• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Lapinette

Ja just det ... vårt kök är numera vitt ! Har lite småfix kvar men så skönt att kunna ställa i matbord och stolar och skura av golvet idag.

• Gemma

Hej! Kräksjuka här, dubbelt upp, och inte så mycket mer att rapportera om. Jo förresten, nya resorb med svart vinbärssmak är jättesmaskig.

Kram, G

• Gemma

...och i morse stapplade jag i alla fall upp till BB och fick se den lille på ultraljud. Han har min och monstrets pussmun, men inte lika näpen näsa som hon. Han vände sig igår med huvudet ner, jag kände när han höll på och bökade runt på tvären och det var inte skönt, men jag misstänkte att det var så. Hoppas han stannar i rätt position.

Sen fick vi köpa världens billigaste mark idag! 30m2 för 12.000 kronor, dvs endast administrationskostnaden. Om någon anhörig till gubben som ägde snutten fram till 1872 hade hört av sig, då hade de i princip kunnat kräva vad de kände för. Så med tanke på att markpriserna kanske ligger runt 5000kr kvadraten här, var det ju extremt billigt.

• Lapinette

Krya på er Gemma! Den med svartvinbärssmak fick jag när vi var i Sydafrika ... håller med helt ok. Speciellt när man inte fått behålla något.

• Izunia

Lapinette vad härligt det låter.. allt.. framför aööt chokladfondant.. hmmm.

Ja det är TRÅNGT i mittgången men det är ett ganska litet jetplan. Däremot är sätena väldigt rymliga så passagerarna kan inte klaga! Men det tar lite tid att vänja sig när man bökar runt med vagnarna och slår huvudet i väggen. Fast ett helt nytt fräscht flyg kommer inte varje dag so I like!

Gemma svartvinbärsmaken är faktiskt helt ok. Väldigt bra att dricka om man vet att man ska festa. Tänk så vuxen jag har blivit..

Och vad tråkigt med sjukstuga. Hoppas ni blir friska snart!

• förhoppningsis

Mlle M
    Ja nu tycker jag att den är jättebra! Brukar titta in där lite då och då.

Glaciärskidåkning låter väldigt långt från våra gråa dagar med regn, dag efter dag. Idag är första gången på länge det ska vara uppehåll hela dagen.

Happy
    Ja, det gäller ju att hålla standarden på topp...

Jobbigt med förkylning, men det känns som något man bara inte kommer undan efter besök i välluftkonditionerade byggader/lokaltrafik mm. Hoppas det går över fort. Och grattis till det givande samtalet med cheferna!

Återkom gärna med en beskrivning av floating, har hört mycket skiftande om det.

Lapinette
    Roligt att ni är klara med köksbiten, underlättar troligen om inte annat dina middagsplaner inför kvällen. Chokladfondanten är underbar, en riktig höst/vinter dessert!

Har en väninna som nu går igenom det du har gjort med misslyckade IVF mm, kunde inte låta bli att tänka på dig när hon än en gång inte lyckades bli gravid.

Gemma
    Krya på er! Resorb med svartvinbär är mycket roligare än den förra jag provade! Det går en del resorb här hemma.
    Spännade att få se ditt minimonster, har ni några namnförslag ännu?

Fantastiskt pris för tomten! I vart fall något positivt i strömmen av motarbetande granne mm.

Igår blev en lugn kväll, sprang halvmilen och sen lev det bara soffan med mannen och sushi framför en film.
    Idag ska jag göra vad jag kan för att behålla utmärkelsen till trådens partypingla. Ska på coctailparty ikväll så har nu lite beslutsångest över klänningsvalet. Den jag vill ha är egentligen lite för kort för att vara lämplig som smokingklänning, men då den är klädd upptill känns det inte avklätt ändå. Får se hur jag gör...
    Först blir det en tur ut till svärisarna för att byta däck på vår bil och fixa och dona lite.

Ha en bra dag!

• Izunia

Ja gemma har ni några namnförslag?? Nåt franskt eller?

• Gemma

Hej vänner! Fantastiskt, era krya på dig-önskningar hjälpte magiskt väl, tack!
    Idag sol och ljuset i slutet av kräkstunneln för oss allihop. Fast vi fortsatte vår diet på kycklingsoppa och rostat bröd, mest för att det kändes både praktiskt och trevligt. Tog en liten promenad i byn och stötte på goda vännerna här, smed lite vidare på våra nyårsplaner (genemsamma). Bestämde oss också för att inte flyga till Stockholm och bo på Grand Hotell Saltis med hela familjen, trots allt. För det har råkat bli så fullt i våra scheman. Nästa helg flyger vi till Tyskland för att träffa kusinerna och gå på julmarknad, sen är det ju inte så förfärligt många veckor kvar tills det faktiskt är dags. Fruktar lite för den där tvåbarnschocken.
    I morgon träffar vi grannarna med det nya förslaget, hoppas att de gillar det bättre än det förra... eller rättare sagt jag vet att de kommer att hata det mindre men om de sedan vill skriva på är en annan fråga.

