Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Nej, nu missförstod du mig.Jag tror inte att du är beroende av en man för att kunna leva. Jag undrar varför du, när du inte är det, väljer att visa alla i din vigselakt att du är det. Förstår du? Nej, du kanske inte kan förklara för mig varför du tycker att det är fint, ingen annan har lyckats hittills. Men varför pappa och inte mamma? Om det nu inte var hollywood som var förebilden...
Och nej, alla gör inte vad de vill i Svenska kyrkan eftersom Svenska kyrkan bestämmer vad som får försiggå på deras gudstjänster.
varför ska ni vara så negativa. Det kan faktiskt vara en fin gest att pappan leder en in och det finns brudpar som vill göra detta. Jag tycker ni förtrycker de brudar som vill gå in med sin pappa. Detta behöver inte vara en negativ sed. Titta på alla kungliga, senast var det danmarks prins blivande fru som blev eskorterad av sin far in i kyrkan och det var inget fel i det...... Jag ser inget fel i detta. Och frågan var faktiskt : Ska din pappa leda dig in?? och inget annat....
Ska vi diskutera det så kan vi ju diskutera fler ämnen som de brudpar som väljer att bjuda in till sitt eget bröllop och sedan ta ut kuvertavgift eller ha betalbar.,varför gör man det? Hra man inte råd att bjuda ska man verkligen ställa till med så stort bröllop då??
Jag tycker fortfarande att det är upp till var och en att göra som dom själva vill så länge båda parter är med på det.
1. Det är just för att det är pappa som symboliken blir så självklar. Från en vårdnadshavare till en annan.
2. Överlämna kan knappast tolkas på så många fler sätt än att någon ger något till en annan.
3. Det är INTE en liten del. Det är en symbol för en backlash som visar att dagen kvinnor är mer benägna att visa upp ofrihet än att slåss för sin frihet. DET är väldigt skrämmande och inte på något sätt en detalj i sammanhanget.
Då min pappa inte längre finns i livet så funderade jag på olika varianter på detta tema kring "införande av brud i kyrka".
Mamma hade ju varit ett trevligt val. Eller mina båda bröder. Fint. Släkten överlämnar till den nya släkten.
Men min bästa idé! Min exman kan ju lämna över mig. Det vore väl något?! :D
((men till syvende och sist så väljer jag nog att skita i traditionen öht))
Åh, att jag inte tänkte på det när vi gifte oss, jag som har varit gift förr. Jag borde verkligen ha kallat in exmaken och bett honom om en riktig tjänst, från en lagvigd till den andre liksom. _Det_ hade ju verkligen varit något- stämningsfullt tror jag också att det hade blivit.
a n n a skrev 2009-08-19 18:18:50 följande:
Kolla in mitt galleri. Det har varit blodigt allvar i Hong Kong.
myrina: mitt ex har gått med på det om en vän till mig kommer utklädd som tapir och hon i sin tur går med på tapirutklädningen om jag går in i enbart bolero...hrm, tempting :D
Varför vill ingen visa hur mycket mamma betyder?