• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Tattoo82

Ja vi tänkte göra det! Ligger nere vid Norrsjön, egen badplats, roddbåt och en bastu nere vid vattnet. Även utsikt över sjön från festlokalen! Hoppas vi slipper regn bara...

• Sommarbrud2010

Hej alla, jag har inte skrivit i tråden på länge men nu har bröllopsplanerandet tagit fart igen och jag har hittat tillbaka till BT. :) Eftersom vi ska gifta oss borgerligt måste vi få tag i en vigselförrättare. Vi bor i en annan kommun än Uppsala är jag inte helt säker på om det är vår hemkommun (Täby) eller Uppsala som jag ska kontakta. (en släkting till oss var tvungen att ordna vigselförrättare från hemkommunen; Uppsala som kunde resa till grannkommunen och viga dem).
    Vilken tur att jag såg ditt inlägg Kathiz om att de får sin kalender för nästa år i december. Undrar hur mycket man har att säga till om vem man får för man vill ju ha nån trevlig och sympatisk person..

• Tattoo82

Ja visst! Men hur vet man om de är trevliga och sympatiska? Man får väl bara en lista med namn?!

• Kathiz å Kimmo

Om ni går in på Länsstyrelsens hemsida så finns en lista över vigselförrättarna i Uppsala Län.
    Men svårt att bedöma hur trevlig någon är utifrån namn. :)

På kommunens hemsida finns ju telefonnr till en kvinna som har hand om det där. Så ring och prata med henne. Då får ni rätt info direkt.

Har faktiskt ingen aning om hur det funkar ang. kommuner och förrättare. I mitt huvud är det mest logiskt att man skaffar en förrättare som är "giltig" i den kommun som man gifter sig. Hur funkar det annars om man gifter sig i Skåne men är skriven i Kiruna!?

Men det har säkert kvinnan på kommunen koll på!

Lycka till!!!

• theBride2010

Tattoo82:

Ang bokning av stället vid Norrsjön - är det typ vandrarhemsstugor som betalas per rum/bädd eller hyr man hela rasket i ett? Tänkte hur man gör m städning, frukost osvosv.

Låter onekligen bra o (missförstå mig rätt) "lagom" i mina öron!

Hade tankar på Skarholmen, men tyvärr hört lite neg kommentarer om det stället... Vill ha natur även om vi ej kommer att gifta oss utomhus, stor risk för pissväder i sept.

• theBride2010

Sorry! Backtrackade tråden å kollade själv - stod ju på hemsidan deras - duh!

Hur skall ni ta er dit - hyra buss? Med tanke på övernattning så måste det väl bli två dygn man hyr (å vips var 8000 borta ur budgeten trots bra pris)?

• Tattoo82

Vi tänker bara hyra ett dygn, men ska fråga när vi bokar om vi kan få vara kvar lite längre än till 12 på söndagen. Sen tänker vi ta 100 kr per person för övernattning, då får vi tillbaka det vi lägger ut förutom för själva festlokalen. Så fixar vi frukost till dagen efter med för de pengarna, finns två STORA kylskåp i sportstugan!

Är lite sugen på att hyra buss men vi kommer nog inte ha råd. Ska fundera lite mer på det. Annars får vi försöka ordna med samåkning så gott det går och är man en full taxi kostar det knappt 100 kr per person att ta sig därifrån med så det är ju inte så farligt.

• Linaaa

Tjenare Uppsala brudar!
    Jag var en sväng på stan idag och upptäckte en nyöppnad butik i källaren i S:t Persgallerian som säljer outletsmycken och heter "Känsla of Sweden". Där hade dom en hel del "pärlhalsband" i olika varianter till väldigt bra priser. Kan vara värt ett besök. Jag köpte ett haösband som jag nog kommer att ha på min dag. Kan lägga ut det i galleriet sen om det går att ta nån bra bild.

• Linaaa

O insåg just att många av er kommer att försvinna från tråden innan jag gifter mig i augusti, tråkigt. No måste så klart komma in o berätta om er stora dag o ge tips o råd till oss som fortfarande är kvar sen mot slutet av sommaren:)

• bröllop 21aug 2010

Hej!
    Jag vill gärna vara med på listan över bröllop i Uppsala 2010.
    21 augusti gifter vi oss!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2