• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Gemma

Izunia: Förstår inte passagen om bröllopet i österrike, det där är väl exakt vad man vill att ens resväska ska innehålla, alltid..?

• Gemma

Förhoppningsis: Såååå härligt att rida! Jag har inte suttit på en häst på flera år, börjar få verklig abstinens nu när hösten tränger sig på, den verkliga hästperioden åtminstone för mig.

Och jag håller naturligtvis en massa extra tummar för dig.

Amelle: Tack och lov var det inte svinkoppor, det var bara en lightvariant som inte hade öppna sår och därför inte smittade någon av oss, trots att vi höll på och pussade och hade oss.

• förhoppningsis

Amelle
    Kul med bokmässa, köpte du något roligt?
    Hösten i Paris med mannen låter supermysigt och vilken tur att det är festival när ni är där. GOd mat är aldrig fel när man reser! Nej nej, inte späka dig, fel strategi! Du ska tänja magsäcken nu så att du kan njuta ordentligt av all den goda maten istället!

Izunia
    Nja operationsmässigt var det kanske inte det bästa, såret sprack tyvärr varje gång så det blödde en del efter. Trodde faktiskt att jag skulle slippa det efter första veckan.
    Jag tycker att din packning lät perfekt för en härlig helg med bröllop, vad mer kan man behöva?
    Ser fram emot en härlig reseberättelse från Turkiet, funderar på att åka till Istanbul med en väninna om ett par veckor. Vi velar mellan det och Madrid eller Milano.

Gemma
    Stackars ditt Monster! Det kan inte vara lätt att vara liten och sjuk, men aptiten verkar hon ha kvar ändå, vilket måste vara ett friskhetstecken. Läskigt med allergiska reaktioner mot penicilin, det är ju en sådan sak man gärna vill kunna ta.
    Tvisten du skriver om angående marken, var det något ni kände till när ni köpte huset? Annars kan du få pengar av förra ägaren som kompensation, i värsta fall efter en vända i Tingsrätten. Lycka till!!

Själv ligger jag nu i soffan och känner mig synnerligen oglamourös. Har datorn på magen där den värmer gott genom filten. Har bullat upp med te och lite kakor i soffan framför Lyxfällan och försöker tina upp lite. Efter jobbet tog jag en långpromenad runt i stan i aldeles för höga klackar, borde ha lärt mig att inte promenera i 1.5-2 timmar i 8 cm klackar, det gör ont i fötterna sen. Mannen är ute i skogen och jagar, lite tomt här hemma. Igår försökte jag verkligen ta hand om mig själv, massor med böcker, te, glass, kakor, middag, filt, levande ljus osv. Blev rastlös efter 15 minuter, försökte se en film, Min bäste väns bröllop, men inte ens det fungerade så många minuter... slutade med att jag telefontrackaserade mina vänner halva kvällen och målade naglarna mörkröda.

Kvällen har gått till att laga lite mat efter promenaden och dricka te som jag köpte i Cervinia när jag var där och åkte skidor i påskas. Ska snart försöka få ordning på packningen inför helgens tjejresa. Vi åker till det mycket exotiska stället Karlstad, väldigt glamouröst! En av tjejerna sitter ting där så vi åker på besök över helgen. Ska bli riktigt mysigt att bara umgås, prata strunt och dricka mängder med vin. På söndagen avslutar vi med en stadig brunch innan vi åker hem igen. Vi ses i vanliga fall sista söndagen i varje månad för att äta brunch men nu flyttar vi det en helg när vi ändå ses allihop.

• Izunia

Förhoppningsis jag får lite (understatement) när jag läser om såret som sprack - varje gång! Det för mina tankar tillbaka till tiden direkt efter förlossningen och det var inga mysiga tider (sår-mässigt). Aj aj tänker jag.

Jag vet inte om jag berättat att jag iaf tagit tag i min förlossningsrädsla och all skräck och trauma som jagat mig sedan dess. Har pratat med psykolog och ska fortsätta med det tills jag kan prata om det utan att bryta ihop. Det är mitt mål iaf. Fast våra tider blir uppskjutna hela tiden och senaste beöket blev flyttat 2 veckor fram. Känns liiite svårt att få grepp om det när man inte finner nåt flyt.

Har någon förresten tittat på fölossningskliniken på tv4? Det är kanske bara jag som sitter hemma dagstid! Jag gråter hela tiden, men är helt besatt av att titta på sånt. Min man blir nästan arg för att jag sitter helt upprörd och tittar på förlossningar. Enligt hans mening borde man väl inte utmana sina fobier så där.

Ang väsan.. visst är det så man alltid vill packa. Men det kändes något märkligt när det var det ENDA man hade. För en kväll.

Gemma stackars lilla monster.. Hoppas hon mår bättre snart. Barn ska inte behöva vara sjuka.

• förhoppningsis

Izunia
    Nej så illa var det absolut inte, mer som stadig mensvärk.
    Har sett förlossningskliniken ettpar gånger på tv, men vad som är helt knäppt är att när jag besökte några väninnor på Hawaii (de pluggade där) så åt vi frukost framför förlossningstv VARJE vardagsmorgon. Det var en kanal som nästan bara visade det. Någon dag i veckan var det riskförlossningar och vi satt som klistrade...

Inser att jag nog borde ha besparat er de mer blodiga detaljerna av operationsdelen, ber om ursäkt!

På väg till jobbet, fortfarande lite packningsångest. 5 flickor i en bil gör att bagageutrymmet är något begränsat... svårt att få plats i den lilla weekendväskan när vi måste ha med oss egna lakan...

Trevlig helg!

• Lapinette

Amelle ? vi reser alltid mindre under hösten. Vet inte varför det blivit så eller så är det för att vi alltid har förbrukat all vår semester . Vi ska dock ned till Berlin om ett par veckor och möta upp makens bror + fru + hennes syster + man. Det ska bli trevligt!

Ni verkar fara och flänga en hel del. Mysigt med en helg i Paris med massor av god mat och vin. Det var nu ett tag sen vi var där, typ 1,5 år sedan om jag inte minns helt fel.

Izunia - Skönt att du får komma iväg och prata om din förlossningsskräck men varför får du inga regelbundna tider? Måste väl vara bättre med någon slags kontinuitet.

Har inte tittat på förlossningar på tv och känner inget behov av det och dessutom så lär jag nog aldrig uppleva någon i verkliga livet heller.

Gemma ? stackars lilla monstret. Har hon inte fått nog med elände?

Förhoppning ? skulle absolut välja Istanbul! Har själv Milano som en av mina ?vill aldrig mera tillbaka städer? trots detta har jag varit där allt för många gånger och Madrid har jag hört ska inte vara så speciellt.

Ego ? idag är det en helt vanlig fredag förutom att det verkar som jag blir själv på kontoret. Tar nog en sväng ned till Stureplan på lunchen för att kolla lite vintershopping. Ikväll blir det som alltid på fredagar ? spinning med maken och sen antingen middag på restaurang på vägen hem eller så funderar jag på helstekt fläskfilé med rostade grönsaker. Fick tips om ett Chilenskt vin i förra veckan som skulle vara trevligt att prova ikväll. Imorgon ska vi på vinprovning med min bror + sambo. Sen har hon efterfrågat moules frites och då Musslan/Wasahof var fullbokat tror jag vi kommer att gå till Duvel. Sen kanske, kanske vi kommer att renovera den lilla hörnan i hallen ? men det återstår och se. Vi har skjutit upp det i flera veckor då vi har prioriterat att vara ute i solen än att sätta tapet.

• Izunia

Lapinette Berlin är ju en supermysig stad!
    Vinprovningar lyckas vi alltid missa här.. Måste hålla ögonen öppna. Vad är det för chilenskt vin? Vi har startat vår egna lilla vinklubb här med familjen och den köpt flaskan håller den hemlig tills vi alla druckit och diskuterat smaken och vart den kommer från. Det blir lite mer spännande och jag måste säga att vi testat fram många supergoda billiga viner.

När vi åkt på semester på söndag kommer en kille hit som ska renovera vår hall när vi är borta! Så skönt!

• Lapinette

Izunia, vi har redan fixat det mesta i hallen men ska ha upp en mörk tapet bakom en ny, svart sko och hatthylla. Tycker det är så opraktiskt med en vit vägg där då den blir skitig med en gång. Har även köpt en skinnpuff med förvaring inuti på Mio (som ska komma i nästa vecka). Får nämligen en liten plats över och tyckte att förvaring samtidigt som man kan sitta på den för att ta på skorna var idealiskt.

Skönt med semester! Jag vill också!!!

Gällande vinet så minns jag inte alls vad det hette ... jo, det var ett årtal. Hittade den nu när jag sökte på Systembolaget. Den heter 1865. Annars är vår favorit (husets vin) Penfolds Bin 28 Kalimna. Penfolds har vinprovning på Operaterassen med en meny gjord av Catenacci. Hade gärna gått men de platserna tog raskt slut .

• FruFräken

*smyger in lite snabbt från jobbet och säger hej*

Hej tjejer!
    Hittade också tråden efter att inte varit inne på länge. jag är ju - liksom Izunia och Gemma - numera en working mom och med fullastade dagar och dotter på dagis blir det inte mycket tid till BT.... tyvärr. Fast det är skönt att vara igång och jobba och få lite struktur och vardag igen. faktiskt.

Gemma - stackars lilla monstret!!!! Vilken segdragen rackare till infektion. Min lillböna är osannolikt nog fortfarande frisk efter 6 veckor på smitthärden dagis (och bara för det så kommer hon säkert att få både vatt- och svinkoppor nu samt grönsnor...). Men usch, stackars lilla M och... stackars du. Hinner du få något gjort med jobb, eller är det bara sjukdom, elände och byggstress? Hoppas att mannen och du får en fin helg tillsammans.

Izunia - åååh vad härligt med Turkiet!!! Är det fortfarande ordentligt varmt där såhär års, så ni får lite sol på näsan?

Förhoppning: skulle gärna åka till Istanbul, har bara hört positivt om staden.

Ego: vi kommer inte iväg till New York i höst, det hinns inte riktigt med och vi sparar det till våren. Däremot blir det en romantisk lång-weekend i slutet av oktober i - håll i er nu - inte de alternativen vi ratade pga lång flygresa, konstiga flygtider, någon av oss eller båda har redan varit där (Lissabon, Madrid, Nice, Wien) - utan Reykjavik!! Varför inte? Mannen har alltid romantiserat Island och jag gillar udda resmål, så nu blir det en tors-sön i Reykjavik, bara vi, med dottern hos farmor och farfar. Någon av er beresta damer som har varit där? Och... New York ska det bli i vår, och Lissabon också så småningom. Men för tillfället: gejsrar och vattenfall

Trevlig helg alla!

*smyger ut igen och dyker ner i jobbhögen...*

• Lapinette

förhoppning - var inte du i Reykjavik i våras?!

Själv hade jag lagt in ett stopp på Island på vägen till New York. En resa jag planerat att vi skulle göra när jag fyller 40 år i vår MEN maken blev helt rasande och sa åt mig att sluta planera. Det är visst han som ska överraska!

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)