• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Serafine

Greeneyes: Jag ska på institutionsfest (jobbar på universitetet) imorgon på Norrlands faktiskt. Jag frågade min kompis som sitter i festkommitén vad det kostar och hon sa att det blev 410 kr per person för vårt sällskap på 65 personer. Då ingår trerätters middag med vin/öl till maten och hyra av lokalen. Men som föregående talare säger så varierar ju priset beroende på olika saker. Jag vet inte om vi fick ett lägre pris för att vi tillhör universitetet.

• Plutten2010

När det ändå är tal om bröllopstårtor, är det någon som vet vad GK-bageriet tar per bit?

• HannaBanani

Hej!

Oj vad länge jag har varit inaktiv här på tråden - har dykt upp en lite bebis i min mage så den har tagit stor del av vår tankeverksamhet senaste månaderna!

Vad kul att läsa att det går framåt för alla. Vi har inte speciellt mycket kvar att göra, i princip allt är avklarat.
    Inbjudningskorten har vi beställt från Calligraphen och de kommer färdigtryckta i slutet av veckan. Kan verkligen rekomendera dem! Jättebra priser och väldigt bra service.

Allt är färdigfixat förutom att vi ska boka transport, trycka festhäftena, min fästman ska boka sina kläder och så ska vi skicka in hindersprövningen. Jag håller även på just nu och ska börja kika på frisör, sminkning och bukett - är det någon som har några tips?

Underbart fint vi har det här i UA idag!

• WandaLee

Vi ska ha vår bröllopsfest på Norrlands i januari. För oss kostar det 650 (två rätters med dryck, kaffe och avec) per kuvert + 15000 i lokalhyra. Enligt dem lät det inte som att man kan hyra det som student och få specialpris genom nationen (vi är båda studenter och med i Norrlands nation). Har hört det från flera håll...så jag blir ju lite irriterad om det faktiskt går att hyra den genom själva nationen och inte företaget Norrlands fest och konferens.
    Vi har hittills fått superbra bemötande och jättebra service och förslag =)Och så är ju stora salen och bardelen fantastiskt fina!!

Greeneyes skrev 2009-12-01 16:20:33 följande:
    Hej på er!Tänkte höra om någon vet vad det kostar att hyra Norrlands nation till bröllopsfesten? Och vad de tar för trerätters per person ungefär? alternativt om man kan laga egen mat?
  • bröllop i Uppsala  2010

WandaLee: Tänkte bara kommentera ditt inlägg. Jag trodde kanske att man fortfarande tog bröllop via nationen om båda var studenter, men jag vet att det varit diskussion om att lösa just bröllop på annat sätt. Nationen är ju jätteduktiga på sittningar, gasker och liknande, men bröllop är inte deras specialitet eftersom de är ju ofta lite annorlunda än en vanlig sittning. Så därför antar jag att de har lagt alla bröllop i bolaget istället.

Det kommer iaf bli jättebra! Tänk det är ju inte långt kvar, va spännande! Kom gärna med tips sedan efteråt om du kommer på något som du inte tänkt på innan som man kanske borde tänkt på, eller nåt...

Måste själv börja komma igång med lite planering, har iaf varit på Papper och fått hem lite prover, så snart ska vi fixa inbjudningskort. Sen håller vi på att maila ut "save the date"-mail så att folk får datumet redan nu.

• Celebration

Hej allihopa!

Vi är ett par som letar efter en stor lokal för ca: 150 till 200 personer i Uppsala eller Stockholm.
    Helst vill vi ha egen catering och buffé dvs. ingen serveringspersonal.

Är det någon där ute som har förslag?

Tack för alla tips ni har gett mig på detta forum hittills ;)

Mvh
    Celebration

• bröllop i Uppsala  2010

Celebration: det kan vara svårt att hitta så stora lokaler där man kan fixa allt själv, iaf runt Uppsala. Det finns ev någon bygdegård som är tillräckligt stor, men de flesta tar runt max 100 pers. Nationerna har stora lokaler, men då måste man ta maten genom dem. Ev. kan man fixa delvis egen personal.

Har ni andra några bra tips?

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2