Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Helt enkelt som livet självt brukar, eller i alla fall kan, inrätta sig. Välkommen in i värmen. Eller in från den.
Yes! Grannarna godkände det nya förslaget. Och vi får erkänna att det är bättre och snyggare än det förra. Vi får lite mindre golvyta, men fortfarande ett jättefönster i trapphus och lekrum. Nu återstår "bara" att färdigställa konstruktionsritningar, göra bygganmälan, få VA-verkets godkännande, anlita entreprenör och skaffa de nödvändiga försäkringarna... innan vi får köra spaden i marken.
Men fasicken vad schysst det kommer att bli när det är klart.
Är hemma idag igen, var hemma igår också och kommer att stanna här i morgon med för monstrets mage är inte återställd. På god väg, men inte helt. Och hon har lyckats smitta ytterligare något barn på dagis så de är måttligt glada. Såna här grejer är vansinnigt smittsamma.
Annars är allt bra. Har jobbat lite, ska sträcka ut mig en smula och oj, nu blev det visst regn igen, men vi hann i alla fall med en trevlig promenad i morse.
Izunia: Kul att det blev en nyckelpiga för er också! De är så himla fina tycker jag. Monstret är fortfarande inte jättemodig när hon åker på sin, men den gör stor succé varje gång hon har någon kompis här, i synnerhet de som är lite äldre. Valde du den större storleken?
Kram på er, G.
Gemma - åhhh vad härligt att grannarna sa ok!
Gemma - grattis, grattis till att det reviderade förslaget gick igenom hos grannarna! Vad kul, ett steg närmare eget hus för er. Att fira med bubblor? Men usch så tråkigt med lilla monstret, att hon aldrig får vara frisk. Och hur går det för dig, hinner du jobba något alls?
Happy - tänk så skönt det kommer att bli när ni har ert nya fina kök, och får laga mat där ingen annan har varit och slabbat före er.... skön känsla. Vi renoverade köket och badrummet i vårt förra boende, och oj vad härligt det är med fräscha ytor i de rummen!!
Julpoäng... är det inte många än här. Till helgen, men absolut inte förr, kommer adventsstjärnorna och ljusstakarna fram. Jag tycker också att det hör advent till, och gillar inte när man tjuvstartar! Det finns också en orange flaska glögg i hemmet, som vi tänkte avnjuta med goda vänner i helgen. Och ja, tankarna på julklappar har börjat dyka upp. Vad hittar ni på till era makar, tjejer?? Jättesvårt tycker jag... och idag är det exakt en månad till julafton
...och nu har jag precis hämtat mig efter att ha brutit ihop. Monstret har fått öroninflammation... hon bara skrek och skrek, det var jättehemskt. Efter att jag hade tryckt i henne en panodil, somnade hon.
Vi får se om vi kommer iväg till tyskland till helgen. Och hela dagen har jag suttit i telefon och ringt om huset, men det känns som om vi aldrig kommer igång. Än återstår en hel del innan vi ens kan sätta igång att bygga.
Längtar tillbaka till mitt sorglösa liv i Shanghai...
Fru Fräken, tack för omtanken. Nja, jobbade en timme idag medan hon sov middag, sen var jag för trött. Ska försöka en timme nu men får nog lägga mig tidigt för jag har ingen aning om hur natten blir.
Fru Fräken igen: Min man ska få en halv Imac av mig (inklusive högre hastighet, extra minnen och en hel del program), plus presentkort på 25 tvättade och strukna skjortor på Limhamns Tvättomat! Ganska generöst, inte sant ;)
Kram på er, snyft och gäsp, Gemma.
Var så många inlägg att ag inte riktigt kommer ihåg vad ni skrivit, försöker bolla det men det går sisådär... minne som en guldfisk idag
Favorit champagne är Pol Roger, drack en riktigt trevlig magnumflaska av en annan Pol Roger variant än den jag vanligtvis brukar dricka, väldigt trevligt. Blev rätt mycket champagne den kvällen - igen. Trillade isäng vid 4 på morgonen.
Gemma
Supergrattis till att grannarna godkände ritningarna, passar samtidigt på att tycka synd om ditt monster för öroninflamationen.
Smet hem till en kompis som var hemma och var sjuk och ynklig, vi tittade på film, åt massor med glass och drack lite vin och glögg var hemma sent men kunde ändå inte somna innan mannen kom hem och var klar vid 02 så nu blir det att hoppa i säng för mig.
Har insett att jag måste stanna hemma med sjukt monster i helgen. Mannen får åka ensam till tyskland... och kusinerna... och änglaspelen... och den rykande glöggen... och de miljoner glittrande ljusen och trätomtarna och trängseln och utandningsröken...
BUUUUUUUU!
Har i alla fall fått en tid hos läkaren idag. Och en på måndag. Jag måste reda ut den lilla stackaren ordentligt nu, jag struntar i vad folk säger, detta är inte normalt och framför allt inte okej.
Monstret löste i alla fall det akuta problemet med öroninflammationen på egen hand igår kväll... efter att ha skrikit i intervaller fram till midnatt, krävde hon ett stort plåster i form av ett hjärta. Något jag snabbt ordnade fram med saxen. Sen satte vi plåstret tvärs över det onda örat... och varje gång hon vaknade på natten så gnydde hon lite, sen kände hon med handen att plåstret var på plats, sen somnade hon om igen. Med feber, men utan panodil. Nu sover hon igen, om en halvtimme ska vi till doktorn.
I kväll... ska jag om inte allt går käpprätt åt helvete, gå på fotbehandling och kanske, om jag orkar, träna lite. Mina föräldrar kommer hit och passar några timmar. Det känns - faktiskt - mer motiverat än nånsin. Det är så extra mycket som hänger på att jag försöker ta hand om mig själv på bästa sätt.
Det hade gått hål på monstrets trumhinna i går kväll, fatta smärtan! Hon får antibiotika nu. Jag var hos läkaren och har fått en ny tid på måndag, på en mottagning i Lund. Nu vill jag kolla upp henne ordentligt för det här är fasen inte normalt. Hon har hostat sen i juli.
Fick skön fotbehandling i eftermiddags och sen promenerade jag i 1,5 timme, bland villorna och vid havet. Gick förbi vårt mörka, dystra lilla hus, känns fortfarande helt osannolikt att vi nånsin kommer att bo där. I morgon ska jag fixa de sista grannegodkännandena, sen ska jag vara ensam med monstret för mannen ska resa. På fredag åker vi till mina föräldrar. Jag får trösta mig med scouternas julmarknad i min hemby, när mannen är i Tyskland.
Som ni märker tycker jag en smula synd om mig själv, men mest om monstret.
Hur mår ni andra?
Julpoäng: Åt i alla fall tre pepparkakor idag! Det är så jäkla gott så man nästan dör.
Å, stackars lilla Monstret! Öroninflammation är hemskt!
Tack för alla champagne-tips! Ser fram emot att testa en Pol Roger i helgen och kanske utöka glöggsortimentet hemma!
Åh, Gemma, stackars Monstret, usch, inte roligt att vara sjuk. Hoppas hon kurerar sig snart och att Ni får en mysig och stämningsfull julmarknad även om det inte blev en tysk sådan.
Ligger i soffan och slöar efter att kommit hem från ett träningspass på gymet, försöker faktiskt pallra mig dig så gott som varje dag numer, känner mig sååå duktig.
Har lagat en wok till middag med räkor och nudlar men tyvärr blev nudlarna lite hårda trots att jag följde anvisningarna på förpackningen, suck men det blev gott i alla fall då jag gjort ett besök i vår lokala asiatiska butik som faktiskt inte är så dum och handlade en massa exotiska grönsaker som mannen minituöst hjälte till att hacka.
Oj, vad ni frestar med erat glögg-prat här på tråden. Vad är det för apelsinglögg ni skriver om, är det Blossas glögg för i år? Är den god? Själv har jag två flaskor oöppnade blåbär i skafferiet sedan förra året, men dom smakar säkert lika bra i år, hmmm....tror jag måste testa. Känns lite syndigt men vill så gärna ha en liten desert efter middagen och det är ju mindre än en månad kvar till julafton nu!