• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Chris24

Diskuteras allt möjligt här inne eller?

• FruFräken

Gemma - åh vad kul med lekdejt!!! Hoppas jag kan vara med nästa gång, men i veckorna är det svårt att få till.

På glamour-kontot är det tunnsått idag; grått isregn och mörkt och jobbstress... men desto roligare att New York planerna börjar ta fart igen! Både mannen och jag fick blodad tand av vår senaste weekend så i vår är det dags. Så tjejer, jag är jättetacksam om ni dammar av era allra bästa och finaste New York-tips!!

Strumpbyxor: kan de kära hållbara gamla favoriterna heta Bleufont eller något liknande kanske...?

Happyasahippo (vad svårt det var att skriva utan att börja peta in en massa mellanslag!) ja, Island kan varmt, varmt rekommenderas. Vi blev väldigt förtjusta. Och ja! Oroblu är bra, tack för tipset

Gemma (igen) - meh. Hur tänker hon då, hon kan ju inte ha visning och sen får de som gillar lägenheten ändå inte flytta in förrän om ett halvår... eller? Jaja. Kul i alla fall att bygglovet tycks rulla på, i sakta mak.

Morgongåva... fick mannen ingen. Jag hade inte en tanke på att han kanske också ville ha något och jag hade inte förväntat mig något själv; vi är ju jämställda och har gemesam ekonomi och på den tiden hade vi dessutom ungefär samma inkomst. Men han är traditionall av sig och jag fick ett fint vitguldshalsband som jag älskar - och brukar bära på andras bröllop! Det känns lite extra kul att det får vara med vid sådana tillfällen.

• Gemma

Chris 24: Om du scrollar bakåt i tråden får du nog en ganska god uppfattning.

• Izunia

Tack Gemma för härlig playdate!
    Ledsen att det blev ett hastigt avslut. Visste inte (glömde..) att mannen skulle på svenska kurs idag ju! Måste ju uppmuntra att han går!
    Hoppas vi kan ses snart igen. Tillsammans med Fru F kanske! Längesen!

Chris24 välkommen att starta new topic!

• Chris24

Men där är såååå många sidor ju Gemma!

Ska försöka hinna scrolla igenom allt sen, verkar väldigt intressant iaf!

Izunia, tack! Ska försöka hinna med er

Ska läsa på "läxan" först o sen försöka kommentera in här o där!

• Happyasahippo

Fru Fraken: Jag kommer garna med en hel hop New York tips: bodde ju dar i 4 ar tills for ganska exakt 1 ar sen och ar tillbaka allt som oftast. En magisk stad...aterkommer!

Gemma: Hyresvardar...Ett udda slakte milt sagt. Far val lugnr saga att hon har god framforhallning..hmmm.

Apropa hyrsevardar har vi i dag haft strid emailstrom med forhandlingar for Duvnastet (arbetsnamn pa lgh)och efter mkt om och men bestamt oss for att gora det. Ska skriva kontrakt i morgon och sen blir det koksbygge for fulla muggar innan inflyttning 15/12. Eller dvs da ar jag i New York pa jobb, men det blir val helgen innan eller efter. Kanns jattebra och kul och hoppas allt blir 100% bra i morgon nar vi skriver pa.

Pa torsdag ska vi ha nagot sa udda som filmpremiar pa jobbet. Det ar varldspremiar pa en utbildningsvideo som vi har producerat (undertecknad som Director-Producer ) och haft valdigt roligt under tiden aven om det varit stressigt, Sa nu ar det premiardax med press release, rod matta, filmvisning, prosecco och bio popcorn. Allt tamligen radikalt for det stock-konservativa foretag jag jobbar pa, sa det ska bli mkt spannande. Blir det totalfiasko sa flyr vi ju till Dubai pa fredag och kommer inte tillbaka forran det varsta nog lagt sig...

• Lapinette

Vad mycket ni har för er här på tråden! Min oglamorösa helg bestod i att gnugga bort tapeter i köket . Fast vi lyxade till lite och tog upp en Puligny Montrachet från vinkylen på lördagkvällen. Komplex, full av mineraler som satt kvar länge på tungen. Tyckte mig minnas smaken även på söndagmorgonen när jag stod och gjorde en sen frukost.

Annars så forstätter vi vår adoptionskurs som nu senast handlade om ofrivillig barnlöshet och hur man kan förbereda sig för en adoption. Och igår var vi och såg Pink. Kan säga att den konserten slog Madonnas med hästlängder. Det var show, det var personligt, det var lugnt och harmoniskt och så poff så var det show igen. Maken har idag beställt dvdn från konserten. Vi måste få se den igen!

• Gemma

Izunia, tack själv! Monstret pratade om J hela dagen och såg jätteglad ut när hon gjorde det, framför allt var hon grymt impad när jag åter påpekade att hennes mamma brukar dammsuga henne på magen, och att hon skrattar istället för att dö av panikångest. Vill jättegärna ha ny playdate så snart ni kan och har lust, vi tar oss som sagt gärna till Lund, i annat fall får ni såklart jättegärna komma den 22 november (playdate med Fru F), för att inte tala om den 19 december. Men det vet du ju redan. Och det vet ju jag också redan, att både du och din man har lite lynniga scheman.

Happy as a Hippo: Grattis grattis grattis till duvnästet! Berätta mer om köket, finns det inget just nu eller vill ni göra om? Är det en hyreslägenhet eller en bostadsrätt? Fick för mig att du skrev hyresrätt, men då är det ju ganska ovanligt att man själv bygger kök. Å andra sidan har jag ingen aning om hur det funkar i Tyskland.
    Lycka till med releasen, och med flykten till Dubai (oavsett hur det går ;) )

Lapinette: Den där kursen låter så himla intressant och bra. Här finns det fortfarande inte en tillstymmelse till gruppaktiviteter, i anslutning till det stundande föräldraskapet. Vilket genast leder mig in på följande:

I natt drömde jag om den svenska förlossningsvården. Vi låg fem stycken på rad i en jättesal och väntade, det var två månader kvar. När jag irrade runt i rummet för att försöka hitta en toalett, upptäckte jag ytterligare en rad med kvinnor som hade party i samma rum. En av dem spelade musik jättehögt på en bergsprängare, jag gick dit för att säga till men då såg jag att det var min plågoande på högstadiet så jag vågade inte. Istället letade jag efter någon i personalen som kunde hjälpa mig men när jag väl fick tag på en barnmorska så sa hon bara att jag fick åka hem, för det var nog ändå inte dags för mig trots allt.

Tror att jag måste ägna kvällen åt något annat än jobb. Typ... sätta mig och profylaxandas framför övnings-DVD:n. För... i slutändan är vi ju alla "on our own", när vi ligger där och ska åstadkomma en ny liten människa.

Min egen, nya lilla människa (monstret) ligger som bäst och pladdrar i sin säng. Hon åt ofantliga mängder hälleflundra med tagliatelle i vitlökscrème fraiche plus haricots verts till middag, följt av en massa massa ananas, inte undra på att hon är speedad. Men det är ju så trevligt att lyxa till det när mannen är borta.

Ringde runt idag till de tre grannar som måste skriva på ritningarna för att de ska bli godkända; två av dem lät jättesnälla men den tredje blir nog lite svårövertygad, såg att han hade två flotta adresser i flott-flotta delar av Malmö på Eniro, den typen brukar vara absolut värst. Som sätter värdeökning före grannsämja. Men vi får väl se på söndag, då ska vi dit och knacka dörr.

Var också och hämtade min bil som var på lagning igen (dyrt det här med begagnat!), sen städade jag massvis för det var visning av lägenheten, passade också på att SMS:a till hyresvärden för att informera henne om att jag hade gjort fint och att allt säkert skulle gå bra, och då svarade hon jättesnällt och tackade så mycket, så det kändes ju fint. Under tiden som visningen var, drev jag och monstret omkring i regnet, i Limhamn city, för biblioteket var stängt. Vi hittade en liten djuraffär där vi gick in och kollade på akvariefiskar, jag konstaterade nostalgiskt att jag kom ihåg namnen på nästan alla arterna. Jag verkligen längtar tills monstret börjar tjata sig till djur, jag kommer verkligen inte vara svårövertalad, har ju själv haft akvariefiskar, grodor, möss (64 stycken), hästar (3), katter (5), ödlor, vandrande pinnar, en fågel, en sköldpadda och... jag har säkert glömt en hel rad.

Vad har ni haft för djur?

I morgon kommer mannen hem, sen ska jag gå och äta middag med min helgalna och alldeles underbara fotografväninna.

• Happyasahippo

Lapinette: Tar kallt er som inspiration och ursakt nar vi snart star dar med kok upp till armvecken. Japp! Har i kvall skrivit hyreskonrakt pa 105m Duvnaste! Gick jattebra och kandes toppenbra. Det ar en hyreslagenhet Gemma, men har i Tyskland ar det fortfarande ganska vanligt att man installera kok sjalv (som i vart fall senare tas over av agaren). Forst kandes det superjobbigt, men till slut kandes det som om att vi lika garna kunde investera 5000 euro i ett kok istallet for att betala en maklare lika mkt utan att fa nagot tillbaka. Sa sen vi kom hem nu i kvall har vi kikat pa vad vi vill ha for kok och dromt, for att sen aterga till IKEA katalogen...Kanns sa himla bra nu!

Gulp Gemma! Den drommen gick inte av for hackor!!! Kan se den filmatiserad framfor mig...Vad skont forresten att 2 av 3 overtalningsobjekt verkar positiva. Haller tummarna att de andra ocksa ar sympatiskt installda till spannande arkitektoniska projekt.

Lapinette: Er kurs later ju grundlig och bra, men jag kan verkligen tanka mig att PINK var schysst motpol! Later som en harlig konsert!!

Har haft 7 hastar, X antal hundar i familjen, 3 fiskar, 2 kaniner och 2 katter. Skulle garna ha hund igen, men funkar inte riktigt just nu tyvarr. Har forgaves forsokt overtala grannarna att overvaga delad vardnad eller i alla fall barnvaktande av Froken Greta en massiv brun labrador som ar ca 9 manader...

Nu ska har sovas sa att man ser lite frasch ut infor morgondagens premiar

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)