• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Linaaa

Nu har vi beställt min förlovningsring och fått den! Är lång tid kvar menjag blev så nervös av alla skriverier om hur guldpriset hela tiden slår alltime high. Fick ringen igår o den glittrar så fint med alla stenar. Längtar tills jag får ha den på. Nu ska min kille gömma den så jag inte är där o fingrar, Hehe.

Celebration! Vad kul att ni troligtvis hittat något. Nu kanske vi får följa varandra i två trådar om du hänger kvar här:)

• Celebration

Vi ska försöka gå och titta på Granelidsparken nästa vecka så håll tummarna :)

Linaaa:
    Ja det vore kul om vi gifter oss i Uppsala så vi båda är med på dessa två trådar. JAg hoppas på det!
    Kul att du fått ringen och att den blev som du/ni ville ha den!
    Vi kommer köpa ringen nästa vecka, så min festman ska gömma den för mig ockå hi hi!

• emeliemarietherese

Hej alla!
    Här har jag inte skrivit på länge, har haft fullt upp med annat.
    Sen har vi också fått lite komplikationer beträffande bröllopet. Vårt värdpar som varit klockrena från dag ett har helt oväntat gjort slut och flyttat isär vilket gör att vi inte kan ha dem som värdpar längre och alltså nu står utan än så länge.
    Vi har också fått ett riktigt bakslag på den ekonomiska fronten, vill inte gå in på detaljer men kan säga att en tredjedel av vår bröllopsbudget inte kommer att komma in så att vi gör vårt bästa för att få ihop varje extra liten krona nu.
    Känns inte kul alls men vi vill verkligen gifta oss den dag vi bestämt så vi får helt enkelt "make it happen"

Lite positiva inslag har vi dock med.
    Lokal är bokad och det blir Järlåsa bygdegård, kyrka har vi haft klar sen länge och nu har vi också hittat vår egen vigselförrättare.
    Fotograf,florist och kock är också fixade.
    Vi har varit på Papper och sett ut hur inbjudningskorten ska se ut. Vi ska inhandla material ocg fixa korten så de blir utskickade i januari ngn gång.
    Klänning ska jag nog beställa en Kina-klänning från Milly Bridal. Ngn som vet leveranstid på dem klänningarna?

Sen är det lite mer smått och gott som är fixat så det går sakta men säkert framåt iaf. :)

• Linaaa

Hej emeliemarietherese, jag beställer oxå klänning från Milly. Leverenas tiden ser ut att vara ca 2 månader. Du får joina Kinaklänningstråden:)

• majsan801

puffar lite

Twilfit har bra melladagsrea om man är ute efter underkkläder till bröllopet. Fyndade en korsett till halva priset kanoners...

• Linaaa

O bra tips Majsan, fanns det mkt kvar eller är det utplockat?

Tjejer, nu är vi inne på vårt år! 2010, spännande:)

• Linaaa

För oss har det inte hänt så mycket den senaste tiden. En grej vi har funderat på är att ha nån slags av bartender. Från början var vi inne på att ha en av cateringpersonalen som stannade kvar senare o stod i baren. Men de är ju inte direkt så duktiga på att blanda drinkar. Fick ett tips av en kopis om en kille som var utbildat bartender men som idag ite hade det som yrke och eventuellt kunde vara intresserad. Är det någon som har nått tips om nån annan som kan tänka sig att bartenda lite och är duktig på det?

• Linaaa

Annars så väntar jag nu på min klänning som sys upp och beräknas vara klar i februari! Ska bli så spännande.

• Sörön10

Linaaa! Vad spännande! Var sys den? Milly??

Jag har precis mailat bilder till dem och fått ett prisförslag! =) Funderar på att kolla runt lite mera innan bara.. Tänk om man ångrar sig! Får verkligen INTE kolla mera på klänningar sen när man bestämt sig!

• Linaaa

Sörön10, ja det stämmer från Milly! Jag kollade runt väldigt länge o provade även en del i bitiker innan jag vågade lägga in min beställning. Känns pirrigt nu fram tills man får hem den:)

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2