Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
förhoppning - har spenderat några timmar i Pisa och det jag minns tyckte jag om. Hela den regionen är trevlig. Själva hyrde vi ett itet stenhus precis ovanför vid Speziabukten.
Jag kan varmt rekommendera ett besök i Lucca som ligger ca 30 minuter från Pisa. En supermysig liten stad med en stor ringmur runt som man kan flanera på. Gillade den staden jättemycket förutom att vår bil vägrade starta när vi skulle åka därifrån ... men det är en annan historia.
Om ni hyr bil en dag så kan ni alltid göra ett stopp i Lucca på er väg till Florens. Florens är en av mina favoritstäder. Har varit där flera gånger men har inga specifika tips mer än att flanera runt i stan och njuta. Om du går in på restråden så har en av tjejerna precis varit i Florens och gett tips.
www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455-31.html
Här var det tyst på tråden...
hoppas att alla är friska och att det inte är några tråkigheter som håller er härifrån.
Ligger nu utslagen i soffan efter att ha varit och ridit under kvällen. Är nu härligt trött och känner träningsvärken komma krypande, kan nog kännas ordentligt imorgon. Har precis sett Desperate Housewives och ätit lite lasagne som var kvar från häromdagen. I morgon ska jag ut och dansa salsa efter jobbet. Började dansa det när jag jobbade på byrå men då varken orkade eller hann jag med det, så nu ger jag det en ny chans.
Nästa vecka åker mannen på konferens hela veckan och jag åker till värmen i Pisa på torsdagsmorgonen. Helgen som kommer hinner vi inte heller ses så mycket så jag gjorde slag i saken och bokade bord på Pontus till på torsdag. Har någon av er varit där nyligen? Har mest AWat där senaste året.
Lapinette
Tack för tipset! Verkar finnas mycket om Florens men inte om Pisa... har lite ångest nu, åker vi till fel ställe??
Nu ska jag stupa i säng
God natt
Godmorgon! Har precis tillbringat en halvtimme på telefon med lilla husets förrförra ägare, i hopp om att skaka fram information som vi skulle ha nytta av, i vår strävan att ens få lov att SÖKA ett bygglov. Vilket ju skulle leda oss ett snäpp närmare att FÅ ett dito, och i slutändan få sätta igång, och om oerhört lång tid, kunna flytta in... Både mannen och jag är nu fullt inställda på att behöva flytta ännu en gång, när vi behöver lämna lägenheten i maj, för vi lär nog knappast vara färdiga med huset.
Annars flyter det väl på. I slemmiga snorspår. Jag har ju också fått monstrets förkylning med halsont och nästäppa. Mannen åkte som sagt i söndags och kommer på fredag, sent. Idag är himlen blygrå och det regnar stadigt, värmer just en kopp té i mikron och ska sätta igång och jobba. I eftermiddag kommer mina föräldrar, sen ska jag på föräldramöte på dagis. Det är nog ungefär så spännande den här dagen kommer att bli. Får njuta av era reseplaner istället.
Förhoppningsis: Vi fick ju en massa tips av dig om Malaysias västkust, sen fick vi ju på grund av monsunen välja säkra Langkawi istället. Kändes lite tryggare också, med tanke på att jag då var gravid i vecka 33. Men alltså min mage är nästan lika stor, redan! Börjar känna mig aningen framtung och klumpig, och är bara i sjätte månaden. Är jätteglad för att både mannen och jag är nöjda med två barn - det räcker fint! Annars travar det på i en jämn, stadig lunk.
Kram till er, G
förhoppning - jag tror ni får det bra och trevligt vart ni än åker i den regionen. Sen kan ni ju alltid och som ni även planerat göra utflykt till Florens.
Gemma - vet att du får en tid sedan frågade hur det gick med mina fotoalbum. Kunde inte säga så mycket då eftersom projektet legat på is sen i vintras men nu är jag igång igen. Hade en bunt kort och album som bara låg och väntade. Är nu framme på våren 2007 .. inte illa . Samtidigt håller jag på med ett annat fotoalbumsprojekt. Ska göra ett album till min pappa med kort tagna under de 10 dagar han var och besökte oss. Har nu dragit ned från ca 500 kort till 150. Ska för första gången göra ett album digitalt dvs göra själva albumet direkt från en fotosida. Har precis börjat och inser att det kommer att ta tid. Det finns för många valmöjligheter ... vilken stil på text, vilken färg på sidan/sidorna, ramar och annat skoj. Blir det albumet bra så ska jag även beställa till min mamma och sen göra ett Kalifornienablum till oss själva.
Gemma
Jag vet att jag ine har med detta att göra men juristen i mig undrar om ni viste om dessa problem när ni köpte huset?
Låter annars som att du har en riktig grå dag, men vädret kanske är motiverande för arbetsmoralen? Även om förkylningen knappast kan vara det, så det kanske tar ut varandra? Men säger man inte att man måste ha tråkiga/sega/"vanliga" dagar för att kunna uppskatta de andra?
Ahhh, så var det ja, det hade jag helt glömt bort. Satt och funderade på var jag åkte på semester för två år sedan och det var ju min bröllopsresa, fick inte ihop det alls...
Lapinette
Har funderat på det där med fotobok, får ibland erbjudanden om att man få rdet på köpet när man framkallar bilderna på nätet osv. Har velat prova men har inget som jag känner blir bra som fotobok, knappast mina festbilder från Spanien, inte heller årets Asientrip...
Jag har precis promenerat lite och lunchat med min väldigt höggravida svägerska som gick på mammaledighet i slutet av förra veckan och har BF 20 okt. Perfekt höstväder med sol och alla träd i vackra färger, som bonus är det riktigt varmt idag, iaf jämförelsevis mot de senaste dagarna. Det var hela 10 grader i morse... Ska smita tidigt från jobbet idag för att först ta mig till frissan för att klippa mig och slinga håret lite nu när det är höst och sen snabbmiddag innan jag ska iväg med en kompis och dansa salsa.
förhoppningsis: Vi hade ingen aning om problemen! Det är alltså så, att en liten del av vår biluppställningsplats är en samfällighet (ägs av flera olika personer / institutioner, vet ej vilka). Detta ser man på lantmäteriets karta men inte på stadsbyggnadskontoret. Eftersom stadsbyggnadskontorets karta inte stämmer överens med lantmäteriets, så får vi inte söka bygglov! Vem som sedan har slarvat och ritat fel en gång i tiden, har jag ingen aning om men nu har vi fått besked av stadsbyggnadskontoret att vi måste köpa loss den lilla biten mark (som f.ö inte går att utnyttja i nuläget eftersom det står en lyktstope i vägen, man kommer alltså inte in med bilen där. Lyktstolpen står mitt i biluppställningsplatsen, på den del som inte tillhör oss). Alternativet vore att helt enkelt kräva att stadsbyggnadskontoret ändrar sin karta så att den stämmer överens med Lantmäteriets (dvs den korrekta). Oavsett hur vi gör är det en förfärlig massa myndighetsutövare inblandade, inga av dem går att nå på telefon och ingen vet vad den andra gör utan bollar bara vidare till någon annan (som man inte får tag på) .
Ja, sådär känns det i alla fall nu. Surt och segt. Ingen utom vi bryr sig ju ett dugg om att det här ska börja rulla på.
Men alltså, nu är det sol och blå himmel! Känns som ett omen. Seg tråkig morgon har fått eftermiddagen att te sig riktigt lovande.
Härligt med hårklippning! Jag älskar det, speciellt massagen under tvätten. För mig är det dags på lördag.
Kram, G
Lapinette, vilket perfekt höstprojekt, ditt fotoalbum! Det var exakt så när jag gjorde bröllopsalbumet, gick från 500 bilder till 150. Det var jättekul och gick fortare och lättare än jag föreställt mig. Själv har jag en stor bibba bilder som måste sättas in, ska göra det någon av mina ensamma kvällar när mannen reser.
...och vilket bra sätt att påminna din pappa om att du finns, och att ni dessutom har väldigt trevligt ihop.
...och vad härligt att vi kan ses härinne.
Hej govänner,
tack för påminnelsen om fotoalbum - har fortfarande inte satt in bilderna till vårt bröllopsalbum så här dryga ett år senare. Bara att konstatera att jag är sämst på det!
Gemma, jag blir väldigt sugen på den där rakotkrumpli som du pratar om. Vilket roligt namn! Och så låter det ju jättegott och som riktig vintermat. Älskar maträtter som går ut på att slänga ner godsaker i mi gjutjärnsgryta, göra annat i en timme eller två, och sen kunna sätta sig till bords.
Vilken byråkratisoppa ni hamnat i föresten. Hoppas på snar lönig så att ni kan sätta igång med husbygget.
förhoppning, Pisa är fint! Hela trakten förresten, med Florens, Cinque Terre, Siena, Lucca och andra små byar. Det går utmärkt att åka tåg mellan ex. Pisa och Florens, det gjorde jag. Har för mig att det bara var någon timme eller så.