Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Man gifter sig väl INTE med en person som man inte vill ha?
Flygande taxen skrev 2009-08-20 13:02:26 följande:
Tja, jag skulle ju säga tvärtom, vem man gifter sig med avgör ju en stor del av ens liv, iallafall om familjen har så stor makt över det lär man inte kunna ta ut skilsmässa hur som istället eller ha möjlighet att försörja sig själv.
Själv tycker jag det är ganska tråkigt att alla de frågor jag ställt om hur man avser aldrig får nåt svar.
Det är en annan sak. I vissa länder är det så. Men att man strävar efter att förbjuda brudöverlämning i sverige hjälper inte i andra länder förbjuda tvångsgifte.
Fine, ämnet berör mig faktiskt inte så mycket. Tycker att så länge man är överens med sin partner så är det det som gäller, sen att vi kanske har lägre lön och såna grejjer är tråkigt men det är inte hela världen för det.
Flygande taxen skrev 2009-08-20 13:11:44 följande:
Upplysningar är bra! Men när man väl har sagt sitt om det, så borde det ju inte vara så att man fortsätter att "älta" det hela tiden och säga saker som KAN tolkas som nedsättande mot andra eller trampa på några tår på dom som vill/valt/ska ha brudöverlämning, eller hur?
Och sedan borde man märka ifall folk är intresserade utav att höra på upplysningen. Det har liksom gått flera "sidor" OT av ältande med samma saker hela tiden så att man tycker att det liksom räcker nu. Vi har förstått att ni tycker så och vad det betyder osv.
Hellre så kan man ju säga liknande:
"bara så att ni vet, brudöverlämning har en symbolik som betyder si och så... men självklart, är det så ni vill ha det och får godkänt av eran präst så får det stå för er. Men jag gillar det inte".
Punkt!
Eller ännu bättre, varför inte starta en egen tråd där ni informerar folk om vad brudöverlämning betyder? På så vis så slipper ni "avbryta" tråden och gå väldigt OT för att berätta hur "illa" det är med brudöverlämning?