Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Jag som trodde att kullaberg, Tess80, Nordiskbrud, pluggisen och sofia10 alla för för brudöverlämning.
Då tycker jag att du verkar läsa dåligt. Det pågår fortfarande en diskussion och du må tycka att vi upprepar oss och är tjatiga, men du behöver inte heller stanna kvar här.
Jag tycker att detta är så intressant. Du tycker själv inte att det är så självständigt att gå in med din pappa, ändå ska du göra det (med tillägg för att du vill gå som självständig kvinna de sista stegen). Hur kommer det sig att du inte vill visa dig självständig hela tiden?
Förresten vill jag passa på att be om ursäkt för en länk som jag postade häromdagen. I min iver att hitta en bra bild körde jag en google-bildsökning och när jag hittade bilden jag var ute efter postade jag glatt länken här i en tråd. Först igår upptäckte jag till min fasa vad det var för en jäkla sida som jag hade länkat till. Jag vill inte gå in på några detaljer, men jag har sett till att få bort mitt inlägg och om det var någon som följde länken och tog illa vid sig ber jag om ursäkt med den mycket dåliga förklaringen att jag missade i min källkritik.
Sorry!
Jag reagerade på att du skrev att du skulle gå de sista stegen som en självständig kvinna och det är just det som jag och många här innen reagerar på i stort. Att det inte ser självständigt ut när någon kommer in med sin pappa. Att det ser ut som att man går från en man till en annan. Att det ser ut som att man inte hr valt själv. Detta oberoende av vilken den ursprungliga symboliken är. Vissa av oss reagerar på att det ser osjälvständigt ut, oavsett om vi vet om att det symboliserar det från början.
Jämförelsen haltar. Kvinnor (och män) har kämpat för rösträtt och för att få gifta sig med den man själv väljer (och rätten att skilja sig senare). Har man fått rätten (även om man inte personligen behövt slåss) så kan man använda den med högburet huvud - men varför man ska låssas be pappa om lov för att gifta sig eller be sin make om instruktion hur man ska rösta övergår mitt förstånd.