Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Oj kul Zua!!
Här kommer min lista..
Skor- Ecco (jobbar i de bästa...) Hilfiger och Scorette stövlar.
Sneakers - Adidas
Jeans- Nudie Jeans
Underkäder- H&M för det mesta
Väska- Graco skötväska.. =) Svart läderhandväska från Åhlens.
Plånbok- LV
Solglasögon- Versace
Klocka - Omega
TV - 50" Andersson
Mobil- Nokia
Dator- PC
Tandkräm- Sensodyn
Tvål - Palmolive flytande
Parfym - Angel, Angel Innocent, Coco Mademoiselle
Vitamin - Priorin för håret..
Huvudvärkstablett - Panodil Zapp eller Alvedon
Mineralvatten - Ramlösa men nån smak
Vin- oh! Rött - Basilisk McPherson
Lindemans Shiraz cabertnet 2008
Trapiche Cabernet sauvignon
Quartetto 2007
Vitt - Chill Out eller Two Oceans
Glass- nästan all glass. Helst sorbet
Säng- Duxiana
Bank- SEB
Kaffebryggare - Moccamaster
Vigselring - Engelbert + egen design
Porslin - Ikea och Rosenthal
Bil - Honda CRV
Flygbolag - SAS så klart!
Förresten angående Espressobryggare - dricker inte kaffe!
Skor- ALLT - favvos är Rene Caovilla för glamour och just nu UGG.s för värme
Sneakers ? Converse och Unitsuka Tiger
Jeans- Cheap Monday
Underkäder: Passionata, Chantal, La Perla, M&S
Väska- Etro är just nu min allt-i-allo-väska, YSL & några LV i garderoben suktar efter en som börjar på H och kommer i orange kartong, kanske nästa jul.....
Plånbok- LV
Solglasögon- Ray Bans & Prada
Klocka ? Jaeger le Coultre
TV ? oj, ingen aaaning, men den är platt och fungerar
Mobil- Blackberry
Dator- Macbook
Tandkräm- Opalesence
Tvål - Molinaris tvålar från Grasse
Parfym ? Narciso Rodrigues for her och Jo Malone Blue ogava
Vitamin- färsk apelsinjuice varje morgon
Huvudvärkstablett ? nästan aldrig
Mineralvatten ? San Pellegrino & Evian (Såklart Fuji också men dom är ju alltid så dyra...)
Vin-
Vitt: Mersault
Rött: aah, just nu en fan av Bordeaux och Barolos
Bubbel: Moet
Glass- hmm....inget fan
Säng-Ligne Roset
Espressobryggare: Nespresso
Vigselring:Bvlgari
Porslin: till vardags Villeroy boch och till fest ett limoge-porslin som jag glömt namnet pa huh...vi fick det ju i bröllopspresent i maj!
Föressten, har en mega-viktig kategori för dagen, strumpbyxor, vilka strumpbyxor föredrar Ni? Jag gillar Wolford bäst men skulle bli superglad för nya infall och tips!!
Haha, vad kul det var att läsa om era varumärken! Glufsar vidare (är för trött för att jobba i alla fall, monstret hostade halva natten och medicinen spottade hon ut) bland era excesser, men fasen vad kul det är att läsa om oglamourösa saker som vitaminer. Nästan som att tjuvtitta i folks badrumsskåp...
Happy as a Hippo: Den där glassen med maltbollar (fast jag läste slarvigt först och fick det till "Meatball") låter urmumsig! Har du testat Cold stone creamery? Jag och mannen var där några gånger och käkade deras cheesecakeglass med graham crackers och nerrörda frusna blåbär... och höll på att dö av fettchock men fasen vad gott. Vet någon om det finns i sverige?
Måste säga att jag är rätt kass på märken. Var tvungen att fråga maken om flera och nu sitter jag här och funderar på om det inte är Prada (skrev Gucci) som jag har i solglasögon.
Mlle M: Jag gillar Wolford men tycker att Philippe Matignon är mer prisvärda. Och om jag någon gång blir riktigt rik och riktigt vuxen ska jag köpa fogal. Apropå snygga förpackningar. Jag gav förresten bort den där orange kartongen till en väninna... och ångrar mig gruvligt idag. Men det får ni inte berätta för henne ;)
Vilken färg och modell av H-väska vill du ha? Det roligaste var att välja skinn och färg i butiken på rue St. Honoré Faubourg... det tråkigaste att vänta på att de skulle sy ihop den. Men monstret var med när vi hämtade den och pillade på snören och lådor, och nu brukar hon gå och bära på den jämt och ständigt, med den där perfekt vinklade armbågen.
Och jaaaa! Tjejen från stadsbyggnadskontoret ringde nyss och sa att vi får igenom precis allt, om inte grannarna protesterar. För vi ska göra en massa, stora takkupor och behöver deras godkännande. Vågar knappt tro att det är sant, så petnoga som de är att bevara allt intakt, i det där lilla museala puttenuttområdet.
vilken rolig tråd...
Gemma: Har inte riktigt specificerat min önskan; men skulle vara en Birkin men färgmässigt så vet jag inte riktigt; tycker ena stunden beige, nästa stund orange, för att sedan tycka brun äsch, vilket problem, vilken utsökt idé att åka till Paris och klämma på dom och bestämma sig där! Skall lobba för det men jag tror att jag ligger lite lågt med det detta år!
Happy sa Hippo: Jag har lite koll på Dubai då jag har varit där ganska många gånger, har dessutom en väninna som har ett spa där. Hmm...jag skall fundera lite och skriva snart. Var skall du bo? Trafiken är inte sen roligaste, mannen och jag var där i december förra året och vi spenderade onödigt mycket tid i bilkö då vi valde att bo lite fel i förhållande till våra "aktiviteter"
Happy sa hippo: Valentines weekend på St Martins Lane; var Ni där förra året? Vi var också på Valentines weekend i London förra året men bodde på No 5 vid Sloane Square, komiskt vi kanske åkte samma flyg till och med