• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • majsan801

Vi kommer ha genomgående tema. Samma färger och papper på inbjudningarna, festprogrammet, servettringar, dukar, barnens kläder m2b´s kravatt, mina blommor och blommorna på bordet. Eller jag hoppas få till det så men det ska inte vara nått problem.

• Linaaa

Katiz, då har de alltså inte alla skomodeller i butiken eller? Provade du den skon du bestämde dig för?

• Kathiz å Kimmo

Linaaa jag vet faktiskt inte om hon hade alla modeller i butiken. Men det var så att hon inte hade tex alla skor i alla färger osv. Sen vet jag ju inte hur det var gällande spetsiga skor eller de andra storlekarna. Men eftersom jag visste vad jag ville ha så provade jag olika modeller av den typen av sko.

Ja, jag provade den modell jag beställde. Just den skon var grön tror jag, men beställde den i light ivory som jag såg på en annan sko. Sen beställs de ju från Kina om jag har förstått det rätt.

Jag har också uppfattat det som att Champagne har slagit igen. De enda jag visste om då i Uppsala var Arnes. Men det får kanske bli en tripp till Sthlm.

Ha det gott.

• Sörön10

Champagne har typ slagit igen, men butiken innehåller fortfarande en massa goodies! =) De säljer ut rabatterat, men har inte öppet hela tiden! Står ett telefonnummer på dörren tror jag så man får ringa och fråga när hon har öppet! Är nog värt ett besök..

• Linaaa

Idag tänkte jag ta ett besök till Hefa o kolla klänningar! Har ju inte kunnat det tidigare då de har stängt på lördagar o då jag jobbar i Stockholm hinner jag aldrig dit annars innan 18.

• majsan801

Nej champagne har inte slagit igen men hon ska stänga ner ena halvan av butiken. Hon ska försöka få plats med allt på bara den halvan där bröllopsklänningarna är nu. Så allt ska säljas ut innan hon köper nytt. Så sa hon till mig iaf. Fast jag fick ingen vidare service när jag var där. Dessutom säljer hon ut klänningar som är uthyrda vem vet hur många gånger för massor av pengar. Den jag provade skulle hon ha 4500 den saknade pärlor, dragkedjan var trasig och organza tyget ovanpå var trasigt och upplagt på ett taffligt sätt. Jag blev inte så intresserad då. Iofs sa hon att hon skulle fixa det men kändes inte så intressant ändå. Sa att jag ville ha en ny klänning och frågade om det då sa hon ja du får väl kolla själv finns några, kul bemötande. Men man kanske ska släpa dit sambon ändå för att kolla väst iaf.

• Linaaa

Hej, inget napp för klänning på Hefa för mig. Men de var väldigt gulliga o hjälpsamma där. Lutar åt att jag beställer en "kinaklänning". Börjar få ett hum om hur jag vill att det ska se ut. Ska kolla på en klänning som jag hittat på blocket i Stockholm nästa vecka oxå.

Sen får det nog bli ett besök till mathildas fest för att prova storlek på skor. Själv är jag inne på den spetsiga varianten är inte så stora fötter 36/37 så då funkar det.

• frksmilla

Sedan finns ju även Bröllopsgården i Vittinge. www.brollopsgarden.se. Hon som har affären är jättegullig och otroligt hjälpsam! Hon ställer förresten ut på festmässan i Heby imorgon. De kommer att ha modevisning med bl a brudklänningar som jag förstod det. Det finns info på hennes hemsida. Där kommer det även finnas fotografer, cateringfirmor med flera.

• Höstbröllop2009

Min man köpte väst, plastrong och skjorta på Mäster Arnes. Fick väldigt bra hjälp där och de sydde in västen gratis. Håller dock med om att personalen är lite märklig och man undrar lite var man har hamnat. De hade i alla fall många fina västar, mest i ivory och silvergrått.

• Linaaa

Vad kostade västarna o plastrongerna på Mäster Arnes?

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2