• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • majsan801

Serafine: Oj det var en rejäl minskning. Har du gått ner så mycket i vikt? 15.5mm då har du riktigt smala fingrar.

Nån som har tips på en bra dj alt trubadurer el coverband?

• Serafine

majsan: Nej jag har inte gått ner ett dugg i vikt, försöker snarare jobba på vikten åt andra hållet :) Men ja, jag har riktigt tiny fingrar. Min sambo fastnade för en ring på Kaplans auktioner åt mig och då blev det den storlek det blev...

Jag vill också gärna ha tips på musiker. Framförallt någon duktig solist som skulle kunna sjunga i kyrkan. Någon som vet?

• Ekobrud1

Hej Uppsalabrudar!
    Jag gifte mig för dryga veckan sen (en helt FANTASTISK dag!) :) och såg att det fanns frågor om catering bla. Vi tog mat från Restaurang Rullan. Vi valde dem för att priserna var bra och portionerna skulle vara stora (har så matfrisk släkt. :)). Vi visste dock inte att maten skulle vara supergod och snygg! Jättesnyggt upplagt och arrangerat, inte bara stora högar som buffé kan vara ibland. Högar som blir fula när bara några stycken har tagit. Nä, det var mat i små glas, i portionsbitar etc. Och inte bara en portionsbit per person, utan det var massa mat. Rekommenderar alltså Rullan massor. Prisvärt, gott, snyggt och jättebra att ha och göra med!

Sen kan jag också rekommendera Creative Make Up för hår och make. David som sminkar är underbar! Fotograf hade vi Kajsa Fagerström. Vi är toppennöjda!!! Och finfin bukett köpte jag på Interflora i Svavagallerian, till ett helt ok pris.

Det var mina erfarenheter. Lycka till alla!

• majsan801

Blir tokig på det här med catering vad ska man ta?

• Karins80

Hej på er!!!

Vi giter oss 100612 i Funbo kyrka =) *peppad*

Vad roligt med en Uppsalatråd!

Någon som har tips på bra band??

• Plutten2010

Kaaaan inte hålla mig trots att det är ganska lång tid kvar till juni... Ska beställa lite smått och gott från Calligraphen och myheart.se ikväll.. Tårtdekoration, ballonger, hjärtris, bubblor, pussklockor och så prov på chokladhjärtan i våra tema-färger är några av de saker som ska införskaffas.. spännande!

(Tyvärr gick svärmor bort i lördags. Det gick väldigt fort sista tiden men skönt att hon slipper lida mer nu..)

• Plutten2010

Vi fick vår bekräftelse för Dalby förra veckan. Vi har tid för vigsel mellan kl. 17-18 men kyrkan är bokad mellan 15.30-18.30.. men å andra sidan är det ingen annan vigsel i kyrkan den dagen..

Serafine skrev 2009-10-19 11:56:06 följande:
    Nu har vi äntligen spikat datum! 17 juli är det bokat i Gamla Uppsala kyrka :)Tycker att den är såå charmig och och historiskt intressant, synd bara att det verkar vara så fullpackat med vigslar på sommaren. Jag ser på bokningsbekräftelsen att vi har fått 45 minuter bokade i kyrkan. Är det normalt? Jag antar att själva vigseln inte brukar hålla på så mycket längre än så men jag tycker att det låter lite tight om man räknar med att alla ska komma på plats i kyrkan och att man ska hinna ut och fotograferas lite på trappen innan nästa par kommer. Jag har också fått ändan ur och lämnat in ringen på förminskning. Den ska ner från 18,5 mm till 15,5 mm! Hoppas verkligen att den blir lika fin efteråt!!
  • Linaaa

Jag har köpt en riktigt fet bröllopstidning idag som jag ska gotta mig med:) Underbart!

• majsan801

Nu har jag bokat övernattning till bröllopsnatten. Vindsrum med mörkbruna takbjälkar och havsutsikt. Mitt i rummet står en romantisk himmelsäng, där finns avkopplande musik, blommor, fruktkorg och dryck. Dagen efter äter ni frukostbuffé eller spendera en lång morgon på rummet med en frukostbricka för två.
    Låter rätt härligt tycker jag. Varför är det så långt till MAJ!!

Har även lyckats boka en DJ lycklig!

• Serafine

Majsan: Det lät mysigt! Måste man ända bort till Öregrund för att få hyra det rummet? :)

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2