• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • majsan801

Hej åhh en uppsala tråd. Här vill jag hänga om det är ok. Vi gifter oss den 28/5 2010 i Öregrund. Vi har bokat festlokal, präst, köpt vigselring, klänning, material till inbjudningarna och utformat festprogrammen till 90% är väl så långt som vi kommit. Fotograf ska vi ha en kollega till mannen hoppas på ett rikitgt bra pris. Sminkning ska en kompis göra som är duktig. HAr börjat fundera på håruppsättning var man ska gå nånstans här i stan. Har inget tips angående´catering håller på att kolla själv och försöker få tips från kompisar som redan gift sig. Lägg gärna till mig på listan.

• Kathiz å Kimmo

Tja,

då har stämpeln kommit. Den blev bra, fick den fort bara ett par dagar tog det och jag är nöjd. Så om ni ska ha stämplar tycker jag absolut att ni kan beställa där!!!

Lägger till dig Majsan!

Ha det gott!

• majsan801

Åh idag kom min klänning och den ser sååå himla fin ut. Kunde inte prova den helt eftersom jag inte kan stänga den själv i ryggen men imorgon kommer min syster och hjälper mig. Den är dock för lång så det blir nog ett besök till en sömmerska. Sen så var vi och hämtade ut min ring. Längtaar så synd att man inte gifter sig redan imorgon.

Tips på billig duktig sömmerska?

• Plutten2010

Åh, vad kul!! Jag vill också skicka ut våra Save-kort men det blir nog först om någon vecka..

Kul med klänningen!! Vart köpte du den??

Ja, det var en guldaffär i Kista som hade rean.. Kan försöka hålla ett öga och se om/när det återkommer... (pappa bor i Kista så vi är i Kista Galleria från och till)..

Tack för omtanken! Det är oerhört tungt och det kommer bli så tomt när vi gifter oss.. =(

frksmilla skrev 2009-10-16 08:39:51 följande:
    Vi har skickat ut save the date-kort med ett monogram som jag har gjort själv. Stämpeln beställde jag från Gävle stämplar. Det funkade bra, men jag fick ingen bekräftelse på min beställning, så jag var tvungen att ringa och fråga. Lite synd, tycker jag. Jag har köpt klänning för tre veckor sedan. Det berodde helt enkelt på att jag hittade en jättefin med spets som dessutom var på rea! Jag känner att jag inte hade kunnat välja någon bättre! Det var för bra för att missa! Jag har hört att det ofta är en av de tre första klänningarna man provar som man sedan väljer i slutändan. Jag tänker vänta med att köpa ring och hoppas på att det blir rea någon gång. Det var någon, Plutten kanske, som hade sett att en butik i Kista hade rea på Schalins ringar i augusti och jag hoppas att det kommer fler möjligheter. Då tänker jag slå till! Vi använder oss av Lönnbackafotograferna. Priser finns på deras hemsida. -->> PluttenDet gör mig ont att höra om din svärmor. Vilken sorg!
  • Höstbröllop2009

Här kommer tips på billig duktig sömmerska: kontakta Syverkstan på Rackarberget. De hjälpte mig att sy in min klänning för någon månad sedan och var mycket proffsiga, noggranna och billiga!

• frksmilla

Jag köpte min klänning på Bröllopsgården i Vittinge!

• Serafine

Nu har vi äntligen spikat datum! 17 juli är det bokat i Gamla Uppsala kyrka :)

Tycker att den är såå charmig och och historiskt intressant, synd bara att det verkar vara så fullpackat med vigslar på sommaren. Jag ser på bokningsbekräftelsen att vi har fått 45 minuter bokade i kyrkan. Är det normalt? Jag antar att själva vigseln inte brukar hålla på så mycket längre än så men jag tycker att det låter lite tight om man räknar med att alla ska komma på plats i kyrkan och att man ska hinna ut och fotograferas lite på trappen innan nästa par kommer.

Jag har också fått ändan ur och lämnat in ringen på förminskning. Den ska ner från 18,5 mm till 15,5 mm! Hoppas verkligen att den blir lika fin efteråt!!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2