Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Lapinette
Om mitt minne av Berlin stämmer så är det inte en jätterolig årstid nu för att besöka det, östsidan är grå nog som den är ändå... tycker absolut att ni kan ge det en chans en vår istället. Promenera och fika i stora parken på behörigt avstånd från buskarna där det vissa dagar i veckan förekommer viss aktivitet till min mammas stora chock när vi var där.
Har missat det men vad har hänt med din mans kort?
Gemma
Låter som en mycket hektisk helg i Sthlm, du måste ju, precis som ditt monster, ha varit helt slut när ni kom tillbaka.
Jag trodde att de nya toaletterna på NK var bättre än de förra, de är i vart fall klart snyggare även om jag inte är säker påa tt jag gillar att det är gemensamt för män och kvinnor.
En annan fråga, har fått för mig att det börjar bli dax för Mini Monster II att komma snart, eller är jag helt fel ute?
I går efter lunch smet jag och en väninna på eftermiddagsspa på Yasuragi. Var där strax innan 14 och ägnade timmar åt att bada i varma pooler, äta frukt, läsa, prata, simma, bada igen och sova lite. Väninnan är mammaledig med en 3.5 månaders och har en 3 åring så hon behövde verkligen komma bort lite. Hon somnade och sov gott i en av de stora vilstolarna i tehuset. Drack en drink och åt en mycket god 4 rätters middag med bla ett fantastiskt lamm som huvudrätt. Avslutade med att hoppa i en av de varma poolerna efter maten när vi var supermätta innan det var tid att åka hem kl 22. Min man hämtade oss snällt.
Idag är det lite stress på jobbet, vi ska snart åka på konferens och vara borta över natten. Det brukar inte bli så mycket sömn på våra konferenser så jag packade resorben och kommer "jobba hemma" i morgon em.
Lapinette: Vilken osis Ni verkar ha haft i Berlin, staden verkar inte ha visat sig från sin bästa sida direkt. Jag håller med Förhoppningsis; ge det en chans till en vänta kanske till våren. Berlin är verkligen svin-kallt på vintern. Vilken otur att Ni inte fick bord på Boca di Baco, det är verkligen en av mina favvo restauranger i Berlin.
Förhoppningsis: Din tjej-resa till Pisa, verkar helt fantastisk! Italien.... åååh! Blev också riktigt sugen att gå på Ysaruagi. Har faktiskt aldrig varit där, kanske nästa Sverigebesök....
Gemma: Vilken intensiv Stockholms resa Du och monstet haft; stämmer in med ovanstående talare, när är det egentligen dags för Monster nummer två??
Sitter och fingrar runt med min nya Mac, ännu inte helt familjär med alla funktioner. Imorgon skall jag träffa en väninna på eftermiddagen skall bli skoj, har efter allt resande och farande börjat komma in i vardagen här hemma och konstaterat att jag för tillfället känner mig lite uttråkad. Har fortfarande inte riktigt kommit igång med mitt egna projekt och brr...kyligt höstväder gör att man helt vill hålla sig inomhus.
Hej alla! Jag tittar in snabbt då jag precis ska gå och lägga mig! Får ta en snabbrecension av semestern en annan dag men det var underbart!
Miss J har fått krupp och det skär i mitt hjärta när hon låter så förfärligt. Hon ska dock inte må så dåligt av det, men hon har även tappat rösten och kan varken prata ellr gråta! Vilket leder till att dett faktiskt är ganska tyst hemma.
Gemma gemma snart kommer ett monster till ju! Jag gissar på att han kommer den 8 januari!
Väntar själv på min vänninas andra bebis som ska komma när som. Den 26e är det bestämt men jag tror att den kommer på söndag. Och att det blir en flicka. Våra vänner i australien som inte kunde få barn ska ha den 5 november så jag passar på att lägga min gissning här att det blir en pojke. Ni får hålla koll på min statistik.. Jag har ju bara haft fel en gång..
Alla här inne verkar ha varit på underbara resor både när och fjärran och jag längtar redan till vår nästa resa. Det bli Österrike i januari.
Ja.. till helgen ska jag ju jobba men det räknas ju inte som semester! haha..
ok.. vi hörs senare! kram
Izunia, stackars lilla Miss J, låter som att även hon blir drabbad av saker på löpande band. Är mannen hemma med henne, jobbar du?
Klantmannen hade sett fel på flygtider, han kommer inte förrän halv nio ikväll och jag är så himla trött på alla dessa ensamma kvällar (varannan vecka har han varit borta hela veckan!) så vi åker till mormor och morfar redan idag. Blir skönt att kura därinne i komforten, när det beräknas regna hela helgen. Mannen ansluter sig redan ikväll, fast sent.
