• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Linaaa

Haha, min kille är likadan! Tycker att det inte är nån brådska med saker:)

• majsan801

Så glad vår toastmaster har tackat ja. Han kommer vara kanon. Han är en barndomskompis till M2B som varit med från första sekund. Han var faktiskt min pojkvän en kortis när vi gick i sexan "asg" så vi går långt bak i tiden super skoj.

• Plutten2010

Vi har inte kommit fram till om han ska ska väst eller ej ännu.. För vår del blir det nog för mycket med cerise väst, slips, näsduk och manschettknappar.. =) Men vi får se helt enkelt.. ; )

Linaaa skrev 2009-11-07 16:14:07 följande:
    Aha, hur har ni tänkt göra med väst? Ska ni som har köpt slips o näsduk ha väst i samma färg eller blir det för mycket? Hittade en sida på ebay med västar... Det är ju svårt att hitta en väst i samma färg som kostymen om man inte köper den samtidigt om man inte har svart kostym.Här är sidan på ebay: clothing.shop.ebay.com/Mens-Clothing-/1059/i....Sen kan man söka på färg mm.
  • majsan801

J ska ha väst men den kommer vara i ivory sen har han cerise kravatt och näsduk och kostymen ska vara mörkgrå. Jag tycker ju att man ska annan färg på kravatt och näsduk än på västen annars flyter allt ihop bara.

• Plutten2010

Så nu har vi provat sambons outfit med de sakerna från Ebay. Slipsen är verkligen jättefin!!! Vi köpte den som var 10 cm på bredaste stället eftersom det passar min sambo bäst (och det är det vi tycker är finast). Manschettknapparna var också väldigt fina även om de är "enkla"/stilrena. Näsduken blir lite knepig att vika eftersom tyget inte är lika på båda sidor men allt går om man vill.. =)

Best man ska ha samma "kit" och de kommer vara så stiliga!

Linaaa skrev 2009-11-06 18:58:05 följande:
    Plutten2010, vad kul att du fått hem paketet. Du måsye berätta om vad du tyckte sen. Jag är inne på att beställa därifrån i färgen lilla både till killen o bestman.
  • Kathiz å Kimmo

Plutten; är det samma sida som Linaaa la ut en länk på? Om inte kan du inte lägga in en länk till den sidan du använde? Bra att ha fler att välja på!!!

Är lite snurrig i huvudet efter att bara sovit 3 timmar efter sista nattpasset. Så om inlägget är konstigt ber jag om ursäkt! :)

Hej hej

• Linaaa

Det är inte samma sida. Den säljaren som Plutten har köpt från säljer inte västar tyvärr.

• Linaaa

Nu har jag i stort sett bestämt mig att beställa min klänning från kina och få den måttsydd! Kommer att bli en mix av 2 klänningar. Känns spännande o pirrigt. Tror jag kommer att beställa den inom de närmsta veckorna.

• majsan801

Åh fick hem dotterns näbbklänning, sambons kravatt, näsduk och sonens slips idag de matchar helt perfekt och var kanon fina.

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2