• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • zua

Gemma, Lapinette, Izunia, Förhoppningsis, Mlle M, Amelle, Happyasahippo & Fru Fräken. Var är du Gula Ankan? Saknar dig. Nu är det dags för Varumärkeskontroll! Jag börjar..

Skor- YSL, Giuseppe Zanotti, Stella McCartney, Lanvin, Top shop & Zara

Sneakers - Converse & Nike

Jeans- Levis & J-brand

Underkäder- Hanky Panky & La perla ( passar alltid på att köpa på rea när vi är i Italien)

Väska- Chanel, Miu Miu & Balenciaga

Plånbok- Chanel

Solglasögon- Tom Ford

Klocka - Rolex

TV - LG

Mobil- Sony Ericsson ( måste skaffa ny)

Dator- Mac

Tandkräm- Sensodyne

Tvål - Savon de Marseille

Parfym - Alla dofter av vanilj

Vitamin- Min familj

Huvudvärkstablett - Tar inga

Mineralvatten - Loka

Vin- Allt som bubblar

Glass- Häagen - Dazs

Säng- Har precis skaffat Tempur

Bank- SEB/ Swedbank

Kom igen nu..

• Lapinette

Oj Zua - vill du att vi ska besvara detta eller begrunda !

• zua

Lapinette - Du kan aldrig bli ful! Du kan bara känna dig mindre snygg. Vi ska också iväg på kryssning i 10 dagar . Vi har ju tidigare varit skeptiska mot kryssningar. Men det finns ju ett helt "hav" av alternativ. Vi har valt en båt med många stop och där snittåldern är 35.

• Gemma

Hej, vilken kul idé! Jag la till några, hoppas det är OK.

Skor- Bekvämast möjliga

Sneakers - Nike och Le Coq Sportif

Jeans- Seven for all mankind; Notify gravidjeans

Underkäder- Lejaby

Väska- Hermes Birkin, Hermes Evelyne, Prada, Givenchy, Mulberry... har jag glömt nån? Fast i 99 fall av hundra, Skip Hop skötväska

Plånbok- Mulberry

Solglasögon- Kinesisk lågbudget

Klocka - Hermes

TV - lånat skräp

Mobil- Palm

Dator- Mac

Tandkräm- Vademecum

Tvål - Dove i pumpflaska

Parfym - Prada Infusion D'iris

Vitamin- Massvis! Mitt val kvinna, Hemofer Plus och Omega 3 forte (jag kallar dem mina baby boosters, tar inga när jag är ogravid)

Huvudvärkstablett - Panodil brus

Mineralvatten - Vittel och Loka Päron

Vin- Moet chandon rosé

Glass- Lejonet och björnen (Lilla glassfabriken), jordgubbsyoghurt och italiensk choklad

Säng- Ikea Deluxe

Bank- SEB/ Sparbanken Finn

Espressobryggare: Pavoni

Vigselring: George Jensen Fusion

Porslin: Höganäs

Bil: Skruttig gammal Clio

Flygbolag: Air France

• Lapinette

Som ni märker har jag noll motivation till att arbeta idag.

Skor- Rizzo och en drös med märken jag inte alls minns namnet på och så mina Pedro Garcia

Sneakers - äger inga och har aldrig gjort!

Jeans- Levis

Underkäder- Calvin Klein, Aubade

Väska- Francesco Biasia

Plånbok- inköpt i Italien men utan något märke

Solglasögon- Gucci

Klocka - Tissot

TV - Pioneer

Mobil- Sony Ericsson

Dator- HP

Tandkräm- Colgate

Tvål - Savon de Marseille

Parfym - just nu Boss innan Marc Jacobs

Vitamin - c-vitamin brus citron, Mitt val kvinna och Omega 3 ... när jag kommer ihåg

Huvudvärkstablett - Alvedon men det är mycket sällan

Mineralvatten - dricker inget annat med bubblor förutom Champagne

Vin- oj, här kan listan göras ordentligt lång men som husvin har vi just nu:
    - vitt - Sancerre Les Belles Dames
    - rött - Penfolds Kalimna Bin 28
    - bubblande - Pol Roger

Annars är favoriterna Pomerol, Puligny Montrachet, Pouilly Fuissé.

Glass - italiensk kulglass

Säng- IKEA + BoConcept

Bank- SEB/ Skandiabanken

• Lapinette

Lägger till Gemmas:

Vigselring: Jean-Marc Garel

Porslin: Villeroy & Boch

Bil: Alfa Romeo GT

Flygbolag: Alla men långresor KLM är medlem hos SAS och Air France

• zua

Gemma- Självklart är det ok!

Vigselring- Har ingen aning då mannen köpte den utomlands hos en juvelerare.

Vitamer förutom familjen- Köpte faktiskt Omega 3 igår och mitt val under graviditeten men kanske borde börja igen

Flygbolag- Alla möjliga.

Porslin- Brukar alltid få en massa skit för att jag har Matteus. Men jag älskar ju färg

Bil- Audi S4

• Happyasahippo

Oj, oj oj har haft bästa avsikterna att skriva sen i söndags men sen började veckan och bara försvann. Underligt nog är det fredag i morgon igen..
    Var dock väldigt nöjd med var senaste helg och insag glatt att vi inte var de enda som höll oss i bubblets tecken. Var fredag bestod som sagt av AW med bubbel pa ett av stans äldre etablissemang som har ruggigt mycket attityd om man inte har förbokat (vilket vi inte hade da vi ju skulle ha varit pa roof top baren). Visade sig dock att denna attityd lätt mjukas upp av X antal flaskor Moet och vi hade jättekul.
    Sprang bort den relativt lätta baksmällan pa lördagen och tillbringade dagen med att shoppa tillsammans med maken vilket resulterade i lite nya stickade klänningar (min senaste säsongsbetonade passion) varav en i cashmere. At middag tillsammans med maken och en väninna pa nagot sa intressant som Indisk-Thai-Tysk fusion restaurang. Tyvärr var verkligheten mindre spännande med lite förr torr fisk med en intressant kombination av anka och tandoorisas...Drack en ljuvlig Chablis som jag glömde namnet pa ungefär när vi lämnade restaurangen.

Zua: Vad spännande med eventuell flytt. Vi är ju ocksa i de tagen och i söndags var det äntligen dax att titta pa en lägenhet som jag var supernyfiken pa. Helt nybyggd takvaning med öppen planlösning a la loft för kök, matsal, vardagsrum, tva badrum och tva stora sovrum. Jag blev tämligen förälskad direkt, men maken förblir försiktig i sin entusiasm da omradet inte är mera centralt än vi bor just nu (2km längre bort) och dessutom är ganska mkt bostadsomrade. Jag haller visserligen med om det även om det stör mig mindre för dessutom är det ett direkt kontrakt med ägaren utan mäklare vilket sparar ca 4000 Euro... Bostadsmarknaden för hyresrätter här är udda milt sagt och mäklarna är riktigt dryga, vilket gör att jag instinktivt helst undviker att befatta mig med dem, än mindre att betala dem en mindre förmögenhet för minimalt arbete...

Lapinette: Haller med till fullo ang renovering: antingen eller! Är hoppfull ang den här eventuella lyan da ägaren verkade kvalitetsmedveten och hade god smak och de fortfarande fixar sa man kan paverka en del själv...

Söndag kväll var även historisk da jag firade 1 ar i München, med att tillsammans laga blinis och dricka Ruinart Blanc de Blancs följt av en mycket god helstekt oxfile och potatisgratäng med balsamsky och en utsökt Pomerol. Älskar att laga mat med maken för vi har sa himla kul i hop och dessutom blir det oftast gott.

Resten av veckan har bara varit jobb jobb jobb och mycket stress sa jag maste erkänna att jag faktiskt ser framemot att aka pa jobbresa till Dubai 13-18 november. Har aldrigt varit där och far atminstone en lördag att shoppa och ga pa spa. Nagon som varit där och kan tipsa?

Lapinette: Känner igen det där med att inte vara 100% och känner mig lite halvt höstrisig och även jag har en packad gymväska som förföljer mig överallt men bara blivit använd en gang denna vecka. Hoppas fa springa i kväll antingen i naturen eller pa löpband...

Mlle M: Antar att du hittade schyssta pjuk till bröllopsdagen? Usch och fy vad avis jag blev pa din Londonbeskrivning. Paminde om var Valentines weekend i London pa St.Martin?s Lane...

Gemma: Vad mumsigt det lät med glukoshistorien! Tycker det är tämligen intressant att man maste ta med sig allt till BB men drar mig till minnes en trad pa Familjeliv nagon gang som handlade om vad folk tydligen snodde med sig fran BB och baxnade nagot! Det kanske förklarar tendensen att näst intill ha golvfasta möbler

Zua: Ohh...cool lista. Ser redan vad min lunch kommer att ga ut pa

• Happyasahippo

Ha ha det här roligt!

Skor- Total blandning fran Rizzo till Aerosoles med fokus pa bekvämlighet. Skyller pa 4 ar i New York...

Sneakers ? Adidas Classic Collection sneakers och ballerinas

Jeans- Serfontaine, Joe?s, Gap

Underkäder: Passionata, Victorias Secret

Väska- Mulberry, Kenneth Cole samt en fantastisk italiensk väska som jag älskar . Tyvärr oftast en Marco Polo shoulder bag till-fran jobbet varje dag pga laptop 

Plånbok- Hugo Boss

Solglasögon- Prada

Klocka ? Dunhill Limited Edition

TV ? Samsung flat screen

Mobil- Blackberry & Sony Ericssom

Dator- Macbook

Tandkräm- Extreme Fresh fran USA, alt Colgate

Tvål - Molton Brown

Parfym ? Narciso Rodrigues

Vitamin-Just nu: Folimin, Folcur (megados folsyra), Hemofer Plus (i förberedande syfte )

Huvudvärkstablett ? Advil Migraine funkar pa allt! Men tar ända Asprin 100 varje dag sa har nästan aldrig huvudvärk numera

Mineralvatten ? Evian

Vin-
    Vitt: Sancerre
    Rött: Warwick Estate Trilogy (härligt sydafrikanskt!)
    Bubbel: Ruinart Blanc de Blancs

Glass- Bella Gelato Maltball Ice Cream fran Nolita i New York. To die for...

Säng- Hästens Excellence

Bank- Handelsbanken, FN Banken och tysk lokal historia

Espressobryggare: Francis Francis

Vigselring: Egen designad

Porslin: Rosenthal

Bil: Audi A3 Cabriolet eller vespan

Flygbolag: Lufthansa

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)