    Har också upptäckt e-bay! Lite försent bara. Har köpt väst + plastrong åt min sambo. På Ateljé champagnes utförsäljning, men blev ändå skitdyrt! =(

Min karl har beställt en kostym på suitopia.se. Den har kommit och är tokförstor, så vi letar nån sömmerska i Uppsala. Har ni något tips?

• frksmilla

Vilka bra priser det var på E-bay!! Ni som har handlat, hur funkar det? Registrerar man sig på svenska Paypal eller på engelska? Funkar det som på Tradera ungefär?

• majsan801

Sörön10 var ska du gifta dig då?
    Vad fick ni betala för en väst på champagne, har inte hittat nån i vettig storlek och färg på ebay till min m2b.
    Har hört flera som fått för stort från suitopia hmm vi som funderade på det med. Kanske ska tänka om.

• bröllop i Uppsala  2010

Håller med om bra tips med Vingåker! Dit måste vi åka någondag. Sen jag har också tänkt åka till Mathildas fest. Min kollega har beställt skor där, inte till bröllop utan bara till vanlig fest och hon är supernöjd. Var inne på deras hemsida och kollade och det är ju sjukt billigt. Man kan välja bland hur många skor som helst, vilken färg som helst och välja klack och allting. Och det kostar bara 450 kr.
    www.matildasfest.dinstudio.se/

Ikväll ska vi till Papper och gå en liten kurs i hur man gör kort, så det ska bli jättekul! Hoppas på många tips!

• Sörön10

Tror vi betalade 1200 för väst och plastrong från cavaliere.. alldeles superdyrt känner jag, men men! Tycker det är lustigt att killens kläder kommer vara dyrare än mina! Kinaklänning is the shit!

Vi ska gifta oss på en ö utanför hälsingland om vädret tillåter! Annars i min mammas hemort i hälsingland.

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2