Idag har jag tränat och nu ska jag försöka få fason på så många texter som möjligt, så bra och så fort som möjligt... puh.
Izunia igen: Jag vill minnas att du trodde monstret skulle bli en flicka, eller..? Själv var jag ju så övertygad om att det skulle bli en pojke. Hade typisk utplattad pojkmage då, nu har jag en typisk framåtpekande flickmage. Hmmm. Ger inte mycket för skrock.
Kram, G
Gemma ja jag trodde monstret skulle bli en flicka.Men du har fel, spetsig mage = pojke. Bred/platt = flicka Så det stämmer bra ju!
Hej, okej, jag har hört precis tvärtom, när det gäller magarna... och min manhattanväninnas mage som innehöll en flicka, var jättespetsig.
Nåja, det där har nog mer med muskler och fysik och göra. Spännande hur som helst... Känns bra att vi kollade upp vad det var, denna andra gång. Så blir det lite mer uthärdligt med alla symptom när vi verkligen, verkligen vet att vi inte ska ha en till. (Men lite sörjer jag den där flickan nummer 2, som vi aldrig kommer att få).
Och usch, nu vill jag bara nypa mig själv. För jag har det så jäkla bra och jag är så jäkla bortskämd. Och nu ska jag bara sitta här och vara nöjd resten av dan. Trots att revbensontet sitter som en stålring runt överkroppen.
Kram!
Izunia, kan vi inte ses nån söndag framöver med Fru Fräken?
Jag vill jättegärna ses snart. Denna söndag jobbar jag men gärna nån dag framöver. Veckodagar passar mig nästan bättre om ni kan.
Izunia: Monstret och jag kan ses från och med halv fyra på vardagar, det är svårare för Fru Fräken. Tänkte att ni kanske ville komma hem till oss och fika och busa nån söndag, så kan vi ses allihop?
Vi är hos mormor och morfar nu, men helgen därpå är vi här och... nästan alla vardagar kan vi. Om ni har lust att komma in till Malmö eller Limhamn så vore det såklart trevligt. Annars kan vi ta oss till Lund. Helger är vi hur mobila som helst.
Känner att det är hög tid för en dejt...
Mmmm mysigt Lapinette, trots förkylningen! Känns lyxigt bara det att få ligga i fred och snora, utan några direkta måsten. Ett plus för de roliga matupplevelserna. Chokladfondanten (din!) har jag redan planerat att bjuda på nästa helg, då vi får besök av min författarväninna med make och son. Mannen har nåt vilt i åtanke till huvudrätten, de borde ju ha fått in en massa sånt nu på vår lilla Saluhall. Annars är min matambitionsnivå inte särskilt hög nu. Försöker hushålla med energin, börjar få sammandragningar och känna mig lite mer gravid, jobbar som en tok, sätter in foton och har som sagt fullbokat monsterschema på eftermiddagarna.
Pojkmonstret är beräknat att komma den 12 januari (flickmonstret var beräknat den 11!) men jag har en känsla av att han kan komma tidigare. Hade en känsla av att flickmonstret skulle komma för sent, typ 2 veckor, och det skulle hon nog ha gjort om det inte hade forcerats lite (med hinnsvepningar). Nu kom hon ju "bara" 10 dagar försent. Hoppas bara att allt går lika bra den här gången... känns lite läskigare faktiskt, jag fick ju min drömförlossning (om nu någon sådan existerar...) och vågar inte hoppas på samma tur två gånger. Viktigast är ändå att jag fick en positiv upplevelse, har förstått att det är mycket vanligare med förlossningsrädsla andra gången på grund av bagaget.
Tittade på foton tillsammans med Fru Fräken igår av dignande bord med champagne och trerättersmiddagar från vårt BB i Shanghai... och kan väl inte säga att jag ser fram emot den där sillamackan sådär jättemycket. Bläh.
Mlle M: Grattis till nya macar! De är vackra som rashästar och du kommer lära dig funktonerna på nolltid och växa ihop med den. Min är nu 3,5 år gammal och känns fortfarande fräsch, speciellt sen mannen städade bort brödsmulorna och kafferesterna från tangentbord och skärm...
förhoppningsis: Instämmer, lät perfekt med yasuragi en regnig eftermiddag och jag ser att du fortsätter omhulda dina mammakompisar... de har tur som har en sån omtänksam vän!
Nu ska jag jobba lite mer, innan jag åter inmundigar Mamma Scan.
Kram, G