• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Vickan: Visst har de gooood mat? Men du skulle sagt att du var i krokarna av mina hemtrakter!!!

• Ore

Meeeen, vad har hänt med Nenne... Måste läsa ikapp... *orolig*

• viktualia

Ore - jaa men jag hade inte en sekund ledig, åkte på klassisk bussresa a la skolresa. Alltså ingen större mening att varna världen för min framfart *fnissar*

• Ore

Vickan: Så är det ibland Synd att tabletterna inte har verkat så bra än...

Nenne: Tuttarna är nog helt opålitliga i frågan, mer orolig för blodet men om det bara är ett litet spår så hoppas jag på att det är en nidis. *viskar* Eller är jag äckligt överoptimistisk nu?

• Fru E

Nenne-hoppas så in i bomben på att det är en ofarlig liten nidblödning!!!! F-n annars vad livet ska vara orättvist!
    Håller dig sällskap under deppmanteln om du vill komma ner där här finns muffins, godis och bubbel

• Fru E

Nenne igen-skulle heller inte lita på tuttarna i det här skedet.......

• BrudSommar2006

Stefan09, jag tror att du faktiskt har missat något som du själv undrar, i den här tråden hänger vi som av olika anledningar har eller har haft svårt att få barn och när man som de flesta här kämpar och kämpar i åratal för att få det där efterlängtade barnet så kommer du nog ha svårt att få någon att vilja ventilera just din fråga här. Det är nog bättre att du startar en egen tråd för att försöka hitta likasinnade som Vickan föreslog.

• Fru E

BS-hur går det mellan dig och maken, är ni sams igen? Pratade ni igenom saken ordentligt?

• Blivande fru L

Åååh, nu är det så där länge sen jag tittade in igen! Såg att AM frågade efter mig härom dagen (det värmde!). Läser och hänger med så gott det går men har varit utan internet hemma ett tag och kan inte skriva på jobbet.

Håller mina tummar så de vitnar för Nennes skull. Jobbig väntan för er kan jag förstå. Kram!

För vår del väntar IVF i november. Jag börjar spraya vecka 44 (tror jag) och ÄP är planerat till vecka 48. Spännande! Försöker att inte tänka så mycket på om det kommer att lyckas eller inte, men ni vet ju hur lätt det är att låta bli.

Jag hoppas (som varje gång jag skriver) på att kunna delta mer aktivt i tråden framöver. Kram till er alla!

• Ore

Kul att höra från dig, blivande fru L!!! Och riktigt spännande, bara någon månad kvar innan du kör igång och börjar spraya alltså!

Ååååh, vad skoj det vore med en ny "plusvåg"... Börjar bli dags för det, tycker jag allt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor