• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Gemma

Är det någon av er som haft svininfluensan förresten? Antagligen inte eftersom det bara lär vara typ 2500 personer i Sverige... men i Norge är det tydligen hela 650.000 pers och det känns ju lite läskigt eftersom mannen flyger dit åtminstone en gång i veckan. Både monstret och jag är ovaccinerade och jag tänker att det nog inte är hela världen om man får det, de flesta ligger ju bara sjuka i någon vecka, däremot känns det läskigt att spruta in saker i kroppen när man är gravid. Just det vaccin som är det enda som finns i Sverige, har många andra länder (Danmark, Tyskland, USA, Canada), valt att inte rekommendera åt gravida eftersom de innehåller tveksamma ingredienser, där erbjuder man istället ett mildare vaccin (man har 2 eller 3 olika sorter), men i Sverige finns alltså bara ett enda. Som tydligen är extra verksamt men också med extra frågetecken. Jag är alltså i jätte-jätteriskgruppen, och så har vi ju lilla monstret som aldrig blir riktigt frisk från sin hosta och sina hudbesvär... men även där känner jag tveksamhet inför att spruta in en massa jox i hennes lilla kropp. Mannen ska i alla fall ta sprutan på onsdag för det är ju framför allt han som utsätter oss andra för potentiella problem.
    Under tiden som jag avvaktar försöker jag sova och motionera och äta kalasbra mat, för det bästa sättet att skydda sig måste ju trots allt vara, att man är i god form. Med hyfsad lungkapacitet, trots graviditeten.

Usch, input mottages tacksamt.

• förhoppningsis

Hejsan, ser att det varit ful aktivitet på tråden, gillar ert lilla frågelek så jag svarar nu, utan att ha läst klart hela, tar det i etapper

Skor- stor blandning, men gemensamt för alla är att det är mycket klackar.

Sneakers ? är inte min grej, äger ett par nike dock.

Jeans- letar nya

Underkäder: en salig blandning

Väska- Mulberry Baywater, har jag mycket att bära blir det en gigantisk DKNY

Plånbok- Furla

Solglasögon- Gucci

Klocka ? Omega

TV ? en svart?? Här måste jag faktsikt gå och kolla, en Samsung stor platt sak. Teknik...

Mobil- en rosa Sony Ericsson

Dator- Röd liten LG laptop

Tandkräm- Colgate

Tvål - Biotherm

Parfym ? Gucci Envy me, Miss Dior Cherie

Vitamin-Just nu: Mitt val kvinna och c-vitamin brus

Huvudvärkstablett ? Alvedon el ipren

Mineralvatten ? Loka, smaksatt. Smak beroende lite på tillfälle

Vin-
    Champagne är vin, så Pol Roger

Glass- Olika beroende på humör, Ben & Jerry, Häägen daz,

Säng- Carpe Diem

Bank- SEB

Espressobryggare: Nespresso

Vigselring: Engelbert

Porslin: flera olika serier, Höganäs, Rosental, Kunglig Dansk, Blå Blom

Bil: Numera tyvärr en Huyndai, saknar fortfarande min förra (BMW)

Flygbolag: Har inget spec.

• förhoppningsis

Oj vad ni hade skrivit ....

Jag vill också ha en väska på H.

Grattis till nya bostäder och att byggprojekt går framåt! Kul att läsa om era resor.

Jag jobbar mest och är gräsänka - igen. Mannen är på konferens och kommer hem i morgon. Igår kom en väninna över för champagnemiddag. Vi tyckte att vi förtjänade det bara för att det var torsdag eller liknande. Så åt middag och delade på en flaska champagne och pratade strunt ett par timmar, väldigt trevligt. Idag smet jag från jobbet kl 13 och gick en vända på stan. Köpte present till mannens systerdotter (vad blir hon til mig?? Jag är hennes ingifta moster) Kom hem och kröp upp i soffan och läste lite utredningar mm som jag fick på konferensen i Göteborg i onsdags. Ikväll firade jag min brors födelsedag med en middag där och har precis kommit hem.

Hur ser era helgplaner ut?

Btw har ni sett att Stålis ska gifta sig nu?

• Lapinette

förhoppning - ja, det är nu Stålis borde vara på tråden ... för det är ju på Bröllopstorget vi befinner oss även om man glömmer bort det ibland.

Du dricker champagne som andra dricker bubbelvatten !

Själva körde vi vårt vanliga spinningpass igår och sedan slank vi in på "En flicka på gaffeln" (har för mig att Amelle rekommenderat den restaurangen förut). Satt i baren och åt supermör majskyckling och smakade makens goda entrecote. Till efterrätt tog jag en drink (Capten Morgan, iste, äpple) + chokladtryffel innan vi lullade hemåt för att sjunka ned i soffan och se Broarna i Madison county. Har självfallet sett den förut men vad spelar det för roll? Jag satt de sista 30 minuterna och storgrät ... ser idag ut som en rödögd groda! Gråter ni också till filmer? Jag är helt hopplös.

Helgen är full med aktiviteter. Ska idag iväg och bruncha med tre härliga tjejer på Hasselbacken. Två av dem reser in till Stockholm enkom för att vi ska träffas. Skulle sedan iväg till en gammal barndomsväninna på middag ikväll men hon ringde och familjen är sjuk så nu har vi skjutit på middagen ... IGEN. Helt ok för min del för det vore skönt att vara hemma ikväll och kanske få lite gjort i köket.

Imorgon har vi bokat in massage. Har varit superdåliga på att utnyttja det faktum att vi har en massageskola i vårt hus. Så jag och maken ska bara lulla ned några trappor och bli knådade för 250 kr .

