• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Izunia

Lapinette trevligt med renovering! Jag kan förstå varför man ibland snålar med tex extrem kvalitet då det är en större kostnadsfråga, men visst är det irriterande med sånt som ni får stå med nu. Bättre vänta och göra det ordentligt tycker jag med!

Gemma yes jag fick mail men har inte hunnit svara. Måste dubbelkolla mitt schema.
    Klart du ska pröva filtarna med kardborr! Superlätt! Du hade gärna fått klämma på min men jag har precis lånat ut den till min vännina som nyss födde. En FLICKA kan jag tillägga! Precis som jag sa!!
    (lägger till det till min statistik..)

ohh choklad.. måste ha..flytande eller ej.

• Lapinette

Jag förstår också om man inte köper dyra märkesvaror eller gör det ultralyx men om man ändå renoverar kan man väl göra det bra. Att inte t ex göra ytterligare två rader med kakel i närheten av spisen eller köra mellan de andra skåpsraderna förstår jag inte. Så mycket extra kan det ju inte kosta och det är säkerligen inte något superdyrt kakel de använt. Samma sak gäller golvet. Det var säkert superfint som nytt men om man ska lägga in trägolv i köket så måste det vara tåligt. Det här har t o m fått repor för att man kör in och ut stolen när man sätter sig. Sådan snålhet gör mig tokig!

• Gemma

Lapinette: "Fint på ytan"-snålhet är den värsta varianten. Hellre fult och dåligt, det känns åtminstone ärligt.

Oj vad det blåser idag. Lyfte nästan på marken utanför dagiset, som ju ligger på en Ö. Lyckades i alla fall gå och träna och nu ska jag sätta mig och jobba. Basta!

• Izunia

Gemma kl 10 och redan tränat!? Imponerande!

Vi bor på 8e våningen och det blåser som bara f*n! Hela natten pös (? heter det så??) det från ventilerna.

• Gemma

"Pös" är väl ett fint ord, låt oss bestämma att det heter så.
    Snart ska jag ha lekdejt, efter en upphetsande bra jobbdag. Ska försöka skruva om huvudet nu, från singelmode, till mammamode. Det skulle egentligen krävas en promenad till dagis, men nu är det ju snökaos därute! Får köra sakta med bilen.

• zua

Lapinette- Håller med dig. De som bodde här tidigare har också snålat lite här och där. Och som ni kanske minns skulle vi också göra om köket. Men eftersom vi ändå ska flytta har vi inte gjort så mycket..Förutom att fixa golvet och byta ut alla vitvaror. Hur har det gått på adoptivkursen?

Vilket j***vla skit väder! Men om 1 månad åker vi på semester och är borta nästan hela december. Gud, vad jag längtar.

kram så länge

• Lapinette

Ja, idag ville man inte gå ur sängen ... fast visserligen så har jag kännt så hela veckan. Skulle absolut kunna tänka mig att vara björn och få gå i ide. Har fortfarande ont i halsen men mår i övrigt bra. Kände mig hängig i början av veckan men då jag har gått hem och lagt mig på soffan två kvällar i rad (insåg att jag inte varit hemma en hel vardagskväll på ca 1 månad!) så är jag nu piggare men varför kan inte halsvärken försvinna. Träningsväskan står här på jobbet, packad och klar.

Zua - adoptionskursen är ok. Första gången blev det mycket "lära känna varandra" och många diskussioner. Maken hängde med superbra och jag kände mig riktigt stolt. Nu senast handlade det om hemutredningen och det blev mycket information vilket innebar att maken tillslut satt och halvsov/tänkte på annat. Nästa gång lär det nog bli lite mer diskussioner för då ska vi alla berätta varför vi vill adoptera och om vår ofrivilliga barnlöshet.

Nu blir jag också nyfiken vart ska ni åka och ska ni flytta?

• zua

Lapinette - Förlåt, jag menar adoptionskurs! Jag har ju en del nära killkompisar och 2 av mina närmsta är adopterade det var nog därför jag skrev adoptivkurs;). Du måste hålla oss uppdaterade.

Gemma & Lapinette- Vi ska åka till Miami och Karibien. Angående flytt har vi inte hittat något som passar än. Men så fort vi har hittat något så säljer vi och flyttar. Men vilken tid det tar att hitta något. Våra krav har höjts något avsevärt då vi inte har tänkt att flytta på oss( i alla fall inte på ett bar tag) efter denna flytt. Vi kommer att bo kvar i stan.

• Lapinette

Zua - jag sitter varje vecka och tittar på hus sen följer jag upp med att se vart de slutar på, budgivningarna.

Karibien låter helt underbart när man tittar ut genom fönstret. Min kollega åker iväg om några veckor på kryssning. Inte ett dugg avis! Usch, det är bara i början på november och jag känner mig så glåmig och ful(-are).

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)