• Kathiz å Kimmo

Uppsalabröllop 2010 del2

Som sagt, ny tråd då den andra snart stängs.
    Uppdaterad lista över datum. Blir vi fler så hojta till om ni vill bli inlagda!

Vi fortsätter....

Datum:
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Tattoo82 25/5

JUNI:
    Plutten 12/6
    jenba 25/6

JULI:
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Linaaa 14/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 21:49
    Rättelse på grund av miss från mig!!!

Tattoo82 29/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 17:52
    Lejoninna1 26/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:43
    Majsan801 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 21:43
    Serafine 17/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 22:26
    Sörön10 7/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 11:26
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Meii 12/6

• Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2
  • Meii

Hej hopp, här kommer en till Uppsalabrud får man vara med på listan? Vi gifter oss den 12/6 2010

• majsan801

Var idag till kvantum och pratade lite med dem om deras tårtor. De har en tårta som heter white lady som har vitt marsipan lock och riktigt bra pris. Negativt är att man inte får hyra deras tårtställning då det inte är en bröllopstårta. Riktigt dåligt tycker jag. Nån som vet var jag kan hyra tårtställning i stan? Alt hur man skulle kunna bygga upp nån "trappa" själv?

• Linaaa

vad kostar det att hyra en tårtställning normal?

• Tattoo82

Hittade en massa på nätet där man kunde hyra. De flesta låg mellan 200-300 kr men jag vet inte vad frakten blir på det?

• majsan801

Många som jag hittade skickade inte utan man var tvungen att hämta där och ingen fanns i Uppsala.

• marylou82

Hej! Ännu en Uppsalabrud som gärna vill hänga på listan! Gifter oss den 11/9 2010. (Ett datum som associeras med tråkigheter, men det vill vi nu ändra på)

• Greeneyes

Hej på er!
    Tänkte höra om någon vet vad det kostar att hyra Norrlands nation till bröllopsfesten? Och vad de tar för trerätters per person ungefär? alternativt om man kan laga egen mat?

• Serafine

Hej Greeneyes! Jag har ingen aning om vad det kostar att hyra Norrlands, men däremot vet jag att de har delat upp nationen i olika hyrbara lokaler. De olika rummen har ju olika storlek och kostar därför såklart olika mycket att hyra. Men ni har kanske tänkt er att hyra hela nationen?

För övrigt har jag varit på studentgask ett par gånger och det brukar kosta ca 350 kr per person. Då är det trerätters med välkomstdrink, vin till maten och kaffe med avec. Det har varit väldigt god mat!

• Sörön10

Gamla salen är väl den man brukar hyra, och yttre läs där baren finns.. Är faktiskt inte säker, men tror inte man får ta med egen mat. Har för mig att det hyrs ut till kuvertpris - vilket jag inte vet vad ligger på!

Lycka till! Norrlands är fint! (kom därifrån för en timme sen! =))

• bröllop i Uppsala  2010

Hej Greeneyes,

Är du student? I så fall kan det nog bli aningen billigare att hyra Norrlands än om du inte längre pluggar... Om du är student ska du kontakta 2Q: 2q@norrlandsnation.se, men om du inte längre är student ska du kontakta Norrlands Fest & Konferens: boka@nnfk.se.

Priset varierar beroende på hur många gäster, vilken lokal ni vill vara i, vilken meny ni ska, vilken dryck som ska ingå, om det ska vara linnedukar eller pappersduk, om det ska finnas blomsterdekorationer på borden. Man kan inte laga egen mat, utan personal på plats lagar all mat och sköter all servering.

Jag skulle nog gissa på att priset varierar från 350 kr-600 kr/kuvert.

Men jag rekommenderar verkligen Norrlands! De är superduktiga och lokalerna är fantastiskt fina!

Lycka till!

Svar på tråden Uppsalabröllop 2010 del2