• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Plutten2010

Jag har funderat på att beställa från Fågelsången eller Ica Maxi/Kvantum.. Tror pris per bit ligger mellan 25-35 kr på de ställena.. Frågade annars på Landings häromdagen, de tar 45 kr/bit..

• Linaaa

Fint Majsan, jag har fått det och har skickat iväg ett mail till honom. Själv har jag inte hunnit börja fundera på tårta ännu:)

• Serafine

Vi tycker inte om tårta speciellt mycket så vi kommer att ta cheesecake istället. Funderar på att göra några stycken själv och frysa in och sen dekorera fint på den stora dagen.

• majsan801

Jag hittade en mycket gammal tråd om att annelie K gjorde billiga goda tårtor. Vet inte om det gäller längre men slängde iväg ett mail till henne iaf. Annars vet jag inte funderade också på maxi el kvantum ev be om vanliga vita princesstårtor och sen dekorera dem själva. Men då tillkommer ju tårtställning så det är frågan om det lönar sig. Vill gärna ha ett ställe där man inte behöver betala extra för ställningen deposition gör dock inget.

• Plutten2010

Meddela gärna om/när du får svar.. =) Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med tårtan ännu men nåt blir det.. (speciellt eftersom vi köpte tårtdekorationen igår.. ; )

• Linaaa

Även jag har funderat på vanliga vita prinsess tårtor som man dekorerar själv:)

Majsan-mellan vilka tider har ni funderat på att ha dj? Hur lång brukar en middag vara? Har redan fått svar från DJ Henrik, snabbt värre:)

• majsan801

Vi får bara ha lokalen till kl 01 så vi har sagt mellan kl21-01 ska han spela. Vigseln är kl 15 så vi räknar med att kunna börja servera förrätten ca 17.30. Och att allt är avklarat till kl 21 typ.

• majsan801

Men Linaaa vad dekorerar man med är frågan. Ok en tårta har man väl ett brudpar på men de andra. Kan man köpa marsipanblommor eller nått för jag tror inte att jag är så duktig att jag kan skapa fina saker i marsipan tyvärr.

• Linaaa

Ja , det är frågan! Man kanske kan sätta dit nån vanlig blomma också, sen finns det nog att köpa färdiga marsipan blommor.

Jag har mailat Henrik och frågat om pris för 21-02. Vår vigsel är 15:30. Jag tänkte att man får väl kolla med cateringfirman vad de brukar räkna med att middagen tar osv. Sen vet man ju inte om det är mkt tal mm:)

• frksmilla

Bageriet på Brantan har ganska bra priser på tårtor. Vi kommer nog ta vår tårta från Anneli K. De har riktigt bra priser och goda tårtor!

Det är ju jättefint att dekorera en vit prinsesstårta med endast vita eller röda rosor. Det finns ju även en massa andra blommor som inte är giftiga. Linaaa, ni har väl lila? Då funkar ju lavendel jättebra eller violer (tror de funkar på mat). Men det är bäst ni kollar med en florist vilka som är helt säkra!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2