• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Linaaa

Nu har vi bestämt att vi ska ha knoppa lakan som stolsöverdrag. Blir ju så mycket snyggare då så vi tyckte att det var värt det. Har just vart o köpt 50 st knoppalakan för 15 kr/st istället för 25kr/st som dom numera kostar på ikea. Fyndade dessa under köp/sälj här på BT. De har ca 50 st kvar om det är någon mer som är sugen.

• Linaaa

Ni som skulle ha fotograf Richard på Rafoto, har ni betalt in någon till honom ännu?

• Höstbröllop2009

Har för mig att det var ca 1200 för västen, 800 för plastrong och näsduk, och sedan köpte vi en skjorta där för 1000 kr och hängslen för ca 200. Mycket pengar blev det, och i slutändan var mannens kläder dubbelt så dyra som min klänning. Fast han kan ju använda sin kostym flera gånger medan min klänning blir hängandes i garderoben.

• bröllop i Uppsala  2010

men va kul att höra att Champagne inte har upphört! Men också tråkigt att höra att hon inte var så trevlig...

Linaaa: var ligger Hefa?

• Linaaa

Hefa ligger i svartbäcken. Butiken är som i ett bostadshus så det är lätt att missa. Kolla på hitta.se. Hefa brud # fest.

• FruHögstadius

majsan801: vi skulle få middag för 65 personer (14 barn = 100:- för deras meny styck), vi utgick från deras priser på hemsidan och vi skulle få betala 8600:- om jag minns rätt ( två rätter, 51 pers.)

sen skulle de ha runt 250:- timmen för servering, är inte helt hundra, hittade inte mailet förtillfället, men de var väldigt trevliga att prata med , så vi ska höra av oss vid årets slut, om de ändrar några priser, etc.

vi kommer att ha samma tema på alla trycksaker, samma papper och motiv på, förutom vigselprogram som vi skriver ut på vanligt skrivarpapper.

• Linaaa

Är det någon som vet vad det kostar att sy in en klänning lite grann om den är för stor uppe vid bysten? Vet ni någon bra sömmerska att rekommendera? Jag var o provade en klänning idag hos en som sålde på blocket som var fin men det behövs sys in lite grann uppe vid bysten annars satt den bra!

Vet någon också vad det kostar med kemtvätt för en brudklänning som har lite pärlbroderier?

Oooo vet inte hur jag ska göra, tyckte klänningen var väldigt fin men jag hade nog tänkt mig utan pärlor (det gör ju att den blir lite glittrig) Men det är ju lite fint oxå;) Klänningen ligger i mitt galleri de 2 första klänningsbilderna med lite sånt här tyll nertill.

• majsan801

Ingen aning linaa vad det kostar tyvärr. Tyckte den såg riktigt finn ut.

Känner mig lite nere idag. Kvinnan som har hand om bokningarna till vår festlokal ringde idag och berättade att hon dubbelbokat. Vi var dock först men hon undrade om vi inte kunde tänka oss att byta datum mot en liten reducering av avgiften. Jag sa att vi skulle fundera på det. Men kom på att vi har skrivit ut inbjudningarna, bokat kyrka och präst, dj och fotograf det datumet redan. Får ringa henne imorgon och berätta, måtte gud att hon ionte strular till det nu så vi inte får vara där. Då vet jag inte vad jag tar mig till. Skit nervös är bara förnamnet.

• Höstbröllop2009
    Linaaa skrev 2009-11-03 20:30:51 följande:
    Är det någon som vet vad det kostar att sy in en klänning lite grann om den är för stor uppe vid bysten? Vet ni någon bra sömmerska att rekommendera? Jag var o provade en klänning idag hos en som sålde på blocket som var fin men det behövs sys in lite grann uppe vid bysten annars satt den bra!Vet någon också vad det kostar med kemtvätt för en brudklänning som har lite pärlbroderier?Oooo vet inte hur jag ska göra, tyckte klänningen var väldigt fin men jag hade nog tänkt mig utan pärlor (det gör ju att den blir lite glittrig) Men det är ju lite fint oxå;) Klänningen ligger i mitt galleri de 2 första klänningsbilderna med lite sånt här tyll nertill.
    Jag sydde in min klänning upptill + sydde fast tunna axelband + sydde upp klänningen nertill på Syverkstan på Rackarbergsgatan. Kan varmt rekommendera dem! Hon som sydde var otroligt noggrann, och allt detta gick totalt på 660 kr - mycket billigt! Av dessa tror jag att det var ca 250 kr för att sy in den.
  • Sörön10

Bra tips om sömmerska! Har beslutat mig för att beställa en kinaklänning och då vill man ju ha en backup! Kanske ska gå dit med min sambo och hans kostym också! för den måste verkligen sys in.. :S

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2