• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Linaaa

Oooo super tack för bra tips om sömmerska:)

Vad tråkigt Majsan om dubbelbokningen, men om ni var först så borde det inte vara några problem ju. Tycker inte att ni ska ändra när det är så mycket så är bokat o fixat redan.

Om nån vet pris på kemtvätt meddela gärna. Tänkte jag ska ringa imorgon o kolla.

• Plutten2010

Vi har köpt pappret vi ska använda på Papper. Det är vitt med lite struktur i (eller hur man nu ska förklara). Vi kommer ha samma papperstyp i Save-the-date + kuvert till dessa, inbjudningskort, placeringskort, tackkort. Vigsel- resp festprogram har vi inte bestämt än.. Har köpt två stämplar med dubbelhjärtan (en större som vi har på save-korten och ska ha på inbjudan och sen en mindre variant som vi ska ha på placeringskorten..) Jag har lagt in en bild i galleriet om någon är nyfiken på Save-kortet (bilden gör inte kortet rättvisa tyvärr).. =( Ville eg ha ett cerise embossingpulver men det blev att jag blandade ett ljust rosa med glitter i och ett knallrosa.. *puh* det var allt för nu.. ; )

bröllop i Uppsala 2010 skrev 2009-10-30 09:29:11 följande:

En fråga: kommer ni ha ett genomgående tema från inbjudningskort, bordplaceringskort, ev. menyblad, till tackkort? Jag skulle gärna vilja ha det, men jag och min sambo är lite oense. Han vill gärna ha ett helt avvikande inbjudningskort och sedan ha ett tema under middagen. Vill bara ha några synpunkter!
  • bröllop i Uppsala  2010

Kom på en sak. Om det är någon som behöver duktig serveringspersonal har jag kontakter genom Norrlands nation som är jätteduktiga och kostar runt 100 kr/h istället för 250 kr/h. Många av dem har serverat vid bröllop tidigare och är väldigt noggranna, trevliga och duktiga!

Ibland vet man inte vad man får genom cateringfirmor...

majsan801: hoppas allt ordnar sig med lokalen!!!!

• majsan801

Lycka det ordnade sig med lokalen, pust.

Vi kommer också boka leif på hörnet med catering. Kanon priser verkligen. Ska försöka ta oss dit och provsmaka maten.

• majsan801

Nu har jag köpt de övriga 55 knoppa lakanen så nu har jag stolsöverdragen klara. Sen har jag köpt mannens väst i ivory. Och våran budget bara ökar ökar och ökar. Suck trodde på fullaste allvar att vi skulle kunna komma under 50000kr för 50pers men det ser inte så ut. Och då har vi ändå fått tag på mycket saker billigt tex min klänning, fotografen rabatt på ringen mm men ändå så skenar det iväg. Dekorationen av festlokalen är väl det som har en tendens att bli dyrare och då har jag itne ens hittat några dukar än.

• Linaaa

Majsan, även vi hade en budget på 50 000 från början för 50-55 personer, men det blir nog lite mer....

• Linaaa

Sörön 10, det ser kanske ut att bli en kinaklänning för mig med från Milly. När ska du beställa?

• Sörön10

Ååå jag vet inte!! Haha man är ju så velig! Tänk om man hittar nån ÄNNU finare klänning!! :P Måste nog vänta tills jag titta på ALLA klänningar på hela internet! :P

Nej, men måste nog iaf våga mig iväg till en butik och testa lite modeller först, utifall jag inte alls passar i nåt!

men jag är lite kluven till det där! Är en plussize-brud och är väl inte så där jättebekväm med att näcka och granskas av nån (annan än sambon). Är också orolig för att de öht inte kommer ha något som jag får på mej.. :S

Har ni nåt tips på nåt bra ställe? Funderar på att åka till Ingvors i Norrtälje..

• Sörön10

Kom på en sak:

Vill tipsa er om en make up artist!

David på Creative make up!! Har aldrig varit/känt mig så snygg som när han sminkade mig för några veckor sedan!! Superduktig och trevlig!

Önskar att jag skulle gifta mej här för då skulle jag gå till honom!

Där jag ska vara hittar jag ingen alls.. Gick en sån där "Betala ett pris, bli makead och få produkter"-kurs i Hälsingland.. Bad om sotade ögon.. Det kunde hon inte, utan hon ville kladda en massa glitter å mej bara! Dåligt.. Så jag gruvar mej lite.. =(

• Serafine

Sörön: Tack för tipset om David! Jag funderar på att ta en sån där lektion och sen göra sminket själv på den stora dagen. Få lite tips om bra produkter och sånt innan bara, för jag har ändå lite svårt att lita på om nån annan ska sminka mig.

Läste lite fel i ditt inlägg dock. Trodde först att du skrev "Önskar att jag kunde gifta mig med honom!"... :D Nä, nu börjar man bli alldeles för trött för att sitta på jobbet...

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2