• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • förhoppningsis

Jag fick ytterligare en ring av mannen i morgongåva, en klassisk eternityring som jag först hade funderat på som vigselring men sen ångrade jag mig till en solitär. Nu har jag solitären med eternityringen varje dag och har min helt släta förlovningsring liggande i en låda istället. Den släta är dock perfekt när vi reser till ställen som Kenya eller Kambodja.

Måste bara berätta... vet inte om jag har beklagat mig innan men vi är helt kassa på att komma på bra mat på vardagarna, dessutom jobbar mannen sent nästan alltid. Vi är usla på att storhandla vilket har gjort att vi har ätit på tok för många middagar bestående av yoghurt och macka. (skäms alltid för att erkänna det och ännu mer i denna glamourtråd) När vi väl handlar blir det inte så långsiktigt och genomtänkt utan bara till just den middagen och lite bra att ha saker vilket gör at vi får kasta massor. Dessutom jobbar jag så att det inte finns spec många restauranger att välja på i närheten och därtill kostar det en skvätt att gå ut och äta varje lunch. Blev tipsade om Linas matkasse av en väninna och det är verkligen helt fantastiskt! Maten kommer varannan måndag o räcker så jag får matlåda varje dag. Det är 5 rätter men vi har en hel del för oss på kvällar som gör att vi inte alltid äter middag hemma. Gissa om vi är nöjda och äter mycket bättre mat, har tom gått ner i vikt på kuppen.

• förhoppningsis

Haha, inser just att mitt inlägg ser ut som reklam, men ärligt, det är fantastiskt för oss!

• Izunia

Mlle M vi åker nästan helt säkert ner 11-20 januari. Ska boka resan i dagarna. Mannen stannar ju längre.. Kommer ni??

• Lapinette

förhoppning - bra med middagslösning. Annars har jag en gammal vän som har ett företag liknande den du beskrev www.middagsfrid.se. Själva lagar vi middag varje kväll. De kvällar jag tränar sent så är det maken som lagar maten men övriga kvällar är det jag.

Igår blev det dock något snabbt på ett fik då vi var på vår adoptionskurs mellan 18-21. Det var första gången vi träffade det övriga gänget som vi ska disktuera med i 7 veckor. 50 % av kursen består nämligen av diskussioner och redan i går tussades jag ihop med olika personer för att diskutera t ex om det ska finnas en övre åldersgräns för adoption.

• zua

Som vanligt är man inne allt för sällan och missar en massa..

Lapinette- Vad spännande att ni är så nära nu. Hur kändes det att träffa de andra blivande föräldrarna? Om ca 1,5 år har ni ert barn..Tiden går ju riktigt snabbt.

Förhoppning- Jag hann ju aldrig ge dig några tips innan du åkte till Pisa. Men vilken härlig "weekend" ni fick.

Dewi Sri- Min man fick ingen morgongåva av mig och därför förväntade jag mig ingen av honom..Men jag fick en rolex klocka. Som jag använder varje dag.

Det känns som om man alltid bara skriver om allt glamouröst här på tråden. Även fast mitt liv är långt ifrån glamouröst hela tiden. Ni är liksom bra på att ta fram den sidan ;) . Jag och min man är i för sig bra på att njuta av livet som har blivit ännu härligare med lillen. Han är så underbar så att jag dör en smula. Men i kväll ska mannen och jag gå ut och äta på Franzen/Lindeberg. Vi har varit på väg dit ett tag. Men i kväll blir det av.

kram så länge

• Lapinette

Zua - vad härligt med finmiddag! Vi har faktiskt blivit lite dåliga på det då vi mest ramlar in på något ställe på vägen. Ska föreslå att vi bokar bord någon helg så man får klä upp sig lite.

Nära och nära ... minst 1,5 år kvar men det kan ta myyycket längre. Försöker låta bli att bli stressad och njuta av den tid vi har tillsammans utan barn (ja, den tiden blev ju avsevärt längre än vi trott).

• zua

Jag kan säga så här ... Vi har inte heller varit på finmiddag på ett tag. Men vi är fortfarande bra på äta ute eller fixa mysiga middagar hemma. Men för din skull Lapinette. ska jag ta kort på menyn eller fota de vi får in, eftersom jag är väldigt dålig på att komma ihåg alla ingredienser och namnen på vinerna. Jag kommer mest ihåg helheten. Vilket gör mig till en dålig matrecensent . En annan finrestaurang vi inte har provat men skulle gärna vilja äta på är Oaxen. Det finns även en båt som tillhör restaurangen som man har övernattning. Om du varit där? Vill jag gärna höra vad du tycker.

Och det är bra att du inte stressar! Du ska inte stressa. Ni har ett fantastiskt liv ihop som du gör rätt i att njuta utav. Många människor är bara tillsammans för att dom har barn. Ni är ett underbart par som kommer att få ett barn. Och det är en stooor skillnad. Även om jag många gånger inte skriver om min man här(vill så gott de går vara ganska anonym. ) Jag tackar någon där uppe nästa varje dag att jag är så lyckligt lottad av att ha träffat denna kärleksfulla. intelligenta, roliga. generösa och helt underbara man som dessutom är pappan till vårt barn. Det var när jag träffade mannen som barn kändes mer aktuellt. Vad jag vill säga med det hela är hellre att det tar lite längre tid med rätt person en att allt går snabbt med fel.

• Izunia

Zua vad härigt med finmiddag! Vi äter väl ganska ofta ute, men det var nog ett tag sedan vi var och åt ensamma på nåt finare ställe. Det är väl dags nu!
    Middagsfrid var ju jag sugen på.. eftersom jag bara hatar att laga mat varje dag (och gör det inte heller), men min man älskar det så han blev lite upprörd över förslaget att vi skulle beställa hem mat. Men jag tycker det låter toppen och jag har ett par vänner som skulle testa på det.

Lapinette jag håller med Zua till 100%. Det är en lycka att hitta en partner där man lever sitt liv ihop tillsammans och trivs ihop. Ni verkar verkligen ha hittat varandra men tyvärr inte lyckats få några efterlängtade barn ihop. Än. Adoptionen kommer säkert att susa fram snabbt.
    Hur kändes det att träffa andra i er situation?

• Lapinette

Zua - kunde ha skrivit det själv "jag tackar någon där uppe nästa varje dag att jag är så lyckligt lottad av att ha träffat denna kärleksfulla. intelligenta, roliga. generösa och helt underbara man" och jag kände heller ingen längtan efter barn innan jag träffade honom. Lever hellre själv med min make än har barn och ingen man.

Har inte varit på Oaxen men har tittat och funderat många gånger.

Iza - det var skönt att träffa andra som sitter i samma sits. Tror dock (fick den känslan) att vi kommit ett steg längre än många av dem. Varför jag kände så var för de vibbar, speciellt kvinnorna, i gruppen gav mig. De där desperata vibbarna som man har när man så fruktansvärt längtar efter ett biologiskt barn. Ska bli intressant att få höra deras historier nästa gång vi träffas då ska vi nämligen prata om varför vi vill adoptera och om ofrivillig barnlöshet.

• Happyasahippo

Hrrrmmm...*harkel, host* ursäkta, far jag vara med hos er?

Nu har jag smygläst er trad ett litet tag och blir sa härligt inspirerad av hur sympatiska och trevliga ni verkar allihop. Precis som folk jag brukar umgas med i den icke webbaserade verkligheten... sa jag undrar nyfiket om jag far hänga här ibland ocksa?

Inser ju att en liten introduktion kanske vore pa plats innan man vagar vänta sig förbehallslös acceptans

Bubbel: Är en 36 arig utlandssvensk som för 1 ar sen bytte New York mot München för kärleken, dvs min fantastiska man som bor här. Har sa sakteliga kommit över kulturshocken och trivs ganska bra, huvudsakligen för att bade mannen och jag är duktiga pa att sätta guldkant pa tillvaron vilket även har den gynnsamma sidoeffekten att man ibland glömmer bort att man är i Bayern där mkt ska vara sa ordentligt). Att vi dessutom har viss förkärlek till just bubbel hjälper avsevärt..

Bröllop: Gifte oss i somras i Sverige och sa hamnade jag pa Bröllopstorget da vi upptäckte att man visst kan planera och genomföra ett lyckat, avslappnat och skitkul bröllop pa mindre än 4 manader fastän man bor utomlands

Brasa: Star högt pa önskelistan för den nya lägenheten som vi letar efter. Väl medvetna om att vi kan fa en san med bade brasa och balkong om vi köper nagot, men underteckand blir sa rädd att det innebär att vi maste bo här länge da och söker da hellre till utpressningshöga hyror en perfekt lya...Misstänker att det är en sido effekt av 10 ars FN tjänst (jag) och en gemensam obotlig upptäckarlust (vi) som tar sig uttryck bla genom resor och dykning sa ofta det gar. Gärna langt bort och varmt: men weekendresor skall heller inte underskattas, vilket förra helgen i Antibes visade

Blöja: Jobbar pa det som det sa fint heter

Sa där ja, nu känner jag mig lite välförtjänt 'outad' här i ert sköna umgänge efter att ha följt er ett litet tag...Undrar nyfiket om glamourfaktorn räcker för inträde ?

Ps. Dewi: Jag gav min man manschettknappar som jag lät handgravera in ett (hemligt) budskap pa baksidan av. Mkt uppskattat.

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)