• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Plutten2010

Ahaaa.. =) Då förstår jag.. Är det ett bra val då? ; )

Sörön10 skrev 2010-01-06 21:56:36 följande:
    oki! ja, ako har jag också hört! =)är nyfiken, man är ju lite i branschen så att säga.. :P
  • frksmilla

-->> Plutten2010

Vi ska ha trerätters med bröllopstårta och kaffe efteråt. Det är jättesvårt att välja, men vi utgår från det vi vil ha och sedan får man ha ett vegetariskt alternativ till dem som är vegetarianer/allergiska osv. Vi kommer även att komplettera vår bröllopstårta i marsipan med några bakelser utan nötter. Vi tar bara hänsyn till allergier eller om de närmaste inte gillar något t ex svamp. De andra gästernas preferenser kan man inte ta hänsyn till.

Vi kommer att ha två solister i kyrkan (3-4 låtar)och sedan ett liveband efter middagen!

Idag beställde jag min brudbukett och blommor till coursage och näbbukett!! Spännande!

• majsan801

Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.

Nån frågade om twilfit hade korsetter kvar och jag gick förbi på gränby häromdagen och det fanns massor av vita kvar. Sen är det klart att det beror på vilken storlek man ska ha.

• majsan801

Men jag glömde ju det viktigaste nästan det är att vi var ner och bokade bröllopstårta med. Eller vi bokade smak och tårtställningar sen ska vi ha möte med Anneli K om dekoration. Nu börjar det hända saker.

• Plutten2010

Är det hon som är på chokladbutiken vid Stora torget?? Vad har ni fått för prisförslag osv??

majsan801 skrev 2010-01-09 20:42:39 följande:
    Men jag glömde ju det viktigaste nästan det är att vi var ner och bokade bröllopstårta med. Eller vi bokade smak och tårtställningar sen ska vi ha möte med Anneli K om dekoration. Nu börjar det hända saker.
  • Plutten2010

Snygga! =) Kikade också på de skorna men valde ett annat par på Bianco...

majsan801 skrev 2010-01-09 20:14:54 följande:
    Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.Nån frågade om twilfit hade korsetter kvar och jag gick förbi på gränby häromdagen och det fanns massor av vita kvar. Sen är det klart att det beror på vilken storlek man ska ha.
  • smulansson

Fanns skorna i lila också? Skulle önska liknande variant men i lila. Gillar inte typiska brudskor...

majsan801 skrev 2010-01-09 20:14:54 följande:
    Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.Nån frågade om twilfit hade korsetter kvar och jag gick förbi på gränby häromdagen och det fanns massor av vita kvar. Sen är det klart att det beror på vilken storlek man ska ha.
  • majsan801

Plutten priset beror på dekorationen men det ska väl inte överstiga 30kr/biten

smulan...vet inte om de fanns i lila men de hade massor med tuffa skor. Gillar att det är en annan färg som sticker fram underklänningen än vanliga vita.

• majsan801

plutten och vi har inte träffats för dekorationsamtal än. Japp det är hon i chokladbutiken.

• Plutten2010

Det är samma som vi kommer ha. Det blir nåt enklare till dessert eftersom tårtan säkert kommer vara mäktig... Kommer nog att ha vickning med korv m bröd strax innan alla ska åka hem också..

Vart har du beställt blommorna ifrån?? Får man fråga vad du får betala??

frksmilla skrev 2010-01-08 16:11:16 följande:
    -->> Plutten2010 Vi ska ha trerätters med bröllopstårta och kaffe efteråt. Det är jättesvårt att välja, men vi utgår från det vi vil ha och sedan får man ha ett vegetariskt alternativ till dem som är vegetarianer/allergiska osv. Vi kommer även att komplettera vår bröllopstårta i marsipan med några bakelser utan nötter. Vi tar bara hänsyn till allergier eller om de närmaste inte gillar något t ex svamp. De andra gästernas preferenser kan man inte ta hänsyn till. Vi kommer att ha två solister i kyrkan (3-4 låtar)och sedan ett liveband efter middagen!Idag beställde jag min brudbukett och blommor till coursage och näbbukett!! Spännande!
  • Plutten2010

oki.. =)

tack!

majsan801 skrev 2010-01-09 22:35:41 följande:
    plutten och vi har inte träffats för dekorationsamtal än. Japp det är hon i chokladbutiken.
  • Plutten2010

Enligt Biancos hemsida är det här de enda "finskorna" som de har i lila;
    www.bianco.com/collections/product_description.html&sid=ffb1416e85ba6a442b08aaa388a88829
    men det kan ju vara värt ett besök till en butik för att ta en titt.. De har rätt mycket "partyskor" i sitt sortiment.

Skorna som majsan har köpt (och de som jag har köpt) finns inte ens med på deras hemsida längre.. Tror de gör plats för vårens nyheter..

smulansson skrev 2010-01-09 22:31:51 följande:
    Fanns skorna i lila också? Skulle önska liknande variant men i lila. Gillar inte typiska brudskor...
Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2