• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

PB - känner sååå himla väl igen mig i det du skriver, detta med korta ögonblick av total lycka & som samtidigt ligger väldigt nära smärtan/sårbarheten/sorgen. Åtskilliga ggr de senaste elva åren så har jag upplvet stunder av ofantlig lycka, som sekunden senare resulterar i tårar.
    Minns tex en alldeles alldeles underbar vårdag i maj för rätt många år sen. Jag var ledig, satt ensam i bilen (Muggles - det var på Lupo-tiden ) & åkte genom ett fantasiskt vackert landskap & bokstavligen bara jublade av lycka & livslust & insåg hur BRA jag hade det. Sekunden senare kom det över mig att min äldsta bror inte får uppleva detta underbara (eller ja, på ngt sätt är han ju med & gör det säkert på sitt sätt, men ni fattar) & ögonblicket senare strömmade tårarna nerför kinderna.
    Isch, blir ju nästan rörd nu bara av att skriva detta

• Piggelin1

Liten, grattis till nya tjänsten!!

• Piggelin1

Nenne - skickar världens alla kramar till er också idag Fanihelvetesjävlaskit

• Liten med Mindre

Piggelin - det är jobbigt att vara såna känslomänniskor som många av oss här inne verkar vara. Fast det är nog bättre i alla fall - än att gå igenom livet och tycka att allt är jämngrått...

• fru AM

Kramar till Nenne!

Vickan: Är det RUL idag? Lycka till!

Frejis: Så spännande att det är så nära nu! Vilken tid ska ni vara på sjukhuset på onsdag?

• Piggelin1

Liten - egentligen tycker jag nog inte att det är så jobbigt - jag ser det mer som en tillgång att ha nära till känslorna - för det mesta i alla fall!
    Det var så många år när jag var yngre som jag höll allt inom mig & DET var definitivt ngt som var apjobbigt (=bara förnamnet )

• Piggelin1

Ja just det Frejis - det är ju SUPERnära nu!! Bumsis får samma födelsedag som min systerdotter, måste ju vara bra
    Underbart att ni änltigen ska få träffa busiga Bumsis, speciellt efter allt skit du råkat ut för under din graviditet!

Har försökt läsa ikapp under veckan som gått, så nu kan jag börja skriva lite smått igen!

• Piggelin1

Fast samtidigt lite svårt att göra på dagtid numera - vui har flyttat om här i kontorslamdskapet & min chef sitter precis bakom mig & ser min skärm... Fast just nu är han ute & tar en kopp kaffe

• Piggelin1

Vickan - tänkte på det som Vänner sakrev om att ta tabletterna. Min kompis som mådde illa alla nio månaderna konstaterade att hon hade två val - antingen ställa klockan & gå upp på natten & ta en macka & stoppa i sig en tablett, eller sova natten igenom & må pyton & spy på morgonen. Så det där att ta tabletten kvällen innan låter tveksamt även i mina öron, efter vad kompisen berättade.

• Piggelin1

Nu tar jag igen det jag inte skrivit de senaste 1½-2 veckorna

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor