Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
MEN ... som jag skrev innan så hade vi säkert otur med servicen. Hon bad om ursäkt men det hjälpte inte riktigt då maken redan var arg och vi hade suttit där i en evighet och inte ens fått vatten. Sen själva sitta på rad grejen var inte vad vi tyckte om. Kommer man i större sällskap och får ett härligt runt bord eller en kväll då det inte är fullbokat är det säkert ok.
Åhhh... jag hoppas ni får en superhärlig kväll!
Åter från en mycket trevlig kväll på Pontus.
Även vi åt "på rad" men då det inte var fullt så satt vi i ena änden av långbordet och ett annat par längst bort på andra sidan och ett par i mitten så vi hade inga problem med överhörning eller annat.
Började med varsitt glas champagne som serverades väldigt fort, efter bara några minuter kom bröd och en liten tallrikstrave med minipizzaslice, sallad och lite annat smått och gott från köket. Efter det åt jag en fantastiskt Lammsadel med färserad lammbringa, syltad butternutpumpa och crème kronärtskocka och pumpakärnor (enl menyn) och mannen åt Örtrullad kanin från Vreta gård citrongrillad bacon, karljohansvamp, gula ärtor och rostad kaninjos till detta gott vin. Avslutade med Chokladmousse och tempererad choklad med mintcrème, inlagda päron, nötkrokant och päronsorbet. Maten var mycket bra och servicen också. Maten och vinet kom fort, vi hann knappt dricka ur champagnen. Desserten tog kanske 1-2 minuter efter att vi började känna att det var dax att få den. Vi är mycket nöjda med kvällen!
Under kvällen kom mer folk men vi hade inte någon bredvid oss alls, men jag förstår att det måste vara jobbigt när det är fullt där. En klar fördel med att gå ut i veckan istället för helger tror jag.
Hoppas er kväll har varit bra!
förhoppning - vad bra att er kväll blev lyckad! Jag tror nog att en vardagkväll är att föredra men jag tror faktiskt inte jag får min make dit igen.
förhoppningsis: Jag satt och kände mig smått vansinnig av avund när jag läste ditt inlägg... tills jag kom till ordet "kanin-jos." F'låt men finns det någon enda, norr om Guangdong-provinsen (där man äter precis allt som kryper eller går) som blir sugen?
Annars lät det verkligen helt fantastiskt, och grattis till en härlig kväll! Själv har jag ätit makaroner och köttfärs. Som jag har fått laga helt själv, och ätit utan manligt sällskap. Monstret visade sig, tillråga på allt, vara exceptionellt fingerfärdig när det gällde att peta ut samtliga makaroner och lämna kvar min URGODA och omsorgsfullt tillagade köttfärssås. Liksom, hon åt fyra brysselkål men ingen köttfärssås! Känns aningen segt att inte få umgås med vanliga, vettiga vuxna för tillfället. I morgon kommer han i alla fall hem.
Kramar, G
Lapinette
Nej jag kan förstå det, har man haft en dålig upplevelse så vill man ogärna chansa, spec när det ändå kostar en skvätt.
Gemma
Precis vad jag sa! Får en bild av hur man trycker ner kaninen i en juicepress - urk! Men enligt mannen var det väldigt gott.
Du får se det som en chans för dig att få mer köttfärssås och monstret alla tråkiga makaroner.
Hur länge är din man hemma denna gång?
Sitter i morgonsolen och smuttar på en mugg kanin-jos.
Eller om det nu är Earl Grey-te. Har varit och tränat och kände mig smått skurkaktig efter att, under onsdagens föräldramöte, blivit påmind om hur gravt omoraliskt det är att handla eller träna under dagistid.
Tittade ut från fönstret till omklädningsrummet och såg monstret och hennes små vänner krylla runt ute på gården, i någon sorts morgongymnastik. Kändes inte helt... omoraliskt. Gick sedan inom jourlivs och - handlade. Äpplen till mig, tomater till monstret. Pilutta.
Idag ska jag jobba såklart, sedan blir det nog utflykt till stora biblioteket, eventuellt med en avstickare till sagolekplatsen, tillsammans med min mammakompis och hennes söta men vilda tvillingflickor.
Kram på er, G
förhoppningsis: Eller en råsaftscentrifug! Splatter, splatter, sploff!
Man får inte ha ihjäl små söta kaniner!!! De har skjutit (eller hur de nu gjorde) ihjäl alla våra söta kaniner i Vasaparken. Gissa vad det är som springer omkring i buskarna om kvällarna nu för tiden? Jo små råttor. Inte alls lika trevligt som kaniner.
Varför är det omoraliskt att träna och/eller handla när barnet är på dagis??!!! Själv har jag inget barn men förstår inte varför.
Har idag varit iväg och presenterat en rapport för ett företag som fått uruselt resultat. Varnade maken när jag gick och gav honom namnet på kontaktpersonen utifall att jag inte skulle komma tillbaka . Det gick hur bra som helst och vi satt där och diskuterade i 2 timmar ... så nu är jag helt hög.
Vi båda jobbar hemifrån idag så snart ska vi ta en gemensam lunch. Sen blir det lite mer jobb och den obligastoriska fredags spinningen med tillhörande middag på stan på vägen hem. Åhhh... vad jag gillar fredagar!
Gemma
varför skulle man inte få träna när barnen är på dagis? När hade de annars tänkt att man skulle hinna? Mammor som hinner ta hand om sig själva blir nog dessutom gladare mammor vilket alla vinner på.
Byrån min väninna jobbar på har köpt in en sådan råsaftcentrifug, skickade även den en tanke när jag läste om kanonjosen. (bara att stava juice som jos tycker jag är illa, jaja jag vet att det är ok men ändå)
Lapinette
Alla dagar ser jag hellre kaniner än råttor! Små råttor är en sak men dessa gigantråttor man ser på vissa ställen i stan är helt vidriga!
Kul att ditt jobbmöte gick bra, det får ni fira med en bra lunch.
Jag har ägnat förmiddagen åt att rensa papper på jobbet, mycket har slängts eller tuggats och jag har gjort många spännande "fynd" i travarna. Nu blir det lunch och sen åter till skrivbordet.
Har haft en annorlunda växelupplevelse nu på morgonen. Försökte nå min kompis via mobil men den var inte på, tänkte att det nog bara är att försöka via växeln så kanske de kan hjälpa mig. Till saken hör att han är officer och inte sitter på kontor utan åker båt. Efter att ha pratat lite med växeltjejen försökte vi på båtens egen mobil som ingen svarade i, hmm det var min kompis som borde ha bemannat den. Men de kopplade snällt runt mig till nånting nånting hög officer, ansvariga sambandsofficerare osv... lätt bisarrt faktiskt =)
Vågade till slut inte säga vad saken gällde när jag började komma väldigt högt upp i graderna. (Skulle mest kolla när han kommer til stan i helgen) Sen pratade jag med en annan kompis som även han är officer, vi skulle äta middag allihop i morgon var tanken, och han blev helt chockad över detta. Tydligen är det en mindre kamp varje gång någon annan behöver få tag i någon av alla de jag pratade med... Ser det som att alla gånger jag pratat med stendumma telefonister i olika domstolar har fört något gott med sig iaf.
Nu ska jag äta lite lunch, rester från älgskavsgrytan härromdagen.
ha en trevlig fredag!
Tyst värre på tråden? Antar att ni använt helgen till mysiga och glamourösa höstaktiviteter och god mat som ni brukar...
Idag är det verkligen måndag, vädermässigt, jobbmässigt och mentalt. Sitter på kontoret och vänder mest papper men det känns inte som om jag får något gjort. Kikade på väderprognosen för Pisa och den ser inte så lovande ut tyvärr, när jag bokade var det 23-24 grader och nu säger den 15, vad hände?
Mannen åkte iväg på konferens i morse och kommer hem igen på fredag kväll, för att lördag morgon åka ut på jakt och komma hem på söndag igen. Passar perfekt att jag är i Italien istället för att sitta hemma själv. Inte för att jag brukar sitta hemma själv och stirra i väggen utan det brukar istället bli tvärtom att jag är hysteriskt uppbokad varje gång han är bortrest, men ändå!
I helgen passade jag på att dricka vin med en väninna som precis kommit hem från en resa till Californien, hon var aldeles härligt solbrun. Som en duktig flicka var jag hemma redan vid 19.30 för att ägna mig åt det stora nöjet att tvätta lite med allt vad det innebär. I lördags hande mannen och hans vänner så kallad "mansdag", det innebär att de umgås en hel dag och gör saker som köra gocart eller spela paintball eller liknande och så avslutar de med god middag och massa vin och whisky halva natten. Förr fick fruar och flickvänner mfl vara med på middagen men sen alla börjat få barn är det bara männen. Jag tillbringade min lördag med att gå på chokladfestivalen på Nordiska museet och prov åt massor med god choklad, efter tog jag och min kompis en promenad längs Strandvägen i solen och avslutade med lite shopping. På kvällen var jag bortbjuden på middag hos en annan kompis. Kvällen började strålande med Pol Roger till fördrink och sen massor med god mat och goda viner fram till 2 på morgonen. Söndagen var ganska lugn, film i soffan med mannen och sen middag hos hans föräldrar.
Ikväll blir det middag långt ut i en förort, tar bilen så att jag kommer hem sen.
Hoppas ni har det bra!