Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Gifter mig inte i kyrkan, men hade jag gjort det så hade jag gått ner med mannen, inte pappa.
Jag tror det är precis vad du föreslår som jag och flera andra försöker göra. Det brukar mötas av upprörda utrop om att folk blir nedvärderade... ![]()
Yeah right! Vrf finns det så fattiga länder som det finns då??
Varför har inte sveriges framgång lett till att andra länder är lika trygga som här?? T.ex.!
Skulle en sån här liten grej ändra bara för att i Sverige är det så och då ska andra länder tänka att nu ska vi bli som Sverige är? Så funkar det inte.
Jag är inte intresserad av att enbart upplysa. Jag är intresserad av att diksutera och debattera. Om du inte är det så är du fri att sluta läsa detta. Jag vet inte heller om jag tycker att det är så väldans OT att diskutera brudöverlämning i en tråd som handlar om brudöverlämning. Jag tycker att det är hemskt att kvinnor väljer kvinnoförnedrande symboler i sin vigsel och jag vill förstå varför de/ni gör det. Ert beslut påverkar mig i förlängningen och jag vill veta vilka mekanismer som ligger bakom sådana val.
Jag lär mig mycket av dessa debatter!
Jo, så funkar det. Många länder har fått det mycket bättre de senaste decennierna. Hela Östeuropa är bra exempel på det. att det finns fattiga länder fortfarande kan bero på att både EU och USA har handelshinder mot fattiga länder. Om vi agerade på annat sätt kan vi hjälpa andra att bli mindre fattiga. Så funkar det.
Eller så satsar man allt på att diktatorn ska ha det bra...