Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Dewi Sri - djur kan man förälska sig i. Jag satt på jobbet för någon månad sedan och storgrät hela dagen då min bror hade åkt och avlivat deras kanin. Så blödig är jag men usch vad jag tyckte om den kaninen ... och han var inte ens min men har bott här ett par gånger när de har varit ute och rest.
Happyasahippo - låter som du har det bra i Dubai. Har en väninna som är där just nu för att få njuta av lite sol. Hur är vädret?
förhoppning - har alltid tränat sen jag var liten så jag mår inte bra om jag inte får (de gånger jag är förkyld). De senaste veckorna har det dock blivit lite för lite då vi har haft en massa annat inbokat men om ett par veckor ska jag dra upp tempot igen. I slutet av januri har jag en hel träningshelg, Nike Convention, och ska då träna 4 pass om dagen. Har sagt att jag ska vara lika vältränad som Pink på min 40-års dag så jag har lite jobb framöver.
Urk, fortfarande inte helt pigg efter gårdagens bal...
förhoppning - det låter tungt!
Kul i alla fall att läsa era härliga inlägg... en av grannarna vill troligtvis inte skriva på så nu får vi jobba om ritningen igen. Ett steg framåt, två steg tillbaka. Är trött och less och förlossningsnojjig och svininfluensanojig och WANTED: lite flyt.
Kram på er. G.
Fran min öken exil kan även rapporteras lite glamour da vi at middag pa Buddha Bar i gar kväll vilket rekomenderats fran alla hall och kanter. Visade sig vara ett bra val rent utgangsmässigt med spektakulär inredning och utsikt (paminde lite om gamla goda Buddha Bar i Paris pa den tiden). Dessutom var maten mycket bra. En intressant mix av modernt Japanskt, Indiskt och Thai med manga kul blandningar. Tyvärr var sushin inte sa spännande sa det drog ner helheltsintrycket till bara ?Mycket Bra? . Var ändock mkt trevlig kväll trots att det var en jobb middag med bara CEOs och CFOs. Barscenen efterat var som sagt coolare och tillbringades i mindre sällskap.
Har även hunnit med att köpa lite pärlsmycken till bar pris. Hade först bara tänkt vara sällskap när kollegan handlade för ca 1000 Euro men det gick sisadär med den strategin när jag föll pladask för ett par ljusrosa pärlor (som de gjorde örhängen av direkt) och ett jättefint halsband.
Trots allt maste jag säga att jag längtar hem en smula; de här workshoparna är väldigt intensiva och det känns att jag inte haft nagon helg den här veckan. Ser framemot att skämma bort mig själv med spa och en Balinese Massage i kväll!
Lapinette: Vädret är mkt behagligt just nu. Man kan äta lunch utomhus under dagtid utan att smälta helt (men tina fran iskalla konferensrum) och pa kvällen är det jätteskönt lite svalare temperatur.
Izunia: Har inboxat dig för att bespara traden alltför mkt dentaltekniska fragor
Förhoppning: Later som en tung dag efter balen; men hoppas det var välförtjänt i alla fall
Btw: Det där akvariet var sa där ca 60 m högt och innehöll flera tusen liter vatten. Sanslöst, men häftigt.
Gemma: Vad jobbigt att flytet uteblir! Förstar verkligen den där känslan och att det säkert inte hjälper att varken vara gravid eller ha gnälliga grannar. Haller tummarna för att det vänder snart.
Dewi Sri: Visst kan man känna sa för ett djur. I var familj räknas hundarna som familjemedlemmar och däremed syskon: ibland kan jag tom känna att jag föredrar de 4benta syskonen över de 2benta.
Happy! Tack för inboxen.
Gemma kan du inte snälla skicka receptet på dina otroligt goda biscotti? Tänkte imponera på min familj!
Idag, imorgon har det varit kurs.. ny flygtyp. På torsdag och fredag ska jag ge mig upp i luften med den. Jättefint flyg men ganska liten kabin. Min längd ska inte vara ett problem men man känner sig riktigt riktigt lång! Mittgången är riktigt tajt så det gäller att hålla koll på vikten. Ganska bra faktiskt. När man märker att man inte tar sig förbi stolarna är det nog dags att tänka om.
Jo, tröttheten och känslan av att vara körd genom en mangel under stora delar av söndagen var välförtjänt, mer än välförtjänt faktiskt. Vi började med fördrink i form av champagne i Sällskapets lokaler, därifrån gick vi de få meterna til Grand där det vankades mer champagne. Efter Recipieringen var det stor middag med gott om vin och massor med god mat, särskilt chokladtårtan till dessert! Under dansen blev det ett par glas champagne till och vid 1 drog vi oss tillbaka för "efterfest". Den formella hölls på Moderna museet men det hoppade vi över och åkte hem till en i sällskapet som jag inte tidigare träffat. hAn bodde i en mycket trevlig östermalmsvindsvåning, där vi hade vickning och trevlig kväll fylld med prat, skratt, 2-3 flaskor rosa Moet och en stadig dos isad vodka som serverades ur ryska silverbägare. TIll detta serverades plockmat. Vid 5.30 trillade jag i säng hemma hos min sovande man.
Gemma, men nej vad surt med grannen, var det den grannen du anande skulle protestera?
Happy
Här öser regnet ner - idag igen, är så avundsjuk på dig som är i värmen. Kul med fina pärlsmycken, det kan man inte ha för många av!
Izunia
på de bilder på FB jag sett så lär du inte ha några större problem med att ta dig fram i mittgången.
Lite trött idag - igen.
Var ute och hade sen AW igår på Grand. Halva stans bussar var avstängda för att Ryska presidenten är här. Min buss kom inte så jag fick promenera i det underbara regnet, tur jag inte lämnar huset utan paraply så här års... Kom fram till Grand 2 min efter mina vänner fått gå in, tydligen var allt avspärrat för att presidenten skulle in just då så de stackarna hade fått stå ute i regnet i 10-15 min. SOm kompensation bjöd Grand på varsitt glas Pol Roger och jag fattade inte varför förrän jag fick höra att de andra fått vänta ute. Kvällen blev sen och champagnen flödade totalt blev det ca 3 flaskor med gradis glasen inräknade. Mycket trevlig kväll men jag var lite trött i dag men det gäller att passa på när vännerna är uppe från andra delar av landet.
På tal om andra delar av landet, blåser det på er neråt Skånetrakterna, kikar på Aftonbladet och det ser riktigt läskigt ut!
Hej på er,
kikar in som hastigast efter yoga och avresa med övernattning till vänner i bergen.
Förhoppningsis: Låter som Du haft det trevligt med mycket champagne! Kul! Baren på Grand har verkligen blivit fin; när jag bodde i Stockholm var det ju den "gamla" baren som inte alls kändes särskilt inbjudande till barhäng!
Gemma: Vilken osis! Jag undrar som Förhoppningsis, var det grannen du från början misstänkte kunde bli besvärlig?
Lapinette: Vilka härliga Frankrike-bilder på Facebook! Jag saknar också rivieran så här års. Försöker som bäst övertyga min pappa att han skall ge min mamma en biljett till Monte Carlos årliga cirkus i julklapp och med eeeh...mig som resesällskap. Cirkusen är verkligen helt fantstisk då jag såg en föreställning för två år sedan.
Nej, nu måste jag rusa, skall koka lite gröt till lunch och sedan packa för en övernattning hos vänner ikväll och sedan förhoppningsvis skidåkning på glaciär imorgon.
Hoppas Ni alla får en trevlig helg!!
Gemma och Izunia: Hur har ni det där nere i Skane? Har ni blast bort helt eller har det lagt sig?
Mlle M: Later som en harlig helg. Det fina vädret ska ju halla i sig ( vi har sk Föhn väder just nu med ca 10-18C och sol) sa jag hoppas ni far en trevlig helg i bergen.
Förhoppningsis: Later som en bra taktik att halla bubbelstandarden flytande!
Tillbaka fran Dubai med dunderförkylning (tack A/C!!)och uppskattar verkligen att vara hemma igen efter en mkt intensiv vecka. Hade dessutom nu eftermiddag ett mycket positivt feedback möte med mina 2 chefer som var idel lovord, vilket känns som ett bra sätt att inleda helgen pa. Att vi sen fick fel nyckel till lägenheten i gar och ännu inte fa tag i mannen som ska mäta upp köket är ju en annan historia. Tillskriver det till sana erfarenheter man gör i sammanhanget och skänker dig Gemma en tanke.
Vad har ni för helgplaner? Hos oss är det tema lägenhet, fast pa söndag ska vi utnyttja en av vara bröllopspresenter: Floating. Ska bli mycket spännande..
Ta hand om er och ha en trevlig helg!
Happyasahippo - du får berätta sen hur floatingen kändes. Har läst om det där och vet inte riktigt om jag skulle få klaustrofobi, bli urtråkad eller känna ett totalt lugn.
Mlle M - ja, lite nostalgisk blir man och självfallet så är det som jag skrev där varje höst funderar jag på om jag tog rätt beslut. Maken känner inte alls på samma sätt, konstigt nog.
förhoppning - trådens partypingla. Du pimplar champagne som vi andra dricker vatten .
Izunia - hur gick flygturen i det nya planet? Varför göra gångarna ännu trängre? Får man då större plats för de som sitter eller är planet generellt mycket smalare?
Ikväll blir det lite jobb, pyssel och hemmagjord pizza + ett Bordeauxvin vin från 2001 som vi hittade i gömmorna (tog tid att komma på när och vart vi köpte det). Normalt brukar vi spinna men maken är så trött så träningen flyttades tills imorgon istället.
Imorgon spinning, kanske några turer i kakelaffärer/klädaffärer och på kvällen har vi kompisar här på middag. Då hon har problem att dricka rödvin (stackarn) så har vi byggt meny efter Sancerre. Inte mig emot! Så det blir den "vanliga" chevren till förrätt och sen ett sejrecept jag hittade i Systembolagets tidning med mögelost, hasselnötter, haricotvert och sockerärtor. Har testat det en gång och det var både enkelt och gott. Sen blir det som alltid chokladfondant (passar på varje gång vi har någon hembjuden som inte provat den förut).