Har kollat i min kalender och det är inte många helger som inte är uppbokade fram till i februari! Måste nog gå iväg och köpa en kalender för 2010.

• Izunia

Oh vad ni har haft mysig helger /början på helger! Champange låter inte alls fel en torsdag och jag önskar att någon delade den passionen med mig!

Jag är själv faktiskt lite uppspelt för jag har jag bestämt mig för att fixa till mina tänder. De har verkligen plågat mig i många år och tandställning, tandblekning etc har inte hjälpt. Nu har jag bestämt mig för att fixa skalfasader och jag känner mig fruktansvärt lycklig för att jag tagit det beslutet!
    Jag har en bekant som fixat sina tänder i Malmö så jag ska bara ta reda på vilken tandläkare som gjort hennes. Sedan har jag en annan bekants vännina som är nån kändistandläkare i stockholm så jag ska kolla upp det också. Känns ju viktigt att man väljer en tandläkare som har mkt erfaranhet och jag går på rekommendationer. Så om ni vet eller känner till någon bra - snälla let me know! Ska säga att det känns lite roligt att leta bilder på nätet och säga - såna vill jag ha! För mig ligger Catherine Zeta Jones bissingar högt på listan.

• Happyasahippo

Hälsningar fran öknen; närmare bestämt ett iskallt konferensrum i Dubai där jag väntar pa att snart halla presentation. Spännande ställe om än tämligen speciellt. Har sedan ankomsten hunnit med massage, pool, shopping och drinkar samt en del jobb.
    Pa storslagna Dubai Mall hittade jag resans absoluta highlight hittils: ett gigantiskt akvarium mitt i alltihop (ungefär bredvid isrinken och den 80 meter höga fontänen). Förhoppningsis: Kan du bara tänka dig att de har Tiger Sand Sharks, leopardhajar, Potato Cods, Napoleons, Stingrays, moränor och i princip allt som rör sig under vatten. Utom sköldpaddor. Jag sag i alla fall inga men valde ju iofs att inte betala för att fa sta 3 meter närmare glaset. Vi var ju faktiskt där för att shoppa. Vilket skall erkännas gick sa där bra, men ett par nya paschminor följer med hem i alla fall.
    I kväll vill min kollega ga pa Gold Souk sa fortsättning följer...

Izunia: Jag har haft lumineers i 2 ar och var helt otroligt nöjd! Gjorde dem i New York och det var enkelt, smärtfritt och väl värt det ganska dyra priset. Tyvärr gick en sönder i somras (bra timing innan bröllopet) och jag fick göra om bada i Tyskland (inte lumineers trots garantin av olika anledningar) vilket var komplicerat, dyrt och inte lika bra resultat tycker jag i alla fall. (Mannnen tycker det blev bra.) Sa jag kan verkligen rekommendera det pa manga sätt förutsatt att det är en duktig tandläkare och att de verkligen koncentererar sig pa att det ska passa ens ansikte mm.
    Lycka till!

Nu börjar snart folk droppa in för mötet sa jag far val ta och koncentrera mig lite nu. Ta hand om er!

• förhoppningsis

Lapinette och Izunia
    Det har vist blivit rätt mycket champagne senaste månaderna... väldigt trevlig vana faktiskt tycker jag. Izunia, tyvärr är inte min man alls lika inställd på att dricka champagne titt som tätt så det är tur att jag har många champagnetokar i vänkretsen.

Happy, WOW det är ju väldigt stora fiskar så akvariet måste verkligen vara gigantiskt stort! Hur är Dubai annars? Kul att du säger att det är kallt, alla som jag känner som varit där säger att de alltid hade en stor sjal med sig varje gång de skulle in i officiella byggnader eller shoppingcenter för att det var så kallt.

Lapinette
    Hur är brunchen där, har inte varit där på evigheter. Så avundsjuk på dig som är så duktig på att träna hela tiden!

Izunia
    Grattis till beslutet att fixa tänderna, alltid skönt när man verkligen bestämmer sig för att göra något åt saker man är missnöjd med.

Igår fick jag en stor dos glamour i höstmörkret, började med att mannen kom hem från sin konferens och tillsammans åkte vi och besökte den lilla 1.5 veckors systerdottern. Hem och byta om till aftonklänning och möta upp en killkompis. På kvällen var det Solenne Dag på Innocenceorden med allt vad det innebär med recepiering, stor middag och bal halva natten med dans i vinterträdgården mm. Mycket champagne och god mat och timmar med dans

• Izunia

Happy vad kul att du har och också är nöjd! Du har ingen liten bild du kan lägga ut av ditt fina leende?
    Lumineers - är det en särskild sort? Större garanti? Vet du varför tanden gick sönder?

• Dewi Sri

Har njutit av en riktigt härlig helg med vänner och familj. God mat och gott vin förgyller verkligen i höstmörket!

Gemma: Japp, här finns det djur! Har en liten kattflicka på c:a ett halvår. Helt bedårande, hade aldrig trott att man kunde bli "förälskad" i ett djur, men det kan man! Saknar henne jättemycket när jag är ute och reser.
    Har vaccinerat mig mot svinis trots att jag inte tillhör någon riskgrupp. Förutom lite ont i armen har jag inte känt av några konstigheter.

Nu längtar jag till julen och det stundande bröllopet!

• Izunia

Happy - Nu har jag kollat upp lite fakta och skillnaden är väl mest slipningen vad jag förstår. Men jag tror inte att någon tandläkare i sverige använder sig av den tekniken -än. Men din nya tand, är det en normal skalfasad?

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)