Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Ja det är ju verkligen en intressant fråga, huruvida Madde och Vickan kommer att ledas in till altaret som boskap eller inte... Men med tanke på att båda varit tvungna att be sin far om tillåtelse för att få gifta sig samt att de i princip behöver framstå som oskulder innan förlovningen så kan man ju tänka sig vartåt det lutar om man säger så.
Du tycker att det finns en poäng i att det är just pappan som ska föra bruden till altaret? Intressant! Kan du utveckla detta?
Nej, det kommer aldrig att ske! De måste följa svensk vigselordning. Frågan är om överlämningstrenden kommer att brytas nästa år. Det ska bli intressant att se!
...och i norska kungahuset gick kronprinsparet in tillsammans...
Jag tycker att det är för att pappan var första "mannen" i dotterns liv!
Jag har en dotter och om hon gifter sig någon gång om många år så hoppas jag att hon ber sin pappa följa henne in, det blir en komplimang till mig också att hon är nöjd av valet till pappa som jag en gång gjort!
((värst vad jag kan mkt om kungabröllop *skrattar*))
Men en sådan snäll exmake du har! Tänk om min ändå hade varit lika generös i sin inställning. Jag ser framför mig hur du förs fram genom altargången, på skälvande ben iförd bolero, av mannen som betytt mest för dig tidigare i livet. Och hur din väninna i sin tapirdräkt samtidigt svettas som en gris- men det är smällar man får ta för den goda sakens skull!;)
a n n a skrev 2009-08-19 18:23:43 följande:
myrina: kan inte bli annat än succé :D