• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Mugglan-tjjja den som lever får väl se :/

• Telis

Skäll på du, Muggles. Det är gulligt att ni bryr er. Jo, jag vet ju att gravida lättare får allvarliga komplikationerna med lungorna, jag är extra observant därför. Men det finns verkligen ingenting som tyder på att det här inte är en vanlig hosta, och det går inte att göra något åt en sån. Men om det blir minsta lilla värre så lovar jag att gå.

Ja, just det ja, Muggles, jag kollade också på den där radhusannonsen igår. Det var ju fint och så men nästan fyra miljoner för ett radhus så långt från stan. Jösses, det är ju verkligen som stockholmspriser.

Tinga, åh vad skönt med lite avlastning! Jag kan tänka mig att till och med Ikea på en helg kan kännas som en lisa för själen ibland.

• muggles

EA&MJ skrev 2009-09-25 14:11:10 följande:

Mugglan-tjjja den som lever får väl se :/
    Precis - den inte som inte lever får inte se!

Telis: vad skönt att du inte blev arg! puh!

Här kommer ett skämt till koko: blinda programmerare kan inte C. MOAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  • Fru E

Telis-vilken fredags lyx ni har med tårta
    Försöker överlägga med mig själv om jag ska ha syndarkväll ikväll och köpa en påse godis eller jag ska vänta till imorgon

• Liten med Mindre

Å jag som precis fått min tårta. Fika-ansvarig hann inte baka och köpte tårta på dyra konditoriet. Passar mig fint nu när jag senaste veckan fått smak på prinsesstårta. Tycker annars det är rätt trist smak, men nu går det fint.

Varför dyker det upp en massa manualgrejor att göra nu när jag helst vill dyka in i nya uppgifterna??

• Telis

Det är inte tårta här varje fredag men ganska ofta. Fast jag hoppas att det inte blir prinsess, det är min hattårta. Jag gillar inte mycket grädde och jag gillar inte marsipan.

• passionsblomman

Saschertårta! Och Schwarzwald! och sådan där Zulaikatårta! Fasen vilka svårstavade favoriter jag har!

Idag köpte vi gófika på konditoriet här, sonen är ledig från skolan så man måste ju lyxa lite. Jag tog en lite bananformad bakelse med biskvibotten och så var det något vaniljaktigt gojs och grädde, åsså chokladskal överst. DEN var god!

• Lapinette

Åt Sacher igår då chefen fyllde år men måste erkänna att det inte är någon favorit. Princess däremot slinker ned men då tar jag bort ungefär hälften av grädden.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor