• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Nenne - usch, så ledsen jag blir. Och arg ; varför i helvete kan det inte få fungera för er, när det är uppenbart att ni skulle bli helt fantastiska föräldrar?!? Jag lider verkligen med er, och även om jag inte vet precis hur ni känner, så vet jag iallafall hur jävla dåligt man mår när det känns som om allting i hela världen går en emot och särskilt det enda som man bara vill ska hända. Allting annat kan få gå åt pepparn, bara den här enda, heta längtan blir uppfylld. Åh, jag lider så med er! Hoppas att ni kan hämta lite styrka hos varandra. Många, många kramar!

• muggles

Nenne: åh vad jag är korkad! Jag tänkte hela tiden på att det var 1v sedan återinförande men det är klart att det är 2v sedan ÄL. Jäkla skitpiss är vad det är.

EA: ännu ingen riktig tant? Hoppas fortf för din skull!

Själv blev jag uppringd av gynakuten igår för att mitt hcg-värde var på 34 (vid 20 visar testet plus). Så antagligen fick jag ett minus på gravtestet i torsdags för att urinen var så utspädd efter lunchkaffet. Så nu ska jag dit igen på torsdag och mäta nytt hcg-värde. Neverending story... Men jag ska ta ett gravtest på ons morgon tänkte jag och hoppas på att det visar minus, annars är det nog bara till att infinna sig på tors. Nu är jag väldigt glad för att läkaren beställde hcg-prov trots att undersköterska himlade med ögonen...

• viktualia

mugglan - rörigt värre det där! hoppas att det reder ut sig...

... för egen del tycker jag att magen stramar.. men det är verkligen ett minimalt besvär i jämförelse....

• passionsblomman

Hörni gamla rävar här i tråden, påminn mig nu:
    Vilka här det som har gjort IVF och som det lyckats för?

Jag har ju det att ta ställning till nu framöver och det känns ju som att det vore kul att höra att det BLEV en bebis för nån på det sättet, när det nu ska jäklas och skita sig gång på gång här i tråden.

Någon som har koll?

• viktualia

Passionsblomman - Koko har lyckats men inte Lappis, Nenne, Telis och Frejis. Frejis lyckades på "egen hand" senare och Telis lyckades efter ÄD. Gosnosen är väl på gång.. och Blivande fru L också.. Hur långt de kommit har jag lite dålig koll på.

hm.... *hoppas att jag inte glömt nån nu*

• passionsblomman

Ååååh! Jag Vill SLIPPA alla de här besluten och väntorna och besvikelserna!

Känner ig inte alls ladad för att "ta nya friska tag"

..fast jag vill ju inneerligt gärna ha den där lilla nya personen som familjemedlem. Så jag lär ju bli tvungen.

• Lapinette

Usch, den statistiken lät inte speciellt bra. Ska kanske tillägga att gosnosen också gjort IVF och är nu snart på gång för ÄD.

Passionsblomman - tror det är bra att tänka igenom hur mycket tid, energi och pengar man vill och är beredd att lägga ned på IVF. För det tar otroligt mycket på krafterna. Visst, grejar man det dvs blir med barn så är det verkligen värt alla uppoffringar och psykisk press.

• passionsblomman

Lappis: anej det lät ju en aning dystert statistikmässigt...

Och du har lalldeles rätt med igenomtänkandet.

Det är det tänkandet som pågår. Förut har jag varit HELT avigt inställd för egen del och känt att en sådan jättegrej vill jag inte gå in i. Men nu har jag ju hållit på såpass redan med alla de här inseminariumen, så resan känns rlikssom halvgjord.

Jg får försöka få fatt i någon att prata med härnere och så bestämma sedan.

• Telis

Usch, jag har känt mig alldeles under isen idag för nennes skull så jag vågar inte ens tänka på hur hon mår. Massa igen till nenne och P!!

PB, det här är ingen bra IVF-tråd (än så länge), statistiskt sett är det mycket högre chans att lyckas med IVF än vad vi har gjort här.

Muggles, men vilket sk*t att hcg-provet var positivt (tur att du fick ta det dock!!), även om det var väldigt lågt. Hoppas att det visar minus igen på onsdag morgon så att det går neråt!

Vi har varit på Sveriges sämsta pizzeria ätit äcklig pizza (vi visste inte det i förväg, vi är inte masochister) och tittat på ett hus som vi vill ha (men säkert alla dom andra 150 som var där och tittade också). Varför kan det inte vara rättvisa köer till hus också så att man slipper såna där budgivningar där dom går upp en miljon kronor och blir för dyra?

Nej, det här var en sk*tsöndag.

• Lapinette

Telis - skit att alla andra vill ha samma hus som er.

muggles - om ditt hcg låg på 30 så var det verkligen lågt och troligen visar det under 5 i nästa vecka ... som är detsamma som ogravid.

Har också var superlåg och fick värsta gråtattacken när jag skulle berätta för maken om nenne + P. Är extra låg idag då jag inväntar BOM .. hela kroppen skriker TAAAAAAAAAANTVARNING! Inte ens en shoppingrunda på stan hjälpte ... handlade inget eftersom jag tyckte att allt var fel. Ja ... en sån dag är det idag. Säger som Telis, vågar inte tänka på hur lilla nennelainen mår. USCH!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor