• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Illamåendet var pruttigt igår, idag har det gått bättre.... trots att jag åkt buss hela dagen (som sagt tvådagars jobbresa). Det handlar mycket NÄR jag går upp, mår mindre illa ju senare jag får vakna. Jobbigt när man busspendlar...

Och jag är i v18 + 2 nu, att illamåendet är kvar beror på bussåkandet 14 mil om dagen. Ska på RUL på måndag morgon!

• MSW

Ea: Förutom att vi mest ska njuta av att vara hemma (var iväg hela förr helgen) så har jag dragit igång lite rensning i skåp och förråd.. Tanken är att det ska läggas ut en del till försäljning!
    Mysigt med bebbe.. Hoppas att det smittar av sig!

Vickan: Åh så spännande med RUL! Skit med pendlandet och illamåendet..

• Vännerfan

Även jag har typ en minut på mig...

Hatar också princesstårta!!! Och det värsta är ju att saker man inte gillar kan man normalt välja bort, men är det tårta förväntas man ju äta och vara glad och tacksam! Usch! Tack vet jag moussetårta! Eller glasstårta!

Vickan, Låg du stilla i en halvtimme efter att du tagt tabletten? Jag tycker du, jag och BS har haft otur med det här illamåendet som får dras med det så länge!

Stor kram till Tinga! Låter hur jobbigt som helst! Hoppas maken får vabba halvdagar!

Victory, Jag blev helt bestört när jag fick veta om din make. Har tänkt på dig jättemycket och på hur snabbt livet kan ändras! Stor, stor kram till dig!

Nenne, Jag håller tummarna stenhårt!!

Nu mer Idol. Det är nog nåt fel på mig som sitter och bölar framför ett sånt program! Eller just ja, jag är ju gravid så jag kan ju alltid skylla på det! (Och låtsas som om det aldrig hänt annars. *harkel*)

• Fru E

Vickan-var du åksjuk redan innan med? I så fall är det kanske svårare att få bort det

• MSW

ÅH förresten! Kram till sweetan och lilltjejen som är sjuk! Hoppas att det inte smittar till er!

• Fru E

Vänner-näää gråta till Idol kommer jag nog aldrig att göra men däremot till Greys Anatomy

• Fru E

Vickan-är det inte bättre att ta den tidigt på morgonen

• viktualia

EA - japp jag har alltid lidit av åksjuka, men efter snart sex år som busspendlare så har jag vant mig av med det... tills jag blev gravid.. har dock ALDRIG spytt av åksjuka förut...

...och nån undrade om konsten att spy diskret.. tjaaa.. jag har i alla fall lyckats hålla det hela till att inte behöva påse utan bara en näsduk/servett framför munnen...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor