• Gemma

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.

• Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
  • Amelle

Förresten, vad ballt det vore om det har varit en omedveten tråddejt här i tråden. Hoppas att Mlle M var brudskopersonen :)

• Amelle

Och angående morgongåva så står det här 0-0. Men klocktipsen från Kaplans var ju super, mannen önskar sig en ny klocka i 30-årspresent.

• Amelle

Nähepp, nu var det slutspammat för min del. Godnatt tjejer!

• Lapinette

Godnatt Amelle!

Själv sitter jag här och kollar på resan till Kanada som vi är lite sugna på. Förstår inte hur den kan vara familjevänlig när man ska vandra cykla mountainbike etc? Det står inget om det heller på själva hemsidan men den infon/frågan om vi hade barn som skulle med fick jag av resebyrån idag. Hmmm...

• Lapinette

Två par skor låter trevligt! Själv har jag köpt en ny höst/vinterkappa i klassisk stil och ett par höga stövletter i svart. Skulle behöva lite nya träningskläder, blusar och lite partykläder men hittar inget som tilltalar mig. Maken t o m erbjöd sig att köpa något åt mig i lördags men inte ens då fann jag något jag riktigt kände för. Visst är det typiskt?!

• förhoppningsis

Hippysahippo
    Vi är väldit lika, även jag är jurist... VAr på sipadan i somras och dök i 8 dagar. Helt fantastisk dykning! Dök på Hawaii för ett par år sedan men var inte så imponerad, Sipadan slår Hawaii med hästlängder.

Gällande ridskola är det nog väldigt olika men jag har en fantastisk grupp, eller snarare, vi var en fantastisk grupp tills vi fick in en ny härromveckan som är annorlunda och verkligen inte passar in i gruppen. Vi som var med sen innan ses utanför ridningen för att tex dricka vin och planerar nu en ridresa tillsammans.

Izunia
    Spm jag frstår det har du det rätt trevligt!

Lapinette
    Grattar även här till rekordet! Superkul! Låer som att ni kommer få en väldigt mysig kväll i morgon du och mannen.

Jag har haft en minst sagt omtumlande dag. FÖr ett tag sedan tipsade min svägerska om en underklädesaffär i närheten av där jag arbetar, hon var lyrisk över hur duktiga och trevliga de var och att hon kom därifrån med bhar i en helt annaan storlek än hon trodde att hon hade. Hon berättade även om en gemensam väninna som varit där och kom dit i tror ann hon var en CC och gick därifrån med G. Lätt skeptisk passade jag på att smita in där när jag gick förbi, letade egentligen efter en top till helgen. Visade sig att jag också var lite fel ute. Inte så illa som min väninna dock men jag måste nog jobba på bilden jag har av mig själv som en tjej utan så mycket att komma med i bystväg.
    I lätt chock vandrade jag genom resten av dagen och hela kontoret måste tro att jag var knäpp, försökte undvika att stirra ner på mina egna bröst och klämma på dem på jobbet för att se om de verkligen var så stora men det var svårt. Oj vad personligt det här plötsligt blev... nåja kvällen avslutades med AW på RIche med en väninna. Även hon blev helt chockad när jag berättade om dagens händelse. Hon tror att hon har den storleken jag uppenbarligen hade och hon är minst dubbelt så storbystad som jag. Det här kan bli intressant!
    Nåja, nog om bröst för tillfället men ett par glas vin och lite sömn kommer nog göra det lättare att smälta.

Nu kommer mannen snart hem frå sin Göteborgstrip, han åkte tidigt i morse. I morgon är det halvdag och sen är det äntligen en helg fullspäckad med trevligheter.

• Gemma

Tillbaka från en härlig middag på Lemongrass i Malmö. Körde dit från Limhamn på sju minuter eller nåt sånt, men min fånigt punktliga väninna hade redan anlänt. Maten var god men inte exceptionell (utom den frysta cheesecaken till dessert - som var nästan löjligt god, enades vi båda om), det bästa var att äntligen få sitta ner med en väninna, dricka champagne och prata! Det var SÅ länge sen, ni förstår inte. Vi klappade på min Birkin-väska, pratade om vad som har hänt under de senaste fyra åren (eller nåt i den stilen), om hennes galopphästuppfödning, om hennes mammas plötsliga utlandsflytt, om Deauville dit hon ständigt måste åka i businessärenden (det är tydligen galoppsportens mecka i Frankrike) och en massa om vad jag har för mig nuförtiden.

Tidigare på dagen hade jag njutit av 50 minuters promenad i SOLSKEN, hade nästan glömt hur det känns, sen gick monstret och jag och simmade i varmbadbassängen. Det kändes lite väl ambitiöst men när vi väl låg där och sprattlade i bassängen så var det hur kul som helst. Mitt vanligtvis ängsliga monster ville absolut simma själv, med badringen under armhålorna. Hon skrek och tjöt av glädje, man blir glad av sånt. På hemvägen kastade hon bort sin vante och sen satt hon och ropade "busunge!", glatt, tills hon insåg att vanten inte skulle komma tillbaka. Att det inte var någon lek. Då bröt hon ihop istället och lagom till dess kom ju mannen hem och jag fick gå ut och roa mig, och när jag så småningom kom hem höll han fortfarande på att vika tvätt. Så nu fick han en liten inblick i hur livet som singelförälder kan te sig. Det är ju liksom vad man är, större delen av tiden. I morgon kväll ska vi i alla fall på middag igen, och på lördag ska vi ha middag hemma hos oss. Så nu tar jag en paus från Mamma Scan-realismen för ett litet tag.

Izunia: Både jag och fru Fräken har mailat dig... hon är ju på Island den kommande helgen, vi funderar på första eller andra helgen i november istället. November... det låter så avlägset men det är det ju inte alls. Funkar din gamla mail förresten? Det är den vi har använt oss av.

förhoppningsis: Sist jag själv fick en bröstchock var precis innan bröllopet; då var jag typ 80A, istället för 70C som jag hade hoppats på. Det var på Rigby and Peller i London och jag var skiträdd för de där madamerna och... BH:n ligger nerpackad i nån låda, den lär knappast passa nu längre för det var ju långt innan man först svällde upp till absurda proportioner (läs: ammade), för att sedan sjunka ihop som en punkterad sufflé.
    Å andra sidan... idag i omklädningsrummet pekade en person på dem och sa: oj, STOOORA bröst!
    Okejrå, det var monstret som gjorde det. Men jag blev i alla fall lite glad.

Låter supermysigt med er ridgrupp, kanske kan ni bara tänka bort den där nykomlingen, kisa lite när ni rider?

Happy as a hippo: Vad kul med ditt hästförflutna! Och vilken lyx med föräldrar som har eget stall. Jag var också skeptisk till ridskolor, hatade det så mycket (apatiska hästar som bits när man sadlar dem, penalism bland tjejerna) att jag övertalade mina föräldrar att få egen häst när jag var 12, sen hade jag hästar i ganska många år, av och till, tills jag var omkring 30. Då började jag på en ridskola som var väldigt liten och personlig. Alla hästarna gick medelsvår hoppning och på dressyrlektionerna fick vi träna piruetter i galopp, trots att vi egentligen inte alls var sådär bra... det var hästarna. Och sadlarna var antingen Kieffer eller Passier, det gjorde väldigt mycket. Vi var max 5 i varje grupp. Jag lärde mig urmycket och stämningen var jättebra. Och med tanke på hur mycket otroligt fina hästar och ryttare det finns i Tyskland så lär du knappast behöva nöja dig med något sämre, om du väl får riktig abstinens.

Amelle: Vad köpte mannen för skor? Det är mannen som undrar ;) Och grattis till de nya jodphursen, du lär tjäna in de där pengarna många gånger om för det är en så snygg och klassisk sko.

Lapinette: Grattis till rekordet! Speciellt imponerande nu när det typ är omöjligt att sälja något annat än godis. Hörde på nyheterna i morse att Svenskar är världsmästare i godisätande, sjutton kilo per person och år i snitt. Gott? Eller bara äckligt? Det beror såklart på vad det är för godis. Själv har jag alldeles snöat in på Lindts med havssalt, måste bara ha två stora rutor om dan.

Nu ska jag gå och lägga mig. Kram, G

• Gemma

...och självklart blev det både en tomteklänning och en pepparkaksdito till monstret. Jag har beställt dem i alla fall, så får jag väl returnera dem om de inte är fina. Eller om hon protesterar.

Och självklart-självklart ska jag inte glömma champagnen i BB-väskan, tack för påminnelsen! Men vete sjutton om jag stannar så länge att vi hinner dricka den... man får ju ingen direkt lust när man hör hur påvert det är...

• zua

Nu blir jag riktigt förbannad(:.Jag tror att jag skrev mitt längsta matinlägg någonsin( För att vara jag). Men som försvann. Suck! Och jag orkar inte skriva mer än att.

Happasahippo- Välkommen

Gemma- Jag är imponerad över att du har sådant tålamod med en man som är borta så mycket i jobb! Men du har en otrolig styrka.

Izunia- Smaska på du bara ;)

Lapinette- Grattis! Och vi kanske ses i morgon då mannen hade som önskemål att äta skaldjur till middag.

Kram till alla er och självklart även till Amelle & Förhoppningsis.

• Amelle

Godermorgon!

Nej Zua, vad synd, jag som hade sett fram emot en härlig beskrivning. F/L är högst upp på min prova-på-lista i Stockholm tillsammans med Mattias D. Var det så bra som du hade trott? Hur som helst så låter det mysigt med en dejt tillsammans med maken.

Förhoppning, det låter ju minst sagt spännnande?kan du inte berätta vad butiken heter om jag någon gång skulle behöva en bröstboost (risken är väl bara att man blir överraskad fast åt fel håll).

Håller med angående ridskola, det går att hitta jättebra. Jag har ridit i mer eller mindre samma grupp i snart tio år. Sedan beror det självklart på hästkvaliteten, men vi har helt fantastiska hästar som inte är ridskolemässiga (det finns sådana också men de går inte med i de mest avancerade grupperna). Jag drömmer om att skaffa egen häst igen, men det är bara att inse att det är svårt med det liv jag lever just nu.

Gemma, minns inte vad makens märke hette, men det var ett par svarta, höga höstkängor. Och jag håller med angående chokladen med havssalt, den är fantastisk tycker till och med jag som inte är någon stor chokladälskare i vanliga fall.

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)