• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Kathiz å Kimmo

Tror att det var Plutten 2010. Men det var genom Vårdsätra Sätesgård. Om jag inte läst för fort och fel i gamla tråden!

• Linaaa

Nu har jag börjat leta i klänningsjungeln, oj vad mkt det finns att välja på:) Har vart i 2 butiker och i båda fastnade jag för liknande klänningar! Båda var i spets med rätt smal siluett o lite längre släp så vackra men så dyra:)

Har ni andra börjat leta klänning? Katiz, du hade väl köpt? Har du nån bild man kan se hur den ser ut?

• Linaaa

Aha, nån speciell deal när det är genom Vårdsätra då?

• Kathiz å Kimmo

När vi var där så berättade hon (kvinnan som har sätesgården) att allt bokas genom henne. Eller rättare sagt hon sköter det. Hon har säkert ett avtal med den dj:n.

Japp jag har köpt en klänning. Hänger i garderoben. Den måste sys in lite och läggas upp en aning. Ska försöka lägga upp en bild. Jag ville också ha släp, det är ju så fint. Men när jag provade klänningar med släp så blev jag galet irriterad på det redan i affären. Då insåg jag att det inte skulle gå att ha det, för min del!

Ska försöka lägga upp en bild.

• Kathiz å Kimmo

Ok, kolla nu om det ligger en bild på en klänning i galleriet. Det syns inte så bra men den har liiiite brodyr m glaspärlor längst upp på bysten. Det löper hela vägen runt.

• bröllop i Uppsala  2010

Katiz å Kimmo: Ser fram emot att höra mer om stämpeln! Har inte riktigt kommit igång med allt det där pysslandet, men jag vet iaf att vi ska fixa våra inbjudningar själva och jag har faktiskt inte hittat någon riktigt bra stämpel...

Snart måste jag också ta tag i att börja leta efter klänning... Ska väl börja med butikerna här i stan och sen åka till Stockholm. Har själv inga idéer, har iofs sett en massa fina klänningar på bild, men har ingen klar favvo än...

Tänkte passa på också att fråga vad ni har valt för fotograf? Har ni valt någon från Uppsala? Ska fotografen vara med hela dan, eller bara ta bilderna av er? Ca pris?

Är verkligen glad över att den här tråden finns, helt ovärderligt att få dela med sig av alla tips!

• Kathiz å Kimmo

Ja, det ska bli intressant att se stämpeln, är lite orolig att jag beställde för liten text, men hoppas att det blir bra.

Jag frågade en gammal klasskompis om hennes man kunde tänka sig att fota oss. Han är har det som hobby. Så tyvärr kan jag inte hjälpa till så mkt. Vi betalar 1500.

Slänger återigen ut frågan, ngn som har erfarenhet av ngn catering i Uppsala. Så man vet vilka man ska undvika eller tvärtom??

Ha det gott

• Linaaa

Katiz- Ditt galleri är inte synligt. Du måste välja att det ska vara synligt för andra.

Bröllop i Uppsala- Vi är flera här som bokat fotagrafering med en kille som heter Richard från Alunda. Hans hemsida rafoto.se Själv är jag inne på 4 h fotografering dvs förberedlelser, bröllopsfoto, kyrka och 30 redigerade bilder samt att man får samtliga tagna bilder i högupplöst på en cd skiva. Detta landar på ca 4500 vilket är ett jätte bra pris jämfört med andra.

• Kathiz å Kimmo

Ok, kolla om den syns nu.

Den är väldigt enkel, så ville jag ha det. Är ju inte så mkt för en massa detaljer!

• Plutten2010

Yes, det är som Kathiz skrev. DJ:n bokar vi genom Vårdsätra. Sambon ska ringa och kolla mer ang pris osv imorrn så jag kan återkomma när han får mer info. Har tyvärr inte hunnit kolla tidigare. Har haft en hel del som hänt den senaste tiden, tyvärr inte bara bra saker. =(

Linaaa skrev 2009-10-13 18:55:39 följande:
    Hej, vem var det av er som skulle ha en dj som endast kostade 2500 kr? Har du kollat vem det var om man vill ta kontakt?
Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2