förhoppningsis: Go kortkort! Jag lever i en kort, senapsgul mammakjol som köptes i Frankrike i somras. Ju mer ben man visar, desto finare. Så lyder min enkla filosofi fast jag vet också hur många som helst som tycker annorlunda (bland annat min svägerska, hon säger kategoriskt att det ser puckat ut med kortkort när man är över trettio).

Yes vi har en hel hoper namnförslag... tyvärr blev det så eftersom vårt givna pojknamn sedan typ tio år tillbaka, som även är mannens andranamn, har blivit alltför populärt. När diverse A och B och C-kändisar döper sina barn till ens favoritnamn, när det hamnar på namntoppen och florerar på topp 50-listan, då går det dessvärre bort för vår del. Sedan dess har vi jonglerat franska, ungerska och ryska namn... för att slutligen landa i ett par franska, av vilka vi nog har valt bort de flesta på grund av krånglig stavning.

Usch ja, det är inte lätt.

Fast man kan ju välja att se det som att det finns många fina namn, också.

Sitter och googlar på olika förlossningskliniker och känner att det nog inte spelar så jättestor roll ändå. Jag tänker i alla fall försöka köra mitt eget race så långt det går, den här gången också. Det mesta sker trots allt i huvudet. Skulle något skita sig allvarligt känns det för övrigt som en jättestor bonus att man är i Sverige och inte i Kina.

• förhoppningsis

Gemma
    Härligt att höra att ni mår bättre nu!
    Brukar ni bo på Grand i Saltis över jul? Vad roligt! Mannens föräldrar bor ett par minuters promenad därifrån och alla syskon med respektive brukar promenera ner och dricka lite champagne/glögg kvällen innan julafton.

Det blev en kort klänning igår, den är såpass hög upptill så den kompenserar för att den är lite kort, men slutar ca 10 cm över knät när jag står. Sitter jag är den betydligt kortare men det är en annan historia.

Jag funderade på att hoppa över till London en helg nu när NY resan inte blev av, men det visade sig att varenda helg till jul är uppbokad så jag verkar få klara mig med Stockholm.

Svårt med namnval, lite taskigt att det ni hade tänkt har blivit "hippt" nu. Lustigt hur sådant svänger...

Lite trött idag, tror jag trillade i säng vid 4 imorse. Lite sliten idag men inte så farligt ont i fötterna. Resorben innan sänggående gör verkligen skillnad. Dricka champagne ur mindre glas kan ha gjort sitt till också, det blir inte lika mycket då.

• Gemma

Regn igen... igår var verkligen ett undantag. Gick i alla fall och tränade idag, plus handlade på Willys, som jag gör när jag är duktig och snål (när jag är slösaktig och lat går jag till Malmborgs som är dyrt men trevligt). I eftermiddag ska jag inte göra så mycket förutom att jobba, sen ska vi till grannarna med de nya ritningarna. Helgen har gått i återhämtningens tecken, helt enkelt.

Förhoppningsis: Vi firar alltid jul på olika ställen nuförtiden. Det var svårt att vänja sig i början men nu gillar vi det! En gång hyrde vi ett hus i Jura-bergen med mannens syskon och deras familjer, en gång var vi i Tyskland hos mannens bror, två gånger har vi varit i Shanghai och ett stort antal gånger har vi varit hos mina föräldrar. Ytterligare en gång bodde mannen och jag ensamma på en herrgård utanför Uppsala, dessutom firade vi faktiskt jul en gång på Grand Saltis, eller rättare sagt vi bodde där och så firade vi hos min äldsta bror som bodde en liten bit därifrån. Nu har brorsan sålt huset och köpt en lägenhet i en restaurerad gammal skola, precis bakom Katarina Kyrka på Söder, men familjen fortsätter att hysa in sig på Grand en helg i början av december varje år för att umgås och äta julmiddag. I år har vi som sagt valt att stå över, det blir atmosfäriskt - och flängigt - nog med julmarknaden i Düsseldorf nästa helg.

Snart hoppas vi kunna bjuda folk till vårt HUS. Det är onekligen nåt visst med julfirande i ett eget hus... speciellt ett urgulligt gatuhus från 1909 i ett pittoreskt litet fiskeläge... mmm... längtar ihjäl mig efter att de sista knutarna ska lösas upp. Sen återstår då "bara" färdigställandet.

Kram, G

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)