• Mia 77

Ska din pappa följa dig in?

Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?

• Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?
  • feministbrud

Nej, det är inget jag njuter av, men det är min fulla övertygelse att brudöverlämning skadar jämställdhetsarbetet i stort och därför försöker jag bekämpa det. Att fler väljer ojämställda symboler i sin vigsel kan vara ett tecken på att jämställdheten är på väg tillbaka.

Superstarfia skrev 2009-08-19 18:51:42 följande:
    kan inte du bara låt folk göra som dom vill? eller du kanske njuter av att säga att andra gör FEL!
  • Superstarfia
    feministbrud skrev 2009-08-19 18:56:57 följande:
    Nej, det är inget jag njuter av, men det är min fulla övertygelse att brudöverlämning skadar jämställdhetsarbetet i stort och därför försöker jag bekämpa det. Att fler väljer ojämställda symboler i sin vigsel kan vara ett tecken på att jämställdheten är på väg tillbaka.
    du kommer aldrig lyckas... men lycka till..
  • jojoånick09

det är jättebra att du är politiker och feminist -femenistbrud- även om du säkert inte menar något illa känns det som du hoppar på alla tjejerna här inne på tråden bara för att de valt den tradionella seden att gå in med sin far...

visst är det kul att argumentera om vissa saker men nu har tjejerna valt detta själva. så låt dem då göra det.

du kommer att gå långt med ditt sätt att diskutera och argumentera grejer men på bt är det nog känsligare att göra sånt.Det finns värre saker att hänga upp sig på än detta om ("Ska din pappa följa dig in? ")

jag var helt inne på att bli överlämnad av min pappa men denna församling o präst strider mot denna sed och tycker det är dumt att följa denna tradition,vilket gjorde mig helt paff.Våran egna ärkebiskop vill gå ifrån denna sed. Men inte tycker jag det är dumt att andra gör det. Det har varit så i alla tider visst har det.

det är mycket annat man kan klanka på i denna mansdominerade värld istället!

• Alexxxi

Väldigt tragiskt att du använder ordet "ägde". Du är helt övertygad om att detta är en förnedring för kvinnor. Och det kan du fortsätta tänka.

Istället för att acceptera att vissa tänker som dem gör och du tänker som du gör så fortsätter du att provocera och försöka få oss att tänka som du. Kommer inte hända.

Det är lika bra att sätta stopp för den här diskussionen, för vi tänker och tycker olika helt enkelt.

Är det så svårt att acceptera?

feministbrud skrev 2009-08-19 18:41:06 följande:
    Vilket är fullkomligt obegripligt eftersom du med ditt resonemang då går från en man (ditt ex) till en annan (din blivande) och ändå väljer att gå in med han som ägde dig först (din far).Men men, du gör som du vill, men jag kommer aldrig att tycka att det är vackert.
  • feministbrud

Jag håller inte med dig om att man inte kan klanka ner på något man tycker är fel bara för att det finns andra saker som är värre. Och det var du som sa att mitt sätt att diskutera och argumentera är för avancerat för detta forum, själv skulle jag aldrig underskatta mina motståndare på det nedvärderade sättet.

jojoånick09 skrev 2009-08-19 19:04:29 följande:
    det är jättebra att du är politiker och feminist -femenistbrud- även om du säkert inte menar något illa känns det som du hoppar på alla tjejerna här inne på tråden bara för att de valt den tradionella seden att gå in med sin far...visst är det kul att argumentera om vissa saker men nu har tjejerna valt detta själva. så låt dem då göra det.du kommer att gå långt med ditt sätt att diskutera och argumentera grejer men på bt är det nog känsligare att göra sånt.Det finns värre saker att hänga upp sig på än detta om ("Ska din pappa följa dig in? ")jag var helt inne på att bli överlämnad av min pappa men denna församling o präst strider mot denna sed och tycker det är dumt att följa denna tradition,vilket gjorde mig helt paff.Våran egna ärkebiskop vill gå ifrån denna sed. Men inte tycker jag det är dumt att andra gör det. Det har varit så i alla tider visst har det. det är mycket annat man kan klanka på i denna mansdominerade värld istället!
  • feministbrud

Tack! Jag (och andra) HAR lyckats till viss del härinne och det är väl därför vi fortsätter

Superstarfia skrev 2009-08-19 19:01:28 följande:
    du kommer aldrig lyckas... men lycka till..
  • Superstarfia
    feministbrud skrev 2009-08-19 19:08:19 följande:
    Jag håller inte med dig om att man inte kan klanka ner på något man tycker är fel bara för att det finns andra saker som är värre. Och det var du som sa att mitt sätt att diskutera och argumentera är för avancerat för detta forum, själv skulle jag aldrig underskatta mina motståndare på det nedvärderade sättet.
    men de är ju precis de du gör!
  • jojoånick09

men förstår du då inte att du trampar andra på tårna... det är jättebra att du lägger ner din själ i detta med kvinnofrågor vad gällandes jämställdigheten och så men som du säger det du är för avancerad...

• feministbrud

Nej JAG sa aldrig att jag diskuterade för avancerat, du gjorde det!

Och ja, jag trampar folk på tårna. Det gör man ofta när man diskuterar.

jojoånick09 skrev 2009-08-19 19:12:51 följande:
    men förstår du då inte att du trampar andra på tårna... det är jättebra att du lägger ner din själ i detta med kvinnofrågor vad gällandes jämställdigheten och så men som du säger det du är för avancerad...
  • allehanda

Feministbrud är inte de minsta avancerad för detta forum, som faktiskt betyder plats att framföra ideer, plats för debatter. Hon har så rätt i sina argument men saken är att ni inte tycker som hon och då verkar det som att ni vill att hon skall ha fel.
    "hukar mig för hugg och slag"

Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?