Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Amelle- Jag tycker att både restauranger i matväg är lika bra. Och både restaurangerna är riktigt bra. Men det beror lite på vad man är ute efter. Mattias D är lite mer flådig och F/L är mer mysig, enkel och intim. Jag tror att anledningen till att jag tycker att Mattias var lite vassare, är nog för att jag inte hade några förväntningar. Men det hade jag däremot på F/L. Och allt ska ju också klaffa perfekt just den dagen man besöker stället och det gjorde de verkligen på Mattias. I vanlig fall hade jag nog föredragit F/L för deras enkelhet och mysiga atmosfär. Men det är nog ändå någonting som gör att jag föredrar Mattias en gnutta mer. Men jag tycker definitivt att man ska besöka F/L för de har otroligt bra mat och bra service. Vi fick även med oss en "goodiebag" med frukostbröd och marmelad som vi åt till frukost dagen efter.
zua - gillar det där med lilla matpåsen som man får med sig. Visst är det så att det är så mycket som ska klaffa för att man ska få det där fulländade restaurangbesöket. Samma restaurang en annan kväll hade säkert gett ett annat intryck.
Vi beställde köketsval! Och på riktigt slutade jag räkna efter den 7 rätten...Och jag lovar er det fortsatte att komma in. Vi åt allt från griskind, albatryffel, gotlandstryffel, anklever, 100 årig balsamvinäger, marulk inlindad i lardo, och om jag inte minns fel en 3 veckor gammal kyckling från Frankrike som var bland de möraste jag smakat. Och ett annat roligt inslag var att man fick in en osttallrik som dom kallade "Tour de France". Och innan man fick in osttallriken fick man välja om man ville lyssna på Stellan Skargård eller Ulf Elfving. Och vi valde Stellan som sedan guidade igenom oss med sin röst ostbit för ostbit.
Oj, guidning av ost av Stellan Skarsgård! Tror maken helst skulle vilja ha den på engelska.
Instämmer med alla ovanstående som hyllar choklad med havssalt, kan inte få nog, önskar att jag kunde stanna efter 2 bitar när jag håller en kaka i handen.
Zua
Kul med frukostpåsen att ta med hem. Vi åt på Mattias D förra sommaren och var även vi helt fantastiskt nöjda, det kallar jag matupplevelse! Låter som att vi måste ta oss i kragen och komma iväg till F/L nu.
Amelle
Den heter "Change", jag gick från att vara 75B till 70DD men så är jag lite svullen nu så hon trodde att 70D skulle bli bra sen - HJÄLP! Idag var jag tvungen att dubbelkolla det så jag smet in på Twilfit och gjorde samma sak, o jepp 70D el i nödfall 75C
Måste säga att gällande hästar har vi tur hos oss tror jag, inga lobotomerade/göra som hästen framför hästar hos oss annat än i nybörjargrupperna. I vart fall har inte jag råkat ut för dem.
Nu har jag firat halvdagen med att köpa nya stövlar, mina förra jag köpte var 8 cm stilettklack o superspetsiga men tänkte för en gångs skull försöka ha ett par mer vettiga så nu blev det ett par med bara 4 cm klack som dessutom var lite bredare. Passade på att köpa nya byxor på en gång.
Nu ska jag städa lite hemma innan det är dax att hoppa genom duchen för jag ska ut och träffa lite vänner och äta middag på någon restaurang jag inte fick veta namnet på. Vi ska dock börja med lite Pol Roger på ett annat ställe. Nyfiken och klädförvirrad.
Trevlig helg!
Vet nu att jag förväntas vara 19 i Grands Cadierbar, det här verkar bli en lovande kväll.
Lapinette- Stellan talade engelska!
Förhoppning- Hoppas att du får en underbar kväll.
Idag blir det middag hemma. I morgon blir det släktmiddag hos pappa och på söndag har vi inget inplanerat. En lugn helg med andra ord. Skönt!
Kram
Förhoppningsis: match made in heaven! Aj da, mitt dykliv blir mer och mer komplext ju mer bortskämd jag blir. Aterstar väl bara Galapagos, men tyvärr har maken fräckt nog redan varit där innan vi träffades...
Lapinette: Grattis, maste vara dubbelt sa härligt med säljframgang i dessa tider! Helt rätt tänkt att fira med bubblor och jag är rejält avis pa att du kan slinka förbi Melanders. Vill ocksa!! Faktum är att vi lät vakumförpacka hummrar pa Melanders och tog med oss till München i vintras vilket kändes helt rätt
Later som om jag ska radfraga er här i traden angaende restauranger innan vi är i Stockholm nästa gang.
Zua: Kan nu föreställa mig Stellan S göra sin bästa Coq Rouge röst till brien
Gemma & Amelle: Vad kul med ännu fler hästtjejer! Din ridskola later ju stralande Gemma. Lite som att fa rida hemma typ. Är lite ledsen att min mamma salt sin häst precis för hon var bara drömmen. Hade gärna flyttat ner henne hit men det rimmar illa med mitt jobb och dessutom vara avsikter att försöka fa barn.
Gemma: Vilken härligt kväll det lät som du haft! Later som bra avkoppling till dina manga langa dagar ensam med ditt bedarande Monster. Beundrande, för jag vet själv hur jag blir när maken är borta för mkt och njuter just nu intensivt av att hans nuvarande projekt är här i stan.
Ahh, vad jag är glad att det äntligen är fredag! Det har varit en jätteintensiv vecka med 7.30-22 pa kontoret flera dagar i rad: men jag har haft kul da jag faktiskt fatt jobba med kommunikation som jag kommit pa att jag gillar skarpt! Det tycker jag man kan fa 'fira' med bubblor pa en bar som har stans i särklass finaste utsikt över Münchens taktoppar och dessutom är det ställe dit mannen och jag gick pa var första date
Ha en trevlig helg allihop!
Visst ja, spännande med era BH upplevelser! Hade närmast skräckinjagande sana när jag försökte hitta nagot att ha under min bröllopsklänning här i München i somras. Riktigt läskiga tanter som helt fräckt klämde och drog i mig.. Brr!!
Slutade med att jag mina möhippetjejer drog i väg mig till en underklädesbutik pa dagen i fraga, vilket resulterade i en jättesöt men mkt opraktisk anti-bröllopsklännings BH. Mkt trevligt, men slutade med att jag hade en Victorias Secret BH pa mig pa den stora dagen
Happy
Vad ofint av din man, men kan han inte tänka sig att åka tillbaka dit igen då? Klart man kan gifta sig i victoriasecret bh, de har så många fina underkläder!
Zua,
Skönt med en lugn kväll, man behöver det ibland.
Helgen börjar närma sig sitt slut och för tillfället ligger jag uthälld i soffan med en stor kopp te och datorn på magen, har precis petat upp lite bilder från Sipadan i somras, har inte blivit av att göra det tidigare. Hela vardagsrummet fullt med ljus, riktigt mysigt, synd att mannen är på jobbet bara...
Helgen har varit mycket bra, i fredags blev det en riktig helkväll. Löste klädångesten med ett säkert kort, en liten svart klänning. Träffade min killkopis på Grand och drack en variant av mojito med champagne i, sen fortsatte vi på temat champagne i form av champagnedrinkar som Bellinis mfl, 2-3 var. Tur att jag åt sen lunch... Vid 21 dök så den andra kompisen upp, han kunde inte komma från jobbet tidigare. Åt väldigt välgjorda Wallenbergare med ett väldigt gott vin till och avslutade sedan middagen med Manjaricrème brûlé och ett trevligt dessertvin. (får skämmas för jag kommer inte ihåg vad vinerna hette). Efter maten avslutade vi med att prata bort några timmar till över en flaska Pol Roger innan det var tid att röra sig hem till mannen som sov sött när jag trillade in vid 3 tiden.
I lördags lyckades vi få massor gjort hemma, vaknar alltid tidigt dagen efter utgång så redan kl 9 var jag uppe och mådde rätt bra faktiskt. Fixade balkongen inför vintern och plockade dessutom upp badkaret som stått i källaren sen vi flyttade in, älskar att bada efter vinterpromenader eller långfärdsskridskoturer mm. Åkte ut och mötte min bror och hans sambo vid våra föräldrars grav. Kyrkogården är så fin med alla ljus överallt på Alla Helgon. Kyrkan bjöd på glögg och pepparkakor så det var riktigt mysigt! På kvällen åkte jag till en kompis och åt middag, drack massor med vin, tittade på film och åt Benn&Jerry glass och pratade i timmar. Poff var klockan en bit över 4 på morgonen och den hann bli 5 innan jag fick huvudet på kudden...
Dagen idag har gått till brunch på Nordic light med lite vänner och nu ska jag snart börja laga älggryta till gästerna som dyker upp om någon timme. Snart kommer mannen hem från jobbet, stackarn, han jobbar massor nu.
Hur har era helger varit?