• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Plutten2010

Vi var också där och köpte kostym till sambon! För honom blev det en från Tiger och så köpte han Tiger-skor att ha till i Scorett-outleten som ligger bredvid. Nu saknas det bara en skjorta och ev väst. Beställde nämligen slips, näsduk och matchande manschettknappar i färgen "Hot Pink" från ebay häromdagen, finns dock i många andra färger också! Tror det landade på ca 300 kr totalt men då köpte vi även slips och manschettknappar till best man. Har lagt ut en bild i galleriet..

I dag ska vi posta Save-the-date-korten! Känns häftigt! =)

Kathiz å Kimmo skrev 2009-10-28 11:15:24 följande:

Tja,på auktioner säljs det mkt billiga dukar. Det brukar annonseras i UNT om var de hålls, auktionerna alltså. Min mamma har köpt 15 st under sommaren. Ett tips om man vill hålla ner kostnaderna.Ett annat tips. Var ner till Vingåker förra veckan. Där är det billigt med kostymer. OM er blivande nu ska ha kostym. Min har bestämt sig för det. Vi hittade en Fillipa K-kostym för 2300 och skor till. Dessutom lade en sömmerska upp byxorna direkt så det är klart. Nu fattas bara väst, slips å näsduk. Dessutom var personalen supertrevlig och hjälpsam.Jag var till Sumpan, Mathildasfest å beställde skor. Hon var också väldigt trevlig och hjälpsam. Det är också ett tips. Har man inte vägarna förbi så kan man ju beställa på nätet. Men med skor är det svårt, tycker jag så jag åkte dit. Och 450:- för ett par satinskor är billigt tycker jag.Återstår att se hur de kommer att se ut :)Ett till tips, vet ej om jag skrivit det förut. När ni fixar till texten i inbjudningskorten. Läs noga, tänk på allt. Vi glömde bort att skriva att det var vi som gifte oss, därav köp av en extra stämpel. Trots att vi var 4 pers som läste igenom. Det var så självklart att det gällde oss så det missades.Ha det gott så länge och förlåt för ett inlägg långt som en roman!!!Hej hej
  • majsan801

Plutten Hot Pink det måste räknas som cerise väl? Tänkte köpa sånna saker till sambon på ebay vi med.

Vingåker är ju ett bra tips det tackar vi för.

• Plutten2010

Ja, det tycker jag att det räknas som! =)

Här är länken till den säljaren som vi handlade av;
    cgi.ebay.co.uk/HIGH-QUALITY-PLAIN-MENS-WEDDING-TIE-NECKTIE-HOT-PINK_W0QQitemZ370261211518QQcmdZViewItemQQptZUK_Wedding_Clothing

majsan801 skrev 2009-10-28 12:50:01 följande:
    Plutten Hot Pink det måste räknas som cerise väl? Tänkte köpa sånna saker till sambon på ebay vi med. Vingåker är ju ett bra tips det tackar vi för.
  • majsan801

Blev en cravat och näsduk för 117kr inkl frakt. Toknöjd...

• Plutten2010

Vad kul! =) Blev det i "hot pink" också?

• Fårävvör

Jag håller med om Vingåker! Inte bara för kostymer, utan även för jeans och vanliga kläder. De har även jättemycket damkostymer (om man behöver det på jobbet)och en del snygga klänningar... Var där i helgen och skulle köpa ett par finbyxor, men kom hem med en klänning och en kjol istället... Sambon hittade ett par finbyxor och två par skor!

Annars så läste jag för ett tag sen om en kille i Uppsala som måttbeställer kostymer. Man blir mätt och väljer tyger mm i hans butik (nånstans på Dag Hammarsköldsvägen, gamla fängelset kanske?) och så sys kostymerna upp i tyskland. Sambon har svårt att hitta vettiga storlekar på kostymer så vi funderar lite på att måttbeställa hans till bröllopet. Däremot har jag ingen aning om kvalité, pris mm...

• majsan801

Japp hot pink...vi har ju cerise som en färg på bröllopet så jag hoppas den blir bra..stod mellan den och fuschia

Fårävvör: Dela gärna med dig om du får reda på pris mm

• Serafine

Vingåker låter ju bra, tack för tipset!

Nån som vet om de finns nån slags outlet med brudklänningar häromkring?

• majsan801

Passade på att köpa matchande slips till sonen nu så han kommer se ut som pappa. Hot pink där med 71kr helt ok pris. Gud så söt han kommer vara.

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2