Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Mlle M: Bra fraga; jag gillade (aterigen) amerikanska märket Spanx för att de sitter uppe. Har haft svart att hitta bra motsvarigheter här förutom just Wolford. Har ett desperatinköp pa mig just nu pa jobbet och det känns som om de snart sitter vid knäna. Charmigt med knögliga strumpbyxknän pa 2 aringar men kanske inte pa sana som ska se ut som de är professionella managers...
Jag vill ocksa ha en san där som börjar pa H...Spanar glatt i fönstret pa Maximillianstrasse varje gang jag gar till makens kontor fran mitt...
Strumpbyxor är ett otyg och något jag försöker undvika så gott det går dvs använder gärna klänningar och kjolar på sommaren men bara i nödfall när det är kallt. Mina favoriter är Wolford ... som för övrigt ligger otroligt nära den lilla byn där maken bodde i Österrike.
Gemma - vad härligt att det verkar som ni får igenom era byggplaner. Har ni varit över och lobbat hos grannarna?
Oj här gar det undan!
Grattis Gemma! Det kallar jag framsteg! Är väl bara att sätta 'Operation Muta Grannarna' i verket da
Apropa hus sa ringde just tjejen fran lägenheten och sa att vi fick den!! Jaaa! Fast...med ett 'caveat'(vad heter det pa svenska?? Pinsamt) att vi plötsligt maste köpa köket själva och därmed investera mellan 4000-7000 Euro (som vi visserligen far tillbaka när vi flyttar eftersom det blir ett mattbeställt kök med tanke pa att det är en takvaning). Nu blir jag alldeles tveksam da vi ska titta pa 3 andra lgh i morgon....Vad tycker ni?
Mlle M: Ja, jättegärna tips pa shopping och spa i Dubai, da det är precis mina prioriteringar!
Vi kommer att bo pa Le Meridian i Marina som jag hoppas är ok men det är ju huvudsakligen en businessresa och ligger dessutom inte allt för langt fran Internet City där vi ska jobba.
Gemma: Cold Stone Creamery är häftigt! Men känns ju ungefär som en direktinjektion kolesterol och fett som sagt Har inte sett det nagon annanstans med ett liknande koncept i Australien (om det är nagon hjälp...)
Vi flög till London pa Fredagen och tillbaka pa söndagen fran Heathrow med LH
Happyasahippo - måste ni bestämma er bums? Jag menar hinner ni inte se de andra lägenheterna imorgon och sen säga om ni vill ha takvåningen eller ej?
Det där sista kryptiska var till Mlle M: Vi var där i ar och flög dit 13-15 feb med LH.
Ni Wolford användare: Hur far ni dom att halla? Jag sliter sönder dem sa lätt...
Förresten; vet nagon om körkortsfoton i Sverige maste vara biometriska? Har pa lunchen just tagit passfoton här och de insisterade pa att det maste vara sa även i Sverige. Det där med att lägga till makens efternamn kräver viss administration...
Mina Wolford håller i en evighet ... men det kanske är för att jag inte använder dem så ofta . Tvättar dem t o m i maskin.
Lapinette: Jo, jag sa till henne att maken inte kommer hem förrän i morgon (halvsant; han kommer sent i kväll) och att jag gärna ville höra av mig pa mandag vilket hon tyckte var för sent, sa vi kom överens om helgen lite vagt sa där.
Tycker det känns lite olustigt eftersom vi kände att vi kunde acceptera att läget pa lgh inte var perfekt med tanke pa att vi inte skulle behöva betala mäklarearvodet. Nu vill hon att vi ska flytta in 1 dec och dessutom betala för ett helt kök. Hmmm...
De andra lgh är i ett coolare omrade men har sämre kommunikationsmöjligheter för att ta sig till jobbet för mig.
Usch...
Svårt men det måste kännas bra, både läget och lägenheten. Hoppas någon av de ni ska se imorgon känns helt rätt så blir beslutet inte så svårt.
öhh strumpbyxor.. hatar dem men eftersom jag använder dem i arbetet går det åt MÅNGA par..
Jag använder då oftast Lindex semigloss strumpbyxa 20 den sun tan. Ibland samma sort i stay ups. Lättare att byta en än ett helt par när det går en maska på flyget.
På vintern använder jag stödstumpyxor från Twilfit. De är tjockare men då använder jag blå. Annars ser det ut som kärringstrumpor om man tar tan.
Testa gärna Lufthansas egna. De är bra. Ganska dyra dock. Men används de bara vid spec tillfällen så spelar det ingen roll. Trist bara att byta varje gång man ska jobba. Då blir det kostsamt.
Vad kostar Wolford?
Sa sant sa sant. Är ju dessutom sa att vi inte maste flytta just nu (fast jag vill sa gärna). Maken var ganska vettig och pragmatisk om det hela i alla fall sa vi far prata mer när vi sett de andra.