• Mia 77

Ska din pappa följa dig in?

Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?

• Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?
  • feministbrud

Men då kommer vi ju tillbaka till brudöverlämningens betydelse, att man går från en man till en annan. Varför försöka gulla till något som du ändå håller med om?

sofia10 skrev 2009-08-19 18:29:36 följande:
    Jag tycker att det är för att pappan var första "mannen" i dotterns liv!Jag har en dotter och om hon gifter sig någon gång om många år så hoppas jag att hon ber sin pappa följa henne in, det blir en komplimang till mig också att hon är nöjd av valet till pappa som jag en gång gjort!
  • sofia10

Men jag tycker det är super fint! Och så är det ju att det är från en man till en annan!
    Men jag kan INTE se att bruden inte är självständig för det tycker jag verkligen att hon är!

Jag vill gå in med min pappa, och det är min änskan inte min blivande mans önskan!

• Myrina

Hehe. Nu är jag rädd att resonemanget blev lite väl avancerat för sammanhanget om man säger så... ;)

feministbrud skrev 2009-08-19 18:32:25 följande:
    Men då kommer vi ju tillbaka till brudöverlämningens betydelse, att man går från en man till en annan. Varför försöka gulla till något som du ändå håller med om?
  • feministbrud

Jag gick inte från en man till en annan. Jag gick från att vara singel till att träffa mannen jag gifte mig med. Dessförinnan bodde jag hemma hos båda mina föräldrar.

sofia10 skrev 2009-08-19 18:34:30 följande:
    Men jag tycker det är super fint! Och så är det ju att det är från en man till en annan!Men jag kan INTE se att bruden inte är självständig för det tycker jag verkligen att hon är!Jag vill gå in med min pappa, och det är min änskan inte min blivande mans önskan!
  • feministbrud

Sorry om det var någon som inte hängde med

Myrina skrev 2009-08-19 18:35:30 följande:
    Hehe. Nu är jag rädd att resonemanget blev lite väl avancerat för sammanhanget om man säger så... ;)
  • sofia10

Jag har tom ett ex som jag har 2 barn med, jag vill ändå gå in med min pappa!

• feministbrud

Vilket är fullkomligt obegripligt eftersom du med ditt resonemang då går från en man (ditt ex) till en annan (din blivande) och ändå väljer att gå in med han som ägde dig först (din far).

Men men, du gör som du vill, men jag kommer aldrig att tycka att det är vackert.

sofia10 skrev 2009-08-19 18:39:29 följande:
    Jag har tom ett ex som jag har 2 barn med, jag vill ändå gå in med min pappa!
  • Myrina

Ingen fara- jag fattade galloppen... ;)

feministbrud skrev 2009-08-19 18:38:39 följande:
    Sorry om det var någon som inte hängde med
  • Superstarfia
    feministbrud skrev 2009-08-19 18:41:06 följande:
    Vilket är fullkomligt obegripligt eftersom du med ditt resonemang då går från en man (ditt ex) till en annan (din blivande) och ändå väljer att gå in med han som ägde dig först (din far).Men men, du gör som du vill, men jag kommer aldrig att tycka att det är vackert.
    kan inte du bara låt folk göra som dom vill? eller du kanske njuter av att säga att andra gör FEL!
  • sofia10
    feministbrud skrev 2009-08-19 18:41:06 följande:
    Vilket är fullkomligt obegripligt eftersom du med ditt resonemang då går från en man (ditt ex) till en annan (din blivande) och ändå väljer att gå in med han som ägde dig först (din far).Men men, du gör som du vill, men jag kommer aldrig att tycka att det är vackert.
    Om det är någon som är på mitt bröllop som inte tycker detta är ok, så är det helt ok för mig!
    Jag tycker det är vackert och det är huvudsaken!
